|

لاغری صورت

هفت راه ساده برای لاغر و شاداب نگه داشتن صورت در خانه

7 Ways to Keep Your Face Slim and Toned at Home

اگر می خواهید صورتی جوان و شاداب داشته باشید ما به شما راهکارهایی ساده و خانگی را پیشنهاد می کنیم که ارزش امتحان کردن دارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها محصولاتی مراقبتی، جوان کننده و حتا لاغر کننده ی صورت به وفور در بازار یافت می شوند اما همیشه راهکار هایی ساده تر، سالم تر و ارزان تر وجود دارد که می توان از آنها استفاده نمود. به همین ترتیب ما تصمیم گرفته ایم که در اینجا هفت راهکار مراقبتی و درمانی برای کاهش چربی اضافه و با طراوت نگه داشتن صورت شما به اشتراک بگذاریم.

هفت راهکار برای داشتن صورتی لاغر و شاداب:

1.سنگ های گواشا

هنگام کار کردن یا زمانی که تحت فشار استرس و نگرانی هستیم حتا بدون آنکه متوجه شویم عضلات خود را منقبض می کنیم که این انقباض عضلات صورت را هم شامل می شود. نتیجه ی انقباض طولانی مدت ماهیچه های صورت، خطوط نازک و ظریفی است که به مرور تبدیل به چین و چروک های صورت ما می شوند. از طرفی دیگر عواملی مانند کمبود خواب و اضطراب نیز می توانند منجر به پف کردگی و جمع شدن آب به زیر پوست بشوند که همه ی اینها نهایتا شما را بی حال و شکسته نشان می دهد.

 استفاده از سنگ گواشا که به سنگ ماساژ صورت معروف است نه تنها بر روی صورت بلکه حتا بر قسمت هایی از شانه و پشت گردن نیز می تواند به کاهش پف کردگی و تخلیه ی مایعات جمع شده کمک کند. این امر نیز می تواند کاهش خطوط ریز صورت را به همراه داشته باشد.

استفاده از سنگ گواشا در حقیقت یک روش قدیمی برای جوانسازی و پوست صورت می باشد که درنتیجه ی بهبود گردش خون و تخلیه ی لنفاوی صورت می گیرد.

Gua Sha

2.ورزش دادن صورت با دهان

یکی از موثر ترین روش ها برای داشتن صورتی شاداب و جوان تقویت کردن عضلات صورت می باشد و اگر شما تصمیم دارید که عضلات صورت خود را تقویت کنید، باید مانند هر عضله ی دیگری در بدنتان آنها را ورزش دهید و از آنها استفاده کنید. در همین راستا شما می توانید از دهان خود برای تمرین دادن به صورتتان استفاده کنید.

  • لب های خود را به حال سوت زدن درآورید و سعی کنید آنها را فشار دهید به نوعی که فشار را بر روی آنها و عضلات کناری دهانتان احساس کنید.
  • لب های خود به شکل ماهی در آورید و بعد به آرامی آنها را با شکل O بی حال و متعجب از حالت انقباض خارج کنید.
  • زبان خود را بیرون بیاورید و سعی کنید که به سمت چانهِ تان هدایتش کنید.
  • آدامس بجوید؛ اما مطمئن شوید که بدون قند و کالری باشند.

Using your mouth

3.یوگا

یوگا از جمله ورزش هایی است که بر روی تمامی عضلات و اندام ها کار می کند. یکی از کریا های یوگا که می تواند عضلات صورت شما را تقویت کند، کاپل شاکتی ویکا ساک می باشد. جالب است بدایند که این تمرین نه تنها برای تقویت عضلات صورت مفید است بلکه در حفظ سلامت پوست شما نیز مفید می باشد و می تواند به کاهش آکنه و به تاخیر انداختن بروز چین و چروک کمک نماید. برای درک بهتر این تمرین به شما توصیه می کنیم که ویدئوی مربوطه را در اینجا مشاهده نمایید.

The Kapol Shakti Vikasak kriya

4.سنگ یشم

درست مانند سنگ گواشا، سنگ یشم یا غلتک یشم نیز می تواند با بهبود گردش خون به کاهش پف کردگی صورت کمک نماید. استفاده منظم از غلتک یشم علاوه بر اینکه می تواند تخلیه لنفاوی را آسان تر کند، عضلات صورت را نیز تقویت می نماید و نهایتا به شما کمک می کند تا چهره ای جوان تر و لاغر تر داشته باشید.

جالب است بدانید که هرچه غلتک یشم شما سرد تر باشد، کارآمد تر خواهد بود. به علاوه توصیه می شود که قبل از استفاده از آن سرم یا کرم مورد علاقه خود را به روی پوستتان ماساژ دهید چرا که یشم باعث تسهیل جذب می شود.

Using a jade roller

5.انجام برخی از تمرینات معمول

به طور کلی متخصصات تمرکز خاص بر روی یک عضله را توصیه نمی کنند اما مواقعیت این است که هرچه ماهیچه های شما فعال تر باشند بدن شما نیز قوی تر خواهد شد؛ عینا همین موضوع در ارتباط با عضلات صورت نیز صدق می کند. به همین ترتیب انجام دادن چند حرکت ساده ی ورزشی جلوی آینه می تواند کمک کننده باشد. در نظر داشته باشید که اگر پوستی خشک دارید حتما قبل از انتجام تمرینات، صورت خود را مرطوب نمایید.

  • سر خود را بالا بگیرید و به سقف نگاه کنید، لب های خود را به صورت O جمع کنید و بعد با جیغی بی صدا آنها را کاملا از هم باز نمایید. هر کدام از این کار ها را به مدت 5 ثانیه و 10 بار تکرار کنید.
  • لپ های خود را باد کنید و 5 ثانیه به همان حالت نگه دارید سپس زبان خود را بیرون بیاورید و برای 5 ثانیه دیگر در آن حالت بمانید. این کار را 5 بار تکرار نمایید.

basic exercises

6.ماساژ لیفتینگ صورت

ماساژ لیفتینگ صورت را خوب است که به همراه روغن های گیاهی و یا هر نوع سرم و کرم مراقبتی که دوست دارید انجام دهید، این عما نه تنها در تقویت عضلات صورت و لاغری آن موثر است بلکه برای جلوگیری از چین و چروک نیز موثر می باشد. ماساژ دادن صورت به این روش می تواند فشار را از روی ماهیچه های شما بردارد و جریان خون را بهبود بخشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ماساژ لیفتینگ می توانید ویدئوی مربوطه را در اینجا تماشا کنید.

lifting face massage

7.محصولات مراقبتی و سفت کننده ی پوست

محصولات مراقبتی و سفت کننده ی پوست، چه ماسک باشند، چه سرم، در هر حال یکی از روش های تقویت شادابی و جوانی صورت شما می باشند چراکه از شل شدن و افتادگی پوست شما جلوگیری می کنند.

Skin tightening products

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها