|

عضله سازی و افزایش وزن

هفت خوراکی که باعث افزایش وزن می شوند؛ برای تو که به دنبال اندامِ زیبایی!

Best Healthy Foods to Gain Weight Fast

همیشه لاغری به معنای اندام زیبا و خوش هیکلی نیست، برخی از افراد برای آنکه بتوانند خوش هیکل و روی فُرم باشند نیاز دارند تا کمی وزن اضافه کنند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برخی از افراد برای آنکه خوش هیکل تر باشند و اندام زیبا تری داشته باشند به دنبال افزایش وزن و افزایش عضله هستند. هرچند که ممکن است این کار خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما افزایش وزن سالم و افزایش عضله نیز می تواند به همان اندازه که کاهش وزن دشوار است، سخت و طاقت فرسا باشد.

با همه ی این اوصاف برخی از مواد غذایی هستند که اضافه نمودن آنها به رژیم غذایی باعث می شود که تلاش های افزایش وزن شما سالم و موثر باشند. در ادامه ما هفت مورد از بهترین غذا ها و خوراکی ها را که می توانند در این راه به شما کمک کنند معرفی می کنیم. به خاطر داشته باشید که افزایش وزن با مصرف کردن غذاهای ناسالم مانند فست فود و شیرینی کار دشواری نیست اما ابدا هم سالم نیست و می تواند تاثیرات منفی سلامتی را به همراه داشته باشد.

1.شیر

برای دهه های زیادی است که شیر به عنوان یک نوشیدنی افزایش دهنده وزن و عضله ساز معرفی می شود. شیر منبع خوبی از چربی ها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، کلسیوم و سایر مواد معدنی می باشد. تحقیقات نشان داده اند که شیر برای کسانی که به دنبال افزایش و تقویت ماهیچه های خود هستند  یک منبع عالی از پروتئین می باشد که هم کازئین و هم پروتئین آب پنیر را فراهم می کند. به این ترتیب خوب است که یک یا دو لیوان شیر را به عنوان میان وعده در روز بنوشید.

خیلی کوتاه...

نوشیدن شیر یک راه عالی برای افزودن پروتئین به رژیم غذایی است و حاوی هر دو پروتئین کازئین و آب پنیر می باشد.

Milk

2.برنج

برنج یک منبع کربوهیدرات مناسب و کم هزینه برای کمک به افزایش وزن است. به علاوه برنج منبع خوبی از کالری متراکم نیز می باشد که به شما کمک می کند تا مصرف غذاییتان را بالا ببرید حتا اگر اشتهایتان کم است. جالب است بدانید که 158 گرم برنج سفید پخته شده 204 کالری و 44 گرم کربوهیدرات دارد در حالی که چربی آن بسیار پایین می باشد.

خیلی کوتاه...

برنج منبع عالی از کربوهیدرات هایی می باشد که مصرف و هضم آنها آسان است درنتیجه می توانید به مقدار زیادی از آن را مصرف کنید.

3.بادام و کره بادام زمینی

اگر به دنبال افزایش وزن هستید قطعا باید بادام زمینی و کره ی بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بادام زمینی کالری بسیار بالایی دارد که بسیار هم خوش خوراک می باشد و می توان به راحتی آن ها را به رژیم غذایی اضافه کرد. البته باید در نظر داشته باشید که کره بادام زمینی خود را بدون شکر یا روغن اضافی انتخاب کنید تا از اضافه وزن ناسالم جلوگیری نمایید.

خیلی کوتاه...

بادام و کره ی بادام زمینی سرشار از کالری هستند که مقدار کمی از آن ها می تواند به سرعت صدها کالری اضافی را به بدن شما منتقل کند.

Nuts and nut butters

4.گوشت قرمز

گوشت قرمز احتمالا یکی از بهترین غذاهای عضله ساز موجود است. تنها 170 گرم استیک حدودا حاوی 456 کالری و 49 گرم پروتئین و 5 گرم لوسین می باشد. اگر نمی دانید لوسین چیست باید به شما بگوییم که لوسین اسید آمینه ای کلیدی است که بدن شما، برای تحریک سنتز پروتئین ماهیچه ای و افزودن بافت عضلانی جدید به آن نیاز دارد. علاوه بر این، گوشت قرمز یکی از بهترین منابع طبیعی کراتین رژیمی است که احتمالاً بهترین مکمل عضله ساز جهان است.

خیلی کوتاه...

گوشت قرمز منبع عالی از پروتئین است که به روند عضله سازی شما بسیار کمک می کند به علاوه حاوی لوسین نیز می باشد که به سنتز پروتئین ماهیچه کمک می نماید.

5.میوه خشک

میوه های خشک میان وعده ای پرکالری، سرشار از آنتی اکسیدان و ریز مغذ ها می باشند که هم برای سلامتی مفید هستند و هم به روند افزایش وزن و عضله سازی شما کمک می کنند. انواع میوه های خشک به طور طبیعی دارای قند بالایی هستند که باعث می شوند به راحتی افزایش وزن داشته باشید.

خیلی کوتاه...

میوه خشک سرشار از کالری، فیبر سالم و آنتی اکسیدان است که یک راه آسان برای افزودن مواد مغذی و کالری به رژیم غذایی شما می باشد.

Dried fruit

6.تخم مرغ

تخم مرغ یکی از سالم ترین غذاهای عضله ساز روی کره زمین است. آنها ترکیبی عالی از پروتئین های با کیفیت بالا و چربی های سالم را فراهم می کنند. هر تخم مرغ حدود 74 کالری دارد. به علاوه مهم است که در نظر داشته باشید باید تخم مرغ را کامل میل کنید چرا که  تقریبا تمام مواد مغذی مفید آن در زرده اش قرار دارد. می توانید به راحتی سه تخم مرغ در روز مصرف کنید و از فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

خیلی کوتاه...

در حالی که تخم مرغ سرشار از مواد مغذی می باشد و به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی عضله ساز به حساب می آید، هیچ محدودیتی در مصرف آن ندارید و می توایند به رراحتی از فواید سلامتی آن بهره مند شوید.

7. شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که فواید سلامتی بالایی را نیز ارائه می دهد، به عنوان مثال گفته می شود شکلات تلخ با حداقل ۷۰ درصد کاکائو به تنظیم هورمون های استرس و سطح قند خون کمک می کند، همچنین می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی، التهاب و دیابت نوع 2 کمک نماید. از طرفی دیگر مانند سایر غذاهای پر چرب، شکلات تلخ نیز دارای چگالی بالایی از کالری می باشد به این معنی که با مصرف آنها می توان به راحتی مقدار زیادی کالری اضافی دریافت کرد.

خیلی کوتاه...

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی همراه با کالری فراوان می باشد که به افزایش وزن شما کمک می کند.

Dark chocolate

خلاصه:

راز افزایش وزن سالم این است که شما به طور مداوم بیشتر از آنچه که می سوزانید کالری مصرف نمایید. در این میان ورزش کردن نیز مهم است زیرا به شما کمک می کند تا کالری اضافی را که از رژیم غذایی خود دریافت می کنید به جای چربی اضافی به عضله تبدیل کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها