|

افسردگی و تنهایی

تنهایی به سلامت انسان آسیب می رساند؛ اجازه ندهید حال بد و تنهایی زندگیتان را خراب کند

برخی از مواقع انسان ها دچار احساس تنهایی می شوند اما نه برای آنکه آن را انتخاب کرده اند،به آن مبتلا شده اند و این احساس می تواند مخرب باشد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بدون شک همه ی شما خوب می دانید که تنهایی صرفا به معنای تنها بودن از لحاظ فیزیکی نمی باشد. برخی از افراد به تنهایی خوشحال هستند و از تنها بودن لذت می برند اما به موقع از درکنار افراد بودن نیز بهره می برند و موضوع این است که اهمیتی ندارد شما چند نفر را می شناسید یا با چند نفر در ارتباط هستید، آنچه مهم است داشتن ارتباطات قوی است. اما در برخی از مواقع پیش می آید که انسان ها دچار تنهایی می شوند نه اینکه به آن تمایل داشته باشند به همین خاطر هم تنهایی آن ها می تواند منجر به احساس انزوا، افسردگی و ناامیدی شود و نهایتا این احساسات ناخوشاید دردهای فیزیکی نیز با خود به همراه خواهند داشت. اما شما باید بدانید که می توانید بر این شرایط غلبه کنید و برای حفظ سلامتیتان باید هم این کار را بکنید.

اگر برایتان سوال است که تنهایی و احساس انزوا چطور می تواند بر سلامت و فیزیک بدنتان تاثیر بگذارد حتما این مقاله را بخوانید، در ادامه ما به شما هفت روشی را که تنهایی سلامت فیزیکی شما را تحت تاثیر قرار می دهد معرفی می کنیم.

IMG_20220315_212909

1.سیستم ایمنی

احتمالا حتا فکرش را هم نمی کنید اما اگر برای مدت طولانی تنها هستید، ممکن است مبارزه با بیماری برای بدن شما دشوارتر شود. یکی از دلایل این اتفاق می تواند به هورمون های شما برگردد، به این ترتیب که تنهایی باعث می شود بدن شما هورمون هایی را تولید کند که در هنگام مواجه با استراس به ترشح آن ها می پردازد و این عملکرد نیز می تواند مستقیما بر سیستم ایمنی شما تاثیر منفی بگذارد.

2.قلب ضعیف

هرچه در طول زندگی خود تنها تر بوده باشید، احتمال ابتلا به شرایطی که می توانند سلامت قلب شما را تهدید کنند بیشتر است، عواملی مانند، چاقی، فشار خون بالا و سطوح بالای کلسترول بد. برخی از تحقیقات نشان داده اند افرادی که برای مدت زمان طولانی ای دچار تنهایی هستند به ویژه اگر تنهایی آن ها به چند سال بکشد، احتمال ابتلا به فشار خون برای آنها بسیار بالا می باشد؛ هرچند که تا کنون دانشمندان نتوانسته اند که ثابت کنند تنهایی به تنهایی می تواند منجر به فشار خون بالا شود.

IMG_20220315_212947

3. افسردگی 

مطمئنا همه ی شما حدس زده اید که تنهایی تا چه حد می تواند بر امکان ابتلا به افسردگی تاثیر گذار باشد و جالب است بدانید که افسردگی نیز دردهای فیزیکی بسیاری را به همراه خود خواهد داشت که احتمالا فکرشان را هم نمی کنید. 

4.عملکرد ذهنی

اگر شما برای مدت زمان زیادی احساس تنهایی کنید، این امکان وجود دارد که توانایی شما برای حل مشکلات و یا به خاطر سپردن مسائل با افزایش سن، تحت تاثیر قرار بگیرد و احتمال مبتلا شدن به بیماری هایی مانند آلزایمر در شما شدت خواهد گرفت. 

5.خواب

بدون شک نداشتن آرامش روحی می تواند کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است به سختی به خواب بروید و یا حتا به سختی از تخت بلند شوید چرا که شب گذشته خوب استراحت نکرده اید و خواب نا آرامی داشته اید. نداشتن خواب خوب و با کیفیت می تواند روز شما را تحت تاثیر خود قرار دهد و حتا با گذشت زمان مشکلاتی نظیر دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و افسردگی را به همراه داشته باشد.

IMG_20220315_212926

۶.افزایش وزن

احتمال اینکه در زمان تنهایی خود دچار افزایش وزن ناسالم شوید بسیار بالا می باشد زیرا اکثر افراد زمانی که احساس تنهایی می کنند برای تسکین خود بیشتر می خوردند و یا اینکه بیش از حد معمول غذاهای ناسالم مصرف می کنند به علاوه ممکن است شما انگیزه ی خود را برای ورزش کردن و تمرین کردن نیز از دست بدهید. در هر حال این اتفاق می تواند شرایط را برای شما سخت تر کند.

7.سیگار

بیشتر افرادی که سیگار می کشند در زمان تنهایی تعداد بیشتری سیگار آتش می زند. حتا اگر سیگاری نباشید نیز این احتمال وجود دارد که به سراغ آن بروید اما دخانیات تماما ضرری است که بدن شما را فرا می گیرد. استعمال دخانیات با دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های ریوی مرتبط است و تقریباً همه اندام های بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد. پس مهم است که بدانید در مواقع مواجه با استرس و نگرانی یا حتا غم و تنهایی چطور با این مسئله برخورد کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی