|

اشتباهات رایج در کاهش وزن

هفت اشتباهی که هنگام کاهش وزن مرتکب می شویم؛ واسه لاغر شدن حواست به رژیم غذاییت باشه

Nutrition Mistakes That Are Making Us Fat

چاقی یکی از مشکلاتی است که اکثر آدم ها را به خود مشغول کرده است و غالبا نیز ما به دنبال راهی برای کاهش وزن و یا جلوگیری از اضافه وزن هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چاقی و اضافه وزن یکی از آن مشکلاتی است که اکثر آدم ها را در سرتاسر دنیا به خود مشغول کرده است و غالبا نیز همه ی ما به دنبال راهی برای کاهش وزن و یا جلوگیری از اضافه وزن هستیم، با این حال گاها پیش می آید که بنا به دلایل خاصی دچار یک یا دو کیلو اضافه وزن می شویم و دقیقا همین وقت هاست که که ما تصمیم می گیریم تا سریعا اقدامات لازم برای کاهش وزن را انجام دهیم اما، دقیقا در همین زمان ها هم ممکن است ما مرتکب اشتباهاتی نظیر خوردن ناآگاهانه و یا انجام تمرینات ورزشی اشتباه شویم.

به همین خاطر ما تصمیم گرفته ایم تا در ادامه چند مورد از رایج ترین اشتباهات تغذیه ای را که معمولا در این جور مواقع به آن ها مرتکب می شویم با شما به اشتراک بگذاریم.

هفت اشتباه رایج در کاهش وزن:

1.فکر نکنید که همه ی کالری ها برابر هستند

این تصور که می توان همه ی کالری ها را در یک دسته قرار داد یک اشتباه بزرگ است، واقعیت این است کالری های خوب و بد وجود دارند به عبارت ساده تر کالری هایی که شما از خوردن سبزیجات دریافت می کنید خوب هستند اما کالری هایی که از خوردن یک برگر بزرگ بدست می آورید کالری بد است، دلیل آن نیز این است که میزان انسولین آزاد شده توسط بدن بیشتر به نوع کالری مصرفی شما بستگی دارد تا به میزان کالری مصرفی شما.

اشتباهات رایج کاهش وزن

2.مدام محصولات کم چرب و رژیمی نخورید

به گزارش شایانیوز، غذاهای فرآوری شده، کم چرب یا "رژیمی" اغلب به عنوان گزینه ای ایده آل برای کاهش وزن در نظر گرفته می شوند، اما بیشتر این غذاهای به اصطلاح سالم اغلب مملو از قند هستند تا طعم آنها را بهبود بخشد؛ بنابراین به جای اینکه شما را سیر نگه دارند بیشتر باعث احساس گرسنگی در شما می شوند و ممکن است حتا در نهایت شما بیشتر غذا بخورید. به این ترتیب بهتر است که شما بیشتر از محصولات غذایی مغذی و کم فرآوری شده استفاده کنید.

3.به قدر کافی پروتئین مصرف نمی کنید

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، پروتئین مهمترین ماده ی مغذی ایست که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث بهبود متابولیسم و کاهش اشتهای شما می شود همچنین به محافظت از توده ی عضلانی در هنگام کاهش وزن کمک می کند.

4.فیبر را از رژیم غذایی خود حذف نکنید

افزودن فیبر کافی به رژیم غذایی می تواند با ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها به کاهش وزن شما کمک نماید. همچنین فیبر با جذب کالری کمتر نسبت به سایر غذاها می تواند منجر به کاهش وزن شود. مطالعات نشان می دهد که دو برابر کردن مصرف فیبر روزانه می تواند منجر به جذب 130 کالری کمتر شود.

اشتباهات رایج کاهش وزن

5.حضور نداشتن غذاخای کامل و تک ماده ای در رژیم غذایی

بدترین عامل برای افزایش وزن شما غذاهای بسیار فرآوری شده هستند. مطالعات نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده سهم عمده ای در اپیدمی چاقی فعلی دارند. بهترین کار، اگر به سلامت خود اهمیت می دهید، این است که به سراغ غذاهای کامل بروید، چراکه ذاتا مصرف بیش از اندازه ی این غذا ها سخت می باشد.

6.نخوردن میوه و سبزیجات به مقدار کافی

جالب است بدانید که عدم مصرف میوه و سبزیجات می تواند روند کاهش وزن شما را تا حد بالایی غیر ممکن کند. بهترین میوه ها برای کاهش وزن عبارتند از، هندوانه، سیب ، گلابی و گریپ فروت. به علاوه بهتر است خرید خود را به صورتی انجام دهید که بتوانید میوه ها و سبزیجات را تا زمانی که تازه هستند مصرف کنید.

7.حجم بالایی از آبمیوه ها مصرف می کنید

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند غالبا مصرف هرگونه نوشیدنی گازدار و شیرین را متوقف می کنند اما معمولا فراموش می کنند که باید مصرف آبمیوه های بسته بندی را هم متوقف کنند. در حقیقت حتا آبمیوه های صد در صد طبیعی بسته بندی هم حاوی قند می باشند به این ترتیب می توانند روند کاهش وزن شما را با مشکل مواجه کنند.

اشتباهات رایج کاهش وزن

شما کاربران شایانیوز تا کنون مرتکب کدام یک از اشتباهات بالا شده اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها