|

چجوری با استفاده از هل لاغر شویم؟

هل خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

هل

در خیلی از کشورها از هل در آشپزی استفاده می شود و در اصطلاح آن را ملکه ادویه ها می دانند چرا که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- هل یکی از ادویه های پرکاربرد در آشپزی است که در بسیاری از پلوهای مخلوط مثل عدس پلو و هویج پلو استفاده می شود علاوه بر این، این ادویه پای ثابت پخت انواع شیرینی های سنتی و حلواها هم می باشد. هل، میوه‌ای از خانواده زنجبیل است که در انواع سیاه، سفید و سبز وجود دارد میوه‌ هل به‌ صورت غلاف‌های کوچکی است که درون آن دانه‌های سیاه وجود دارد.

به گزارش «شایانیوز»، در بیشتر کشورهای قاره آسیا، از هل در آشپزی استفاده می شود و در اصطلاح آن را ملکه ادویه ها می دانند! چرا که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بوده و به دلیل طبع گرم و خواص درمانی و دارویی گوناگون، برای درمان خیلی از ناراحتی ها نیز به کار می رود.

استفاده مداوم از هل می تواند فشار خون بالا را کنترل کند علاوه بر این، این ادویه می تواند به کنترل کلسترول، بهبود گردش خون، سم زدایی از بدن، بهبود سکسکه، خوشبو شدن نفس و کنترل افسردگی کمک کند. روغن اسانس هل یکی از روغن‌هایی است که به‌ طور عمده در آروماتراپی (رایحه‌ درمانی) استفاده می‌شود. این کار نه‌ تنها برای افسردگی که برای درمان بیماری‌های مختلف از اختلالات معده گرفته تا بیماری‌های ریوی مؤثر است.

94180145160242122121342924353171889625278

 آیا لاغری با هل حقیقت دارد؟

هل، حاوی فیبر بالایی است؛ در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی‌ سوز طبیعی عمل می‌کند. اما هل هم مثل دارچین به تنهایی منجر به کاهش وزن نخواهد شد بلکه استفاده از هل همراه با یک برنامه غذایی سالم برای لاغری و کاهش وزن مفید است.

هل باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی‌که تصمیم به خرید هل دارید، بهتر است آن را ببویید اگر تندی رایحه این ادویه جذبتان نکرد، احتمالا مدت زیادی از تولید آن گذشته و تازه نیست. یکی دیگر از ویژگی‌های هل مرغوب، پوسته آن‌ است برای خرید هل به پوسته آن دقت کنید اگر باز بود، کیفیت و مرغوبیت لازم را دارا نیست.

برای پودر کردن هل دانه های آن را با پوست رویی آسیاب کنید سپس آن را از الک رد کنید اگر خواستید از هل درسته استفاده کنید حتما با چاقو روی سطح آن برش هایی ایجاد کنید تا عطر و طعمش بهتر خارج شود. هل را باید در ظرف شیشه ای یا فلزی در بسته و محکم یا در بسته بندی خودش نگهداری کنید چون اگر در معرض هوا و رطوبت قرار بگیرد عطر آن کم می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها