|

هفت شایعه بی اساس درباره مو که اصلاً نباید آن ها را جدی بگیرید!

شایعات زیادی درخصوص مو و سلامتی و همچنین فرم مناسب آن وجود دارد، کدام ها را باید نادیده بگیرید؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب اینکه چیزی را بارها و بارها از افراد مختلف شنیده‌اید؛ دلیل خوبی بر این نیست که آن حقیقت دارد. شایعات زیادی درخصوص مو و سلامتی و همچنین فرم مناسب آن وجود دارد که نمیتوان به بسیاری از آنها اعتماد کرد زیرا صحت ندارند و حتی میتوانند سلامتی موها را با مشکل مواجه کنند. تاکنون از خود پرسیده‌اید؛ چرا به این شایعات توجه می‌کنید؟ خب واضح‎‌ترین پاسخ این است که چون منطقی به نظر می‌آیند.

میخواهیم در این مقاله به برخی از بارزترین شایعات درباره مو بپردازیم که باید به سادگی از کنار آنها بگذرید و نادیده‌شان بگیرید.

موهای-سفید-را-نکنید؛-رشدشان-بیشتر-می‌شود!

- موهای سفید را نکنید؛ رشدشان بیشتر می‌شود!

حتما این جمله را بارها شنیده‌اید. اما باید بدانید چنین چیزی صحت ندارد. کندن موهای سفید، موجب رویش بیشتر آنها نخواهد شد. رنگ مو هیچ ارتباطی به کندن آن ندارد!

اما چرا آرایشگران به عدم انجام این کار توصیه دارند؟ چون زمانی که تار مو از ریشه جدا می‌شود، فولیکول مو و حتی پوست سر تحت فشار قرار میگیرد و محل جایی که تار مو کنده شده زمخت شده و لطافت خود را از دست می‌دهد.

حال دلیل علمی و واقعی آن را دانستید؟ پس موهایتان را از ریشه نکنید!

- باید روزانه موهای چرب را با شامپو بشورید

خب برای اینکه آلودگی و چربی روی تارهای مو را پاک کنید؛ باید بطور منظم موها را با شامپو بشویید. اما بسیاری از افراد با موهای چرب بر این عقیده‌اند که باید روزانه موهایشان را با شامپو بشویند تا چربی‌ها از بین برود. خب مسلما انجام این کار زیاده روی است. شستشوی بیش از حد موها به مرور زمان منجر به کم شدن چربی طبیعی مو خواهد شد. و در نتیجه تار موهایی ظریف‌تر و شکننده‌تر خواهید داشت.

اگر دائما پوست سر خود را میخارانید، شستشوی بیش از حد را باید عامل این اتفاق بدانید.

باید-روزانه-موهای-چرب-را-با-شامپو-بشورید

- کوتاهی نوک موها باعث رشد سریع آنها می‌شود

خب اینکه موهایتان را هر 4 الی 6 هفته کوتاه کنید ایده بدی نیست. این کار مزایایی مانند جلوگیری از ظهور موخوره‌ها را به همراه دارد. اما به هیچ عنوان در رشد سریع آن تاثیر نمیگذارد. این اظهار نظر کاملا از شایعه‌ای بی اساس نشات گرفته است.

کوتاه کردن نوک موها، تارهای مو را تقویت می‌کند؛ از بروز موخوره جلوگیری می‌کند و ساقه مو صلابت میبخشد. اگر میخواهید موهایی درخشان، زیبا و البته سالم داشته باشید؛ هرازگاهی این کار را انجام دهید. اما امیدی به رشد بیشتر مو نداشته باشید.

- هرچقد بیشتر موهای خود را شانه کنید، بیشتر سالم میماند

بعضی معتقد هستند که روزانه باید ۱۰۰ بار با شانه روی موهای خود بکشند اما باید گفت این کار هیچ ارزشی ندارد و شانه زدن بیش از اندازه ای که همیشه انجام می دهید بی فایده است. در واقع زیاد شانه کشیدن به جای اینکه خوب باشد، بد است. دکتر پیلیانگ میگوید: بیش از حد شانه زدن می تواند به کوتیکول های مو ( لایه محافظ بیرونی مو ) آسیب برساند. اگر موها گره یا پیچ دارد شانه بکشید در غیر اینصورت آنها را به حال خود بگذارید.

1577716780_I9mK1

- حذف رنگ مو

سفید کردن مو برای رنگ کردن یکی از بدترین کارهایی که می توانید با موی خود بکنید اما هر رنگی نمی تواند باعث آسیب رسیدن به آن شود. حذف رنگ از مو باعث می شود هر تار مو نازک و شکننده شود. اضافه شدن رنگ باعث حجم گرفتن تار مو می شود و آن را ضخیم می کند. تا زمانی که از رنگهای تیره استفاده می کنید این نوع رنگ کردن مو مشکلی ندارد.

4424431

- شوره سر به معنای خشکی پوست است

ما شوره را با خشکی برابر می دانیم و به همین دلیل در اشتباه هستیم. در حالی که شوره از چربی موها حاصل می شود. دکتر پیلیانگ می گوید دلیل شوره در واقع یک نوع مخمر است که تمایل به رشد در جاهای چرب دارد. شوره واکنش بدن به این مخمر است. اگر شستن سر خود را برای کاهش شوره کم کنید اشتباه بزرگی مرتکب شدید. برای حل این مشکل بهتر است از شامپو ضد شوره استفاده کنید.

dandrof

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها