|

سریال های ماندگار

از دیرباز تا کنون؛ هفت سریال ماندگار و خاطره انگیز ایرانی که از تماشایشان لذت خواهید برد

7of the best series ever

اگر می خواهید که اوقات فراغت خود را با گذری به گذشته و خاطرات پر کنید تماشای سریال های ماندگار و خاطره انگیز، انتخاب بسیار خوبی می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تماشای سریال یکی از محبوبترین فعالیت‌هایی است که افراد می توانند برای گذراندن اوقات فراغت خود در تنهایی یا در کنار خانواده و دوستان شان انتخاب کنند. در تاریخ سینما و تلویزیون ایران سریال های بی نظیر و فوق العاده ای وجود دارد که هرگز از یاد ها پاک نمی شوند اما در این بین ما قصد داریم تا هفت سریال خاطره انگیز را به شما معرفی کنیم تا اگر در تعطیلات و اوقات فراغت خود قصد کردید سری به سریال های گذشته و البته خاطره انگیز بزنید، گزینه های مناسبی را روی میز داشته باشید که شاید فراموششان کرده اید.

1.هزاردستان – 1358

این روزها افراد زیادی هستند که پخش اصلی هزاردستان را ندیده اند، سریال ماندگاری که علی حاتمی به خاطر آن شهرک سینمایی غزالی را ساخت. اما هزاردستان آنقدر بی نظیر هست که با هربار پخش مجدد، مردم را به پای تلویزیون ها بکشاند. هزاردستان یک سریال ارزشمدار است به این معنی که سعی دارد تا اصول و ارزش های اخلاقی را به زیبایی هر چه تمام تر گوشزد کند. هزاردستان یک سریال ماندگار نیست ، یک شاهکار است که نباید آن را از دست داد؛ هزاردستان یک اثر فاخر هنری است. جمشید مشایخی، عزت الله انتظامی، داوود رشیدی و علی نصیریان چهار هنرمندی هستند که در این سریال نقش آفرینی کرده اند و این روز ها کمتر از استاد نمی توان لقبی را به آنها عطا کرد.

رضا یک هنرمند است که در مشهد خوشنویسی می کند اما در دوره ی حکومت پهلوی تحت تعقیب مفتشی به نام شش انگشتی قرار می گیرد و دستگیر می شود و باید به جرمی که نکرده است اعتراف کند. همان طور که گفتیم هزاردستان یک شاهکار است پس نباید آن را از دست بدهید. اگر تا کنون آن را تماشا نکرده اید با فکر باز و ذهنی آماده به سراغ آن بروید.

هزاردستان

2.پدر سالار – 1372

اگر بخواهیم لیستی از بهترین سریال های ایرانی تهیه کنیم قطع به یقین سریال پدر سالار درمیان دیگر سریال ها خواهد درخشید. اگر هم بخواهیم لیستی از به یادماندنی ترین سریال های ایرانی تهیه کنیم همچنان نام پدر سالار خواهد درخشید. روند ساده، طبیعی و بدون رنگ و لعاب اضافه ی پدر سالار باعث شد تا بینندگان آن بتوانند پدر سالار را در بطن زندگی های خود پیدا کنند و دقیقا به همین خاطر هم این سریال توانست به موفقیت چشمگیر و غیر قابل باوری دست پیدا کند.

پدر سالار روایتگر زندگی یک خانواده ی معمولی و ساده با تمام مشکلات و اختلاف نظر های خانوادگی و نسلی اش می باشد. پدری که گمان می کند تمامی پسرهایش با خانواده شان باید در کنار او زندگی کنند . عروس کوچکی که زیر بار این حرف نمی رود. تک تک بازیگران این سریال، از زنده یاد  محمد علی کشاورز گرفته تا کمند امیر سلیمانی، همگی در این سریال بازی بی نظیری را از خود به نمایش گذاشتند.

پدرسالار

3.خانه سبز – 1375

مگر می شود از سریال های خاطره انگیز گفت و نامی از خانه سبز به زبان نیاورد؟! سریالی که نوید بخش امید و زندگی شاد و زیبا بود. نه تنها کارگردانی بیژن بهرنگ، بلکه هنرنمایی زنده یاد خسرو شکیبایی، رامبد جوان، آتنه فقیه نصیر و تمامی بازیگران دیگر این سریال درخشان بود. خانه سبز روایتگر زندگی مردمی است که در یک ساختمان سبز رنگ چهار طبقه زندگی می کنند. رضا و عاطفه زوج دوست داشتنی این ساختمان وکیل دادگستری هستند که می خواهند شادی، امید و نشاط را به زندگی موکل هایشان هدیه دهند. اگر این سریال را تا کنون تماشا نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای یکبار هم که شده به تماشای آن بنشینید.

خانه سبز

4.خاک سرخ - ۱۳۷۹

بدون شک خاک سرخ یکی از جاویدان ترین سریال های ساخت ایران میباشد. دختری به نام لیلا که در شب عروسیش متوجه می‌شود پدر و مادر واقعی او افراد دیگری هستند و برای اینکه آنها را پیدا کند عازم خرمشهر می‌شود، خرمشهری که در گیر و دار جنگ است و در این راه همسرش در بمباران جنگنده‌های عراقی به شهادت می‌رسد؛ اما نهایتاً در یک تراژدی باورنکردنی پدر و مادر خود را پیدا میکند. کارگردانی بی نظیر ابراهیم حاتمی کیا در کنار بازی های درخشان پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، حبیب رضایی، لاله اسکندری و بهناز جعفری این فیلم را به یک سریال ابدی و البته خاطره انگیز تبدیل کرده است.

خاک سرخ

5.خواب و بیدار – 1381

اگر بگویند یک فیلم یا سریال ایرانی پلیسی معرفی کنید قطع به یقین اولین سریالی که در ذهن هر ایرانی ای شکل می گیرد خواب و بیدارِ مهدی فخیم زاده می باشد. خواب و بیدار که به خاطر هنرنمایی درجه یک رویا نونهانی با نام ناتاشا نیز شناخته می شود، یکی از موفق ترین و به یادماندنی ترین های صدا و سیما می باشد. در کنار مهدی فخیم زاده و رویا نونهالی دو نام دیگر می درخشند که شایسته است از آن ها یاد کنیم، دانیال حکیمی و محمد صادقی، پلیس های مصممی که قصد دارند تا ناتاشا را در حین معامله مواد مخدر دستگیر کنند.

خواب و بیدار

6.در چشم باد – 1382

اگر بخواهیم در میان این لیست کوتاهی که از سریال های خاطره انگیز تهیه کرده ایم نامی هم از سریال های با ژانر درام ببریم، شکی نیست که در چشم باد لیاقتش را دارد. ملودرامی تاریخی که مسعود جعفری جوزانی با انتخاب های هوشمندانه و تصمیم گیری های به جا این سریال را به یکی از بهترین و ماندگارترین سریال های ایرانی تبدیل کرده است، البته نمی توان از بازی بی نظیر هنرمندان آن به ویژه پارسا پیروز فر چشم پوشی کرد.

در چشم باد روایتگر اتفاق های سه دوره ی تاریخی از سال 1300 تا 1360 می باشد که شاید در این میان آنچه بیشتر از همه مخاطب را چشم به راه می گذارد زندگی عاشقانه ی بیژن خلبان ایرانی است که در گیر و دار جنگ جهانی دوم و دستگیری اش توسط سربازان شوروی، عشق دوران کودکی خود یعنی لیلی را می بیند.

در چشم باد

7.شهرزاد 1 – 1394

شهرزاد یکی از عاشقانه ترین و ماندگارترین سریال های ایرانی می باشد که اگر چه برای نمایش خانگی ساخته شد اما از لحاظ مخاطب چیزی از سریال های موفق تلویزیونی کم نیاورد. در میان تمامی ساخته های درجه یک و منحصر به فرد حسن فتحی، شهرزاد به خاطر دیالوگ های ماندگارش رنگ و بوی دیگری دارد البته نباید از حق گذشت، هنر فوق العاده نغمه ثمینی به عنوان یکی از دو نویسنده ی این سریال نقش به سزایی در این ماندگاری داشته است. در این میان هنرمندی بازیگران خارق العاده ی اثر نیز درخشش آن را چند برابر کرده است.

شهرزاد را نمی توان در یک یا دو جمله خلاصه کرد اما اگر بخواهیم که خیلی کوتاه اشاره کنیم باید گفت روایتی عاشقانه است که در فراز و فرودی گریز ناپذیر گرفتار است و مردمانی که با سرنوشت خود در جدال هستند.

شهرزاد

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سریال های دیگری را می توان در این لیست آورد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها