|

بهترین روش درست کردن نعناع داغ (چطور نعناع را خشک کنیم که سبز بماند؟)

نعناع داغ

نکته مهم در تهیه نعنا داغ این است که روغن نباید زیاد حرارت ببیند و پس از اضافه کردن نعنا به روغن، باید بالافاصله از روی حرارت برداشته شود

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- نعناع داغ، پیاز داغ و سیر داغ پای ثابت یک سری غذاهای سنتی هستند که به همراه کشک برای تزیین آش‌های پرطرفداری مثل آش رشته، آش شله قلمکار، آش دوغ و غذا‌های دیگر مثل پوره سیب زمینی، حلم بادمجان، کشک بادمجان … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مخلفات علاوه بر اینکه برای تزیین استفاده می شوند عطر و طعم خیلی خوبی به غذا می دهند به طوری که با استفاده از این ترکیبات می توانید یک کاسه آش خوشمزه، خوش آب و رنگ، خوش عطر و یا یک ظرف حلیم بادمجان یا کشک بادمجان بی نظیر آماده کنید.

به گزارش «شایانیوز»، قبلا در مورد بهترین روش درست کردن پیاز داغ صحبت کردیم با خواندن مقاله ای که در ادامه لینک آن را برایتان می گذاریم با روش تهیه و نگهداری پیاز داغ آشنا می شوید. بهترین روش درست کردن پیاز داغ + طریقه نگهداری در این مطلب بهترین روش تهیه نعناع داغ را برای شما کاربران گرامی ارائه می دهیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اولین قدم در تهیه نعناع داغ آماده کردن مواد اولیه است برای تهیه نعناع داغ به نعناع خشک پودر شده، روغن، نمک و یک شیرجوش یا تابه تفلون نیاز دارید. بعد از اینکه مواد را آماده کردید دقت کنید که پودر نعناع کاملا یک دست پودر شده باشد حواستان باشد داخل پودر نعناع چوب یا برگ های بزرگ نعناع وجود نداشته باشد. 

img72631.768x512-min-e1617439693795

داخل یک تابه کوچک یا شیرجوش روغن بریزید روی حرارت قرار دهید تا گرم شود حواستان باشد فقط گرم شود اگر روغن داغ شود نعناع داغ، خوش رنگی خودش را از دست می دهد سپس کمی نمک اضافه کنید اضافه کردن نمک باعث می شود رنگ نعناع ثابت بماند سپس نعناع را اضافه کنید 3 ثانیه بعد از روی حرارت بردارید نعناع داغ شما آماده است.

 نکته مهم در تهیه نعنا داغ این است که روغن نباید زیاد حرارت ببیند و پس از اضافه کردن نعنا به روغن، باید بالافاصله از روی حرارت برداشته شود؛ زیرا حرارت زیاد باعث تلخ شدن، تیره شدن و بدبو شدن نعنا می‌گردد. برای یک پیمانه پودر نعناع خشک 1/5 پیمانه روغن و 1/4 قاشق چایخوری نمک نیاز است.

طریقه خشک کردن نعناع

برای خشک کردن نعناع برگ های آن را از ساقه جدا کنید تمیز بشویید بگذارید تا کاملا آبش کشید شود استفاده از جریان باد بهترین روش برای خشک کردن نعناع است در این صورت رنگ سبز نعناع ها کاملا حفظ می شود. برای این منظور نعناع ها را در معرض باد پنکه قرار دهید تا خشک شود اما اگر این امکان را نداشتید آن ها را در معرض هوای آزاد قرار دهید پس برای خشک کردن نعناع به هیچ عنوان آن ها را در معرض حرارت قرار ندهید چون سیاه می شوند.

125391

قبل از خشک کردن نعناع حتما ساقه های آن را بگیرید چون اگر ساقه بماند دیرتر خشک می شود. نعناع زمانی خشک شده که وقتی داخل دست فشار می دهید کاملا پودر شود وقتی به این حالت رسید می توانید آن را آسیاب کنید. وقتی که نعناع ها را پودر کردید در یک ظرف در بسته نگه دارید چون خیلی زود رطوبت را جذب می کند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها