|

چرا باید گوجه فرنگی بخوریم؟

هفت دلیلی که خوردن گوجه فرنگی مهم است؛ راهی برای زندگی سالم

7Reasons Why You Should Eat Tomatoes Every Day

گوجه فرنگی اصلی ترین منبع آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است و حاوی فواید سلامتی بی شماری برای ما می باشد مانند کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گوجه فرنگی علی رغم آنچه که ما فکر می کنیم یک میوه است هرچند که معمولا مانند یک سبزریجات مصرف می شود. این میوه اصلی ترین منبعِ آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که حاوی فواید سلامتی بی شماری برای ما  می باشد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان. به علاوه آن ها حاوی سطح بالایی از ویتامین C، پتاسیم، فولات و ویتامین K نیز می باشند.

در ادامه ما تصمیم داریم که تنها چند مورد محدود از نحوه ی تاثیر گذاری این آنتی اکسیدان بر بدن را با شما به اشتراک بگذاریم.

هفت مزیت استفاده از گوجه فرنگی:

1.محافظت از پوست

طبق مطالعاتی که صورت گرفته است گوجه فرنگی ها می توانند به افزایش سطح محافظت در برابر اشعه های مضر UV و همچنین کاهش خطر آفتاب سوختگی کمک نمایند. محققان بر این باورند که این امر به خاطر غلظت بالای کاروتنوئید های موجود در گوجه فرنگی می باشد که بخشی از لیکوپن هستند. از طرفی دیگر برخی از شواهد حاکی از آنند که این میوه ی خوش رنگ و زیبا می تواند خواص ضد پیری داشته باشد.

چرا باید گوجه فرنگی بخوریم؟

2.بهبود سلامت قلب

به گزارش شایانیوز، لیکوپن آنتی اکسیدانی است که می تواند از سلول های بدن شما در برابر اکسیاسیون محافظت کند و به این ترتیب می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سکته موثر باشد.

از طرف دیگر این آنتی اکسیدان در کاشه سطح کلسترول بد و همچنین فشار خون نقش دارد، در نتیجه از این طریق نیز می تواند احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش دهد. به علاوه، گوجه فرنگی منبع غنی از سایر ویتامین ها و مواد مغذی مانند ویتامین های B، E و فلاونوئیدها می باشد که ممکن است سلامت قلب شما را بهبود بخشد.

3.بهبود بینایی

به غیر از لیکوپن، گوجه فرنگی حاوی چند ماده مغذی دیگر مانند لوتئین و بتاکاروتن می باشد که همگی برای چشم های شما مفید هستند. تحقیقات نشان می دهد که این مواد مغذی از چشم ها در برابر بیماری هایی مانند آب مروارید محافظت می کنند و در عین حال از سلامت کلی بینایی شما نیز حمایت می نمایند.

همچنین گوجه فرنگی حاوی موادی به نام زآگزانتین و لوتئین می باشد که که برای محافظت از بینایی شما در برابر نور آبی ساطع شده از دستگاه های دیجیتال مانند گوشی های هوشمند مفید هستند، به علاوه آن ها می توانند در کاهش سردرد های ناشی از خستگی چشم نیز تاثیر گذار باشند.

4.تقویت سیستم ایمنی

با تامین لیکوپن کافی بدن خود، که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، می توانید مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد را، که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و سیستم ایمنی بدنتان را تضعیف کنند، کاهش دهید. به همین دلیل است که غذاهای غنی از این ماده مانند گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه، پروستات یا معده را کاهش دهند.

چرا باید گوجه فرنگی بخوریم؟

5.تقویت استخوان ها

گوجه فرنگی حاوی سطح قابل توجهی از ویتامین K و کلسیم می باشد که نه تنهای می توانند به حفظ سلامت و قدرت استخوان های شما کمک کنند بلکه به ترمیم بافت استخوانی نیز کمک می کنند.

ممکن است شنیده باشید که می گویند گوجه فرنگی می تواند منجر به تشدید آرتروز شود، باید به شما بگوییم که تا به این لحظه هیچ گونه شواهدی در این باره مشاهده نشده است.

6.بهبود خلق و خو

بیشتر غذاهای سالم، از جمله گوجه فرنگی، سرشار از مواد معدنی مانند مس، زینک و منگنز هستند که سرشار از فواید سلامتی برای بدن می باشند و اما در میان تمامی آن ها یکی از مهمترینشان این است که می توانند بر عملکرد مغز و خلق و خوی شما تاثیر مثبت بگذارند. بنابراین دفعه دیگر که احساس کسالت و یا بی حوصلگی کردید شاید بد نباشد که خوردن دو یا سه گوجه فرنگی را در برنامه خود بگذارید.

7.کمک به کاهش وزن

اگر شما رژیم دارید و به دنبال کاهش وزن هستید و یا سعی می کنید تا وزن سالم خودتان را حفظ کنید باید به شما بگوییم که گوجه فرنگی یکی از سالم ترین و کم کربوهیدرات ترین میان وعده هایی است که می توانید مصرف کنید به علاوه اینکه ان ها حاوی مقدار زیادی آب و فیبر نیز می باشند که باعث می شوند شما احساس سیری بیشتری داشته باشید.

از طرف دیگر گوجه فرنگی می تواند سطح قند خون شما را پایین نگه دارد که در کاهش وزن امر بسیار مهمی است. در کل می توانیم بگوییم که چنانچه گوجه فرنگی حاوی کروم می باشد می تواند به تنظیم سطح قند خون شما کمک کند.

چرا باید گوجه فرنگی بخوریم؟

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها