|

طرز تهیه سالاد ترشی مشهدی یا ترشی آب گوجه مشهدی

سالاد ترشی مشهدی

ترشی گوجه مشهدی که با آب گوجه فرنگی درست می‌شود و به سالاد آب گوجه مشهدی هم مشهور است جزءخوشمزه‌ترین ترشی های ایرانی است.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- ترشی انداختن یکی از کارهایی است که از قدیم بین ما ایرانی ها رواج داشته و معمولا با شروع فصل پاییز همه دست به کار می شوند تا چند مدل ترشی خوشمزه آماده کنند. ترشی ها از جمله چاشنی هایی هستند که در کنار غذاهای سنتی مثل آبگوشت، لوبیا پلو، خورشت قیمه و... خیلی می چسبد و باعث می شود غذای ما چند برابر خوشمزه تر شود علاوه بر این مصرف ترشی در کنار غذا به هضم بهتر آن هم کمک می کند.

به گزارش «شایانیوز»، درست کردن ترشی در ظاهر کار سختی نیست اما برای داشتن یک ترشی خوشمزه و خوش عطر لازم است نکاتی را رعایت کنید. قبلا در مطلب فوت و فن های تهیه ترشی خانگی خوشمزه تمام نکات لازم برای تهیه ترشی را توضیح دادیم لطفا قبل از اینکه دست به کار شوید ابتدا مطلب مذکور را بخوانید.

ترشی گوجه مشهدی که با آب گوجه فرنگی درست می‌شود و به سالاد آب گوجه مشهدی هم مشهور است جزء خوشمزه ترین ترشی های ایرانی است که در کنار ترشی هفت بیجار، ترشی لیته، ترشی کلم قرمز و ... باعث زیبایی سفره شما می شود و در عین حال بسیار خوشمزه و خوش خوراک است.

مواد اولیه لازم برای تهیه ترشی گوجه مشهدی

گوجه فرنگی 4 کیلو

گل کلم 1 کیلو

هویج 400 گرم

کرفس 300 گرم

کلم سفید 200 گرم

برگ کرفس 100 گرم

نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری سر پر

ریحان خشک 1 قاشق غذاخوری سر پر

ترخون خشک 1/2 قاشق غذاخوری

ادویه کاری 1/2 قاشق غذاخوری

سیر تازه 4 عدد

موسیر 6 عدد

فلفل تند 3 عدد (دلخواه)

نمک به میزان لازم

سرکه سفید 3 تا 4 پیمانه

7ff04a5f3ee8dbde4985907d0f29999fZnJ8sQ2qZcpXmeEH

طرز تهیه ترشی گوجه مشهدی

۱- ابتدا سبزیجات را تمیز بشویید سپس آن ها را در اندازه دلخواه خرد کنید موقع خرد کردن کرفس اگر نخ داشتید نخ آن را بگیرید سعی کنید از کرفس های جوان استفاده کنید، سیر، فلفل و موسیر را هم کاملا ریز خرد کنید موسیرها را از 2 تا 3 ساعت قبل داخل آب داغ خیس کنید تا نرم شود.

وقتی همه مواد را خرد کردید روی پارچه تمیز پهن کنید تا آب آن کاملاً کشیده شود بهتر است سبزیجات را از روز قبل بشویید و اجازه دهید یک روز کامل بماند تا کاملاً خشک شود در غیر این صورت ترشی شما کپک خواهد زد. اگر فرصت نداشتید، سبزیجات شسته شده و خرد شده را برای حدود ۲ ساعت روی پارچه تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها کشیده شود.

2- گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش قرار دهید سپس داخل آب سرد بریزید تا پوستش جدا شود بعد گوجه ها را با گوشت کوب برقی یا میکسر پوره کنید روی حرارت قرار دهید تا قل بزند باید تا وقتی روی حرارت بماند که 1/3 آبش تبخیر شود وقتی به این مرحله رسید زیر آن را خاموش کنید نعناع + ریحان + ترخون + ادویه کاری را اضافه کنید هم بزنید سپس 2 تا 3 لیوان سرکه اضافه کنید اگر دوست دارید ملس باشد 2 لیوان کافی است در مرحله بعد سیر + موسیر + فلفل + کلم سفید را اضافه کنید هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند بعد باقی مواد را اضافه کنید آخر سر نمک را هم بزنید مواد را خوب با هم مخلوط کنید بگذارید کاملا خنک شود داخل ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید این ترشی حدود یک هفته که بماند آماده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها