|

اصول شیک پوشی

دو رنگایی که کنار هم عااالی میشن؛ این ترکیب رنگا واسه مانتو شلوار حسابی جذااابت میکنن

مانتو

برای داشتن یه استایل شیک حالا با هر رنگی که باشه تعداد رنگ ها خیلی خیلی مهمِ شما قراره با انتخاب صحیح، تبدیل به خانمی شیک پوش بشید.

لینک کوتاه کپی شد
7

شایانیوز- خیلیا فکر میکنن شیک پوشی یعنی یه کمد پر از لباسای گرون داشتن اما باید بدونید که شیک پوشی یه فرآیندِ که بخش مهمش انتخاب رنگ های مناسبِ یعنی شما باید رنگ ها رو بشناسید و بدونید که کدوم رنگ ها وقتی کنار هم قرار میگیرن میتونن هارمونی جذابی رو براتون بسازن پس لطفا از نقش سحرآمیز رنگ ها توی استایلتون غافل نشید مطمئن باشید در صورتی که بتونید ترکیب های رنگی مناسبی رو انتخاب کنید به طرز معجزه آسایی استایلتون شیک و جذاب میشه.

برای داشتن یه استایل شیک حالا با هر رنگی که باشه تعداد رنگ ها خیلی خیلی مهمِ شما قراره با انتخاب صحیح، تبدیل به خانمی شیک پوش بشید قرار نیست از خودتون یه مداد رنگی بسازید. بنابراین موقع انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که توی استایلتون بیشتر از 3 تا رنگ نباشه. یک رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو رنگ دیگه رو به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی به چشم بیاد. اینجا قراره بهتون بگیم که کدوم دو تا رنگ در کنار هم میتونن یه ترکیب رنگی شیک و جذاب براتون بسازن.

نارنجی و کرم

نارنجی یه رنگِ شاداب و بانشاطِ که از ترکیب قرمز و زرد به وجود می یاد. این رنگ به تنهایی میتونه استایل شما رو بسازه اما از اون جایی که خیلی تند و جیغِ باید در کنار رنگ هایی قرار بگیره که متعادل تر بشه. برای این منظور ترکیب آبی و نارنجی یکی از بهترین گزینه‌هاس؛ البته به‌ شرطی که بتونید تناژ رنگی مناسبُ پیدا کنید مثلا اگه نارنجی روشن می‌پوشید، از آبی روشن‌تر استفاده کنید و اگر نارنجی تیره می‌پوشید، از تناژ آبی تیره استفاده کنید.

irstyle_mag_1649415946_10

کرم و آبی

کرم در کنار مشکی و سفید جزء رنگ های پرطرفدارِ که هم برای لباس مجلسی هم برای لباس رسمی انتخاب مناسبی است. کرم (cream) از زرد و سفید به دست می یاد با این‌ حال نوع دیگری از کرم هست که از قهوه‌ای روشن به دست می‌ یاد که بهش bisque میگن. هر دو کرم هستند ولی اولی کمی روشن‌تر و زردترِ، در حالی‌که دومی تیره‌تر و قهوه‌ای‌ترِ. کرم با آبی ترکیب جذابی رو میسازه البته سایه‌های پررنگ‌تر آبی مثل سرمه‌ای، لاجوردی و آبی کاربنی در کنار کرم جلوه بهتری دارن چون به بهتر دیده‌ شدن کرم کمک می‌کنن.

کرم و آبی

زرد و مشکی

زرد یه رنگ شاد و خوشگل که خیلیا با اینکه دوسِش دارن اما از پوشیدنش میترسن چون نمیدونن با چه رنگ هایی سِتش کنن که در نهایت ترکیب جذابی رو داشته باشن. اگه یه لباس زرد دارید که مدت هاست توی کمدتون داره خاک میخوره و نمیدونید با چه رنگی ستش کنید بیاین تا یه ترکیب رنگی جذاب و آسون بهتون معرفی کنیم.

از ترکیب زرد با مشکی غافل نشید این دو رنگ در کنار هم یه ترکیب فوق العاده جذاب براتون میسازن. اگه خواستید رنگ سومی رو به این ست اضافه کنید سفید گزینه مناسبی است. برای این ست علاوه بر استفاده از آیتم‌های تک رنگ میتونید سراغ آیتم‌های راه‌‌راه‌، چهارخونه و یا خال‌دار هم برید که جلوه‌ بی‌نظیری با زرد ایجاد میکنه.

زرد و مشکی

طوسی و قرمز

به گزارش شایانیوز در روانشناسی رنگ‌ها، طوسی نماد اعتماد، اطمینان، آرامش، استقلال و هوش است که از ترکیب مشکی و سفید به دست می یاد و در دسته رنگ های خنثی قرار میگیره. این رنگ جذاب چنان قدرتی داره که میتونه ظاهر شما رو از دیگران متمایز کنه. برخلاف خیلی از رنگ ها که رنگ مکمل زیادی ندارن طوسی رنگ مکمل زیادی داره به همین دلیل هم بهش لقب پادشاه رنگ های مکملُ دادن بنابراین ست کردن لباس طوسی اصلا کار سختی نیست اما مسلما با بعضی از رنگ ها هارمونی جذاب تری رو ایجاد میکنه. قرمز و زرشکی جزء رنگ هایی هستند که در کنار طوسی هارمونی جذابی رو ایجاد میکنن؛ در واقع از اون جایی که طوسی رنگی بسیار آرامِ قرار گرفتن اون کنار قرمز میتونه به استایل شما انرژی و طراوت بده.

طوسی و قرمز

سبز و آبی

سبز رنگ طبیعتِ و از ترکیب آبی و زرد به دست می یاد. این رنگ جذاب نماد آرامش، رشد و نمو، از نو زاده شدن و همچنین نمادی از هارمونی و هماهنگی است. اگه دنبال یه رنگِ مناسب برای ست کردن با سبز هستید ما رنگ آبی رو بهتون پیشنهاد میدیم. همه طیف های آبی از آبی اقیانوس گرفته تا آبی آسمانی، کهربایی، کلاین و ... در کنار سبز ترکیب جذابی رو میسازن. به عنوان مثال مانتوی سبز با شلوار جین آبی یه ترکیب فوق العاده میشه که مطمئنا از شما یه خانم شیک میسازه. رنگ آبی تیره یا سرمه ای هم از آن دست رنگ هایی است که با سبز تیره بسیار همخوانی داره و یک استایل شیک و جذاب براتون ایجاد می کند. این ست مناسب مکان های اداری نیز هست.

IMG_20220210_130516

بنفش و زرد

بنفش رنگِ خوشگل و جذابیه که در سال 2022 به عنوان رنگ سال انتخاب شد. از نظر روانشناسی این رنگ وقار، عزت نفس، اصالت و آرامشُ به همراه میاره. بنفش از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به دست می‌یاد؛ بسته به این که چه درصدی از قرمز یا آبی با یکدیگر ترکیب بشن تنالیته‌ها و طیف‌های مختلفی از رنگ بنفش حاصل میشه. در زبان انگلیسی تنالیته‌های بنفش مایل به آبی رو Violet و بنفش ارغوانی یا تنالیته‌های بنفش مایل به قرمزُ Purple می‌نامند. بنفش ویولت به آبی و بنفش ارغوانی یا purple به قرمز نزدیکترن. رنگ یاسی به بنفش متمایل به آبی روشن یا ویولت روشن گفته میشه که رنگ آن برگرفته از نام گل ماگنولیا و گل یاس بنفش است.

زرد و بنفش دو رنگ متضاد در چرخه رنگ ها هستند که ترکیب بی نظیری را خلق می کنند. قرار گرفتن رنگ زرد و بنفش در کنار یکدیگر موجب جلوه بیشتر هر کدام میشه. پس اگه تا به حال این ترکیب رنگ زیبا رو امتحان نکردید حتما بهتون پیشنهاد می کنیم که از رنگ های همیشگیتون فاصله بگیرید و این پالت رنگی فوق العاده رو امتحان کنید. به طور کلی رنگ زرد مکمل خوبی برای رنگ های متضاد خود هست البته به شرطی که اصول ست کردن آیتم ها رو بلد باشید.

بنفش و زرد

کهربایی هم که در چرخه رنگ ها میان رنگ های زرد و نارنجی قرار داره در کنار بنفش میتونه یه استایل بی نهایت شیک و چشم نواز براتون بسازه. نام این رنگ از سنگ عنبر یا کهربا گرفته شده که سنگی زینتی است و رنگش طیف وسیعی از رنگ های زرد، نارنجی، قهوه ای و قرمزُ در بر می گیره.

سرخابی و آبی

سرخابی رنگی است که در طیف های مختلف از قرمز مایل به ارغوانی گرفته تا بنفش مایل به قرمز گستردگی داره. اگر بخوایم این رنگُ در چرخه رنگ بررسی کنیم باید در جایی میان قرمز و آبی به دنبالش بگردیم. سرخابی رنگی خاصِ که گرچه گرم به نظر میرسه اما به طرز اسرارآمیزی میتونه سردی رو هم تو خودش داشته باشه. سرخابی در کنار خیلی از رنگ ها جذاب میشه اما با آبی ترکیب فوق العاده ای میسازه.

همون طور که گفتیم ترکیب سرخابی و آبی، بی شک یکی از بهترین گزینه های ممکنِ، که اگه دوست دارید خیلی شیک، متفاوت و منحصر به فرد باشید بهتره که آبی پاستلی رو انتخاب کنید. آبی پاستیلی یک لطافت خاصی داره که باعث میشه ظاهر شما منحصربفرد باشه به علاوه تناقض تندی سرخابی و آرامی آبی پاستلی تعادل بسیار خوبی رو در استایل شما ایجاد میکنه.

سرخابی و آبی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها