|

نقش های ماندگار و تاثیر گذار

هفت فیلم سینمایی که بازیگران آن هرگز مثل قبل نشدند؛ از گیاهخواری تا مرگ

7movies which changed theire actors life

فیلم هایی هست که ما به شدت به آنها علاقه داریم و از تماشایشان لذت می بریم، اما بازیگران آنها بهای سنگینی را برای ماندگاری اثر پرداخت کردند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- زمانی که به تماشای یک فیلم می نشینیم و غرق در هنر نمایی و استعداد بازیگران و یا کارگردان ها می شویم ممکن است حتا به ذهنمان خطور هم نکند که عوامل آن فیلم به ویژه بازیگران برای خلق آن شخصیت ها و صحنه های ماندگار با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده اند؛ و با چه مشکلاتی، پس از آن درگیر شده اند!

در تاریخ سینمای جهان فیلم هایی هست که ما به شدت به آن ها علاقه داریم و از هربار تماشایشان به اندازه همان دفعه ی اول لذت می بریم، اما متاسفانه بازیگران آن ها بهای سنگینی را برای ماندگاری آن اثر پرداخت کرده اند، و بعد از ایفای آن نقش ها درگیر مشکلاتی اساسی شده اند. در ادامه ما به شما هفت فیلم سینمایی و هفت بازیگری را معرفی می کنیم که پس از به پایاین رسیدن فیلم در گیر مشکلاتِ آن نقش شدند.

1.روانی – 1960

کمتر کسی است که تحت تاثیر شاهکارهای آلفرد هیچکاک قرار نگیرد. یکی از این شاهکارهای ماندگار این ابر فیلم ساز تاریخ، سینمایی روانی می باشد که به عنوان یکی از برترین فیلم های سینمایی در ژانر وحشت و از آثار برجسته و جاویدان تاریخ سینما شناخته می شود. جنت لی در این سینمایی نقش زنی را بازی می کند که پس از یک سرقت در هتلی  بیرون از شهر مسقر می شود اما در همان شب اول در هنگام دوش گرفتن تا حد مرگ چاقو می خورد. جالب است بدانید که این سکانس از ماندگارترین سکانس های تاریخ سینما به حساب می آید و از چنان اهمیتی برخوردار است که در بسیاری از دانشگاه های سینمایی جهان در رابطه با آن تدریس می شود.

و اما این سکانس جاویدان میلیون ها تماشاچی و البته جنت لی را به قدری ترساند و تحت تاثیر قرار داد که در یک مصاحبه اعتراف کرد بعد از این فیلم هرگز در حمام احساس آرامش نمی کند. حتا تا مدت ها پس از فیلم برداری این سکانس دلهره آور از دوش گرفتن امتناع می کرده است.

Psycho

2.تسخیر  - 1981

تسخیر تنها فیلم انگلیسی زبان آندره زولانسکی است که در سال 1981 فیلم برداری شده است. ایزابل آجانی برای بازی در نقش آنا موفق به دریافت جایزه ی بهترین بازیگر زن در جشنواره ی کن شد. فیلم روایتگر رابطه بین یک جاسوس بین المللی و همسرش است که پس از درخواست طلاق از طرف همسرش، شروع به نشان دادن رفتارهای آزاردهنده فزاینده ای می کند. سکانسی که در راهرو مترو گرفته می شود یکی از ترسناک ترین و تکان دهنده ترین صحنه هایی است که ممکن است تا به حال در سینما دیده باشید.

 ایزابل آجانی علاوه بر جایزه کن، جایزه سزار فرانسه را نیز برای بازی در این نقش به دست آورد اما برای التیام آزارهای روانی و جسمی حاصل از این فیلم سال ها رنج برد؛ حتا طی یک مصاحبه اعلام کرد که دیگر هرگز در چنین نقشی بازی نخواهد کرد و برای بیرون کردن شخصیت آنا از خودش سال ها تحت روان درمانی بوده است.

Possession

3.بیب – 1995

بیب یک سینمایی کمدی اجتماعی به کارگردانی کریس نونان می باشد که توانست موفقیت خوبی هم به دست بیاورد. بیب یک خوک کوچک دوست داشتنی است که تلاش میکند تا به یک وعده ی شام تبدیل نشود. شاید برایتان غیر قابل انتظار باشد اما این فیلم چنان تاثیری بر جیمز کرمول گذاشت که پس از آن گیاهخوار شد و طی یک مصاحبه اعلام کرد که بعد از فیلم بیب هرگز لب به گوشت نخواهد زد.

Babe

4.ترس و نفرت در وگاس – 1998

ترس و نفرت در وگاس سینمایی ای در ژانر درام کمدی سیاه است که اقتباسی از رمان ترس و تنفر در لاس وگاس به نویسندگی تامپسون می باشد، نویسنده ی محبوب جانی دپ. زمانی که جانی دپ تصمیم گرفت تا در این فیلم ایفای نقش کند، فرصت را غنیمت شمرد و با نویسنده ی محبوب خود ملاقات کرد. اما این همه ی ماجرا نیست؛ آن ها زمان زیادی را با یکدیگر سپری می کردند و حتا بعد ها دوستان صمیمی یکدیگر باقی ماندند. در هنگام شروع فیلمبرداری جانی دپ رفتارهای عجیب و غریبی داشت که همه را نگران کرده بود هرچند که توانست نقش آفرینی تحسین برانگیزی در کنار بنیسیو دل تورو داشته باشد.

تماشای این فیلم خالی از لطف نیست به شما پیشنهاد می کنیم که اگر آن را تماشا نکرده اید به تماشای آن بنشینید.

Fear-and-loathing-in-las-vegas

5.پیانیست – 2003

چه کسی است که پیانیست را ندیده باشد؟ و چه کسی است که آدرین برودی را به خاطر تحت تاثیر قرار گرفتن نقشش سرزنش کند؟ تغییرات فیزیکی آدرین برودی در فیلم پیانیست که جایزه ی اسکار را برای او به همراه داشت مشهود است، اما این همه ی ماجرا نیست؛ بازیگر نقش اول سینمایی جاوید و ماندگارِ پیانیست، برای آنکه بتواند به خوبی از پس نقش خود، به عنوان یک نجات یافته از فاجعه ی هولوکاست، ایفا کند، خود را در یک جریان عاطفی و ذهنی بزرگ قرار داد. آدرین برودی طی یک مصابه اعلام کرد: من در زندگی ام حس از دست دادن و ناراحتی عمیق را تجربه کردم اما نمی دانستم گرسنگی کشیدن این همه بار روانی دارد. جالب است بدانید که تا مدت ها بعد از پیانیست این هنرمند متاثر از درد و رنج شخصیت پیانیست معروف اشپیلمان بود.

مطمئنا نیازی نیست تا چیزی در رابطه با داستان و روایتگری پیانیست بگوییم؛ حتا اگر این سینمایی را تماشا کرده باشید، دیدن دوباره آن همچنان لذت بخش و البته دردناک است.

The Pianist

6.شوالیه تاریکی – 2008

مگر می شود که از مشکلات عدیده ی یک نقش و تاثیرات دور از باور آن نام برد و به یاد هیث لجر نیوفتاد؟ احتمالا اولین نامی که در ذهن هر انسانی شکل می گیرد هیث لجر و جوکر خواهد بود. شوالیه ی تاریکیِ کریس نولان به معنای واقعی کلمه جوایز بی شماری را از آن خود کرد و هیث لجر نیز برای بازی در نقش جوکر نامزد بیش از 20 جایزه شد، از جمله اسکار بهترین نقش مکمل مرد، که البته به پس از مرگش به او تعلق گرفت؛ اما این هنرنمایی جاویدان بهای گزافی برای جامعه سینما داشت.

برای بازی در نقش جوکر، هیث لجر خود را در انزوای مطلق قرار داد تا بتواند به خوبی وارد دنیای ذهنی یک جنایتکار روانی شود. طی یک مصاحبه با نیویورک تایمز در زمان فیلمبرداری شوالیه ی تاریکی، لجر اذعان کرده بود که فقط شبی 2 ساعت می خوابد. نهایتا ترکیب مقادیر بالای داروهای مسکن و آرامبخش او را به کشتن داد. بازی لجر به قدری شگفت انگیز و به یادماندنی است که برای ابد نام جوکر را با او پیوند زده است.

The Dark Knight

7.سخنرانی پادشاه – 2010

سخنرانی پادشاه یک فیلم درام تاریخی به کارگردانی تام هوپر می باشد. سخنرانی پادشاه بر پایه ی واقعیت و در رابطه با بخشی از زندگی جرج ششم، پادشاه بریتانیا است که کمی لکنت زبان داشت. کالین فرث در این سینمایی نقش پادشاه را ایفا می کند و برای آنکه بتواند نقش خود را به خوبی بازی کند با کمک یک گفتار درمان و با بررسی دقیق صداهای به جا مانده از پادشاه توانست نحوه ی صحبت کردن و لکنت های او را تقلید کند. او آنچنان در نقش خود فرو رفت که تا مدت ها بعد نیز گاه و بی گاه در مصاحبه هایش دچار لکنت می شد. کالین فرث برای چنین نقش آفرینی بی نظیری توانست جایزه ی بهترین بازیگر مرد اسکار را بدست بیاورد.

The King_s Speech

آیا شما کاربران شایانیوز فیلم و یا سریال دیگری را می شناسید که بازیگران آن ها تا به این حد تحت تاثیر نقش خود قرار گرفته باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها