|

سینمایی های ایرانی به انتخاب IMBD

هفت فیلم سینمایی ایرانی که در IMBD بالاترین امتیاز رو دارند؛ اصلاً IMBD چیه؟

7Movies with heigh ranks on IMBD

اگر می خواهید چند فیلم خوب تماشا کنید، ما به شما هفت فیلم سینمایی را معرفی می کنیم که توانسته اند بیشترین امتیاز را در IMBD بدست بیاورند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مطمئنا بارها و بارها نام IMBD را شنیده اید اما آیا می دانید که IMBD دقیقا چیست؟ IMBD در حقیقت مخفف عبارت پایگاه داده فیلم های اینترنتی می باشد که به فیلم ها و سریال ها و حتا بازی های ویدئویی با تکیه بر دیدگاه کاربران امتیاز می دهد. رتبه بندی این سایت شاید به خاطر اینکه خیلی منتقدانه نیس معتبر نمی باشد اما نباید فراموش کنیم که اولین ملاک هر فیلمی که ساخته می شود غالبا تماشاچیان آن هستند بنابراین نمی توانیم از امتیاز IMBD چشم پوشی کنیم.

در ادامه ما به شما هفت فیلم سینمایی ایرانی را معرفی می کنیم که توانسته اند بالاترین امتیاز ها را در IMBD کسب نمایند.

 1.متری شیش و نیم – 8.0

متری شیش و نیم از آن دست فیلم هایی است که تا ابد در ذهن هک خواهد شد و فراموش کردن آن سخت است. این فیلم که به کارگردانی سعید روستایی ساخته شده است توانست جوایز بسیاری را به خود اختصاص دهد که شاید بهترین آنها نیز سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر می باشد. یک سینمایی جنایی و معمایی که در بطن مشکلات و معضلات جامعه شکل می گیرد و روایتگر پستی ها و بلندی های شخصیت انسان می باشد.

متری شیش و نیم داستان پلیسی به نام صمد است که عزم خود را جزم کرده است تا سردسته ی یکی از بزرگترین باند های مواد مخدر به نام ناصر خاکزاد را دستگیر کند، اما دستگیری او تازه ابتدای ماجراست.

متری شیش و نیم

2.خانه ی دوست کجاست – 8.1

بدون شک در میان تمامی شاهکارهایی که عباس کیارستمی برای سینمای ایران خلق کرده است، خانه ی دوست کجاست جایگاه ویژه ای دارد. جالب است بدانید که بنیاد فیلم بریتانیا خانه دوست کجاست را در فهرست 50 فیلمی قرار داده است که باید قبل از 14 سالگی دید. این سینمایی سن و سال نمی شناسد و به هیچ زمان خاصی هم تعلق ندارد همیشه و همیشه می تواند شما را منقلب کند.

خانه ی دوست کجاست توانسته است امتیاز 100 را در Rotten Tomatos بدست بیاورد که به خوبی نمایانگر خارق العاده بودن این سینمایی می باشد.

داستان روایت بسیار ساده و بی تکلفی دارد از دوستی ای پاک و بدون ریای دو پسر بچه ی دبستانی که در روستا زندگی می کنند. احمد وقتی که از مدرسه به خانه می آید متوجه می شود که به اشتباه دفتر مشق دوستش محمد رضا را به خانه آورده است و این در حالی است که محمد رضا در آستانه ی اخراج از مدرسه می باشد؛ برای همین احمد تصمیم می گیرد تا دفتر را هر طور شده به او برساند تا از اخراجش جلوگیری کند.

خانه دوست کجاست؟

3.بچه های آسمان – 8.2

به جرئت می توان گفت که سینمایی بچه های آسمان مهمترین و بهترین ساخته ی مجید مجیدی می باشد که در سال 1998 نیز موفق شد تا جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را در جشنواره اسکار به دست بیاورد؛ اما جدای از این مجید مجیدی توانست به معنای واقعی جوایز بسیاری را به خانه ببرد.

بچه های آسمان یک تراژدی ساده نیست، یک روایت دردناک و تیره نیست، بچه های آسمان روایت دردمند فقر هم نیست؛ بچه های آسمان روایتگر امید و آرزوهای کودکی است که در فقر و مصیبت زندگی می کند، روایتگر عشق و محبتی خواهرانه و برادرانه است که گسسته نمی شود و البته روایتگر از خودگذشتی و بزرگی است آن هم در عین کودکی.

بچه های آسمان روایتگر پسری به نام علی و دختری به نام زهرا است که به دلیل فقر نمی توانند کفش بخرند و ناچارا هر دو از یک کتانی استفاده می کنند تا اینکه در مدرسه ی علی مسابقه ای برگذار می شود که به نفر سوم یک جفت کتانی هدیه می دهند.

بچه های آسمان

4.جدایی نادر از سیمین – 8.3

احتمالا هر نوع حرف و سخنی در رابطه با سینمایی جدایی نادر از سیمین گزافه گویی خواهد بود چرا که لیست بلند و بالای جوایز و نقد های مثبت این سینمایی به خوبی گواه همه چیز هستند. جدایی نادر از سیمین یکی دیگر از ساخته های بی بدیل اصغر فرهادی می باشد که روایتگر زندگی و درگیری های دو خانواده ی ایرانی است که کارشان به هم گره خورده است. نمایشی بی نظیر از باورها، اصول و اعتقادات انسانی. این سینمایی توانسته است امتیاز 99 را در Rotten Tomatos بدست بیاورد.

جدایی نادر از سیمین

5.ابد و یک روز – 8.3

یکی دیگر از شاهکارهای سعید روستایی یا شاید بهتر است بگوییم اولین شاهکار سینمایی او، ابد و یک روز می باشد. سعید روستانی تلخی، مصیبت، فقر، اعتیاد، درهم شکستگی، بی کاری و اجتماع دیوانه کننده ی مشکلات را به واضح ترین حالت ممکن در بطن زندگی خانواده ای به تصویر کشیده است که نمی توان آن را انکار کرد.

آنقدر همه چیز واضح پیش می رود که دیگر جای مقاومتی باقی نمی ماند، برادری که برای کم کردن مشکلات خانواده تصمیم می گیرد تا خواهرش را به زور شوهر دهد و برادر معتاد دیگری که در عین فلاکت غیرتش اجازه نمی دهد خواهرش این گونه و چون یک کالا فروخته شود.

اگر تاکنون این سینمایی را ندیده اید بهتر است حتما خودتان را به تماشای آن مهمان کنید.

ابد و یک روز

6.مارمولک – 8.5

در میان تمام فیلم های این لیست شاید به توان عنوان متفاوت ترین را به سینمایی مارمولکِ کمال تبریزی داد. البته باید اعتراف کنیم که چندان جای تعجب ندارد با وجود گذشت 17 سال مارمولک همچنان یکی از بهترین کمدی های سینمای ایران به حساب می آید که ظاهرا هرگز هم قدیمی نخواهد شد. داستان این سینمایی روایتگر خلافکاری است که برای خروج از مرز و فرار از دست پلیس با لباس روحانیت به یک روستای مرزی پناه می برد اما اهالی روستا گمان می کنند که او همان امام جماعتی است که مدت ها منتظرش بودند.

مارمولک

7.مادر – 8.8

فیلم مادر ساخته ی سال 1368 می باشد که بازیگران درجه یک و هنرمندِ بسیاری را در کنار هم جمع کرده است، بازیگرانی که با هنر کارگردانی علی حاتمی توانستند شاید یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را خلق کنند. مادر یک سینمایی خانوادگی و اجتماعی می باشد که هم لبخند را به لب هایتان مهمان خواهد کرد و هم اشک را به چشم هایتان. آنچه که در رابطه با مادر نمی توان انکار کرد تاثیرگذاری و ماندگاری آن است. امکان ندارد که مادر را ببینید و آن را فراموش کنید.

مادر روایتگر زندگی مادری سالمند است که در روزهای آخر عمرش همه ی فرزندانش را دور خود جمع می کند اما حضور فرزندان مشکلاتی را نیز هم به همراه خواهد آورد به علاوه ی اینکه هر کدام از آن ها زندگی خود را نیز دارند که با مشکلات آن نیز دست و پنجه نرم می کنند.

اگر تا کنون مادر را تماشا نکرده اید باید بدانید که یکی از بهترین ساخته های سینمای ایران را از دست داده اید.

مادر

از نظر شما کاربران شایانیوز بهترین فیلم های سینمایِ ایران کدامند؟ 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها