|

چطور کیک شیفون بپزم

طرز تهیه کیک شیفون؛ بیا ببین آخه چقدر یه کیک می‌تونه خوشمزه و دلبر باشه

اگه دنبال به دستور پخت متفاوت و دوست‌داشتنی هستی که باهاش یک دسر خاطره انگیز درست کنی که همه انگشتانشون رو هم باهاش بخورند کیک شیفون خودشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین دسر ها و شیرینی هایی که میشه برای یک مهمونی سرو کرد انواع و اقسام کیک ها هستند، از پای زرد آلو گرفته تا شیرینی ونیزی و هزار و یک مدل دسر خوشمزه دیگه. حالا ممکنه که شما از اون دست افرادی باشید که دوست دارند در عین سادگی همیشه یه پیش غذا یا یه دسر خاص و جذاب تدارک ببینند، و برای همین هم دنبال یک دستور پخت تازه و جذاب می‌گردید، برای پیش غذا پیشنهاد ما به شما سیب زمینی تنوری است و اما برای دسر کیک شیفون.

در ادامه ما طرز تهیه این کیک خوشمزه و دلبر رو با شما به اشتراک میگذاریم که مطمئناً فقط کافیه یک بار درستش کنید تا عاشقش بشید و تبدیل بشه به پای ثابت مهمونی هاتون.

طرز تهیه کیک شیفون

مواد لازم برای کیک شیفون:

آرد: ۱۸۰ گرم

شکر: ۱۵۰ گرم 

شیر :۵ قاشق غذاخوری 

وانیل :یک قاشق چای خوری 

کره :۶۰ گرم 

تخم مرغ: ۴ عدد 

بیکینگ پودر :۱ قاشق چایخوری 

نمک :نوک قاشق چایخوری 

طرز تهیه کیک شیفون

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، مرحله اول ابتدا تخم مرغ ها شکر و وانیل رو در یک کاسه می ریزیم و شروع میکنیم به هم زدن حدود هشت دقیقه این کار رو تکرار میکنیم تا موادمون کاملا حالت پوکی بگیرند، رنگشون روشن بشه و حجم پیدا کند سپس شیر ولرم و کره رو باهم مخلوط میکنیم و به باقی موادمون اضافه میکنیم و شروع میکنیم به هم زدن و این کار رو انقدر ادامه میدیم تا مواد کاملا یکدست بشن.

در این مرحله بیکینگ پودر و آرد رو الک میکنیم و کم‌کم طی سه مرحله به باقی مواد اضافه میکنیم و شروع می کنیم با لیسک به صورت دورانی هم زدن و مخلوط کردن مواد. 

در مرحله بعد قالب مورد نظرمون رو با کاغذ روغنی میپوشونیم و مواد رو که کاملاً با هم مخلوط و یکدست شدن داخل قالب میریزیم. یه فوت کوزه گری اینجا وجود داره اونم اینه که اگر می‌خواهید هوای اضافه ای توی کیک نمونه باید قالب موادمون رو دو سه بار روی میز ضربه بزنیم تا هوای اضافه یا بهتره بگیم هوای مواد خارج بشه.

در مرحله بعد مواد رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار میدیم بعد از ۴۰ دقیقه با یه سیخ چوبی امتحان میکنیم که ببینیم آیا مواد به سیخ میچسبند یا نه اگر مواد به سیخ نچسبید یعنی کیک پخته و میتونید به راحتی کیک رو از داخل فر خارج کنیم اما اگر کیک نپخته بود و نیاز به زمان بیشتری داشت برای نزدیک به ۱۰ دقیقه مجدد داخل فر میگذاریمش. 

در مرحله آخر بعد از اینکه کیک رو از فر خارج کردیم حدود ۱۰ دقیقه بهش زمان میدیم تا خنک بشه و بعد اون رو از قالب خارج میکنیم میتونید از خامه گاناش یا پودر قند الک شده برای تزیین کیک استفاده کنید اما جذاب ترین گزینه شکلات تخته ایست. پیشنهاد ما به شما اینه که اجازه بدین شکلات تخته ای به صورت بن ماری آب بشه، دو قاشق روغن مایع بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید بعد گردو خورد شده رو که بدون روغن تفت دادید به شکلات اضافه کنید و نهایتاً این ترکیب جذاب رو فقط روی قسمت بالایی کیک بریزید و ازش لذت ببرید.

طرز تهیه کیک شیفون

کیک شیفون شما آماده است امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از این دسر جذاب و دوست داشتنی لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی