|

آخرین خبرها از همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز جمعه 20 مهر

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چارچوب برنامه هفتم توسعه به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی یازدهم رسید، اما به طور کامل اجرا نشد.

لینک کوتاه کپی شد

در شرایطی که به درخواست دولت سیزدهم یک درصد به مالیات ارزش افزوده اضافه شده، نمایندگان می‌گویند که افزایش یک میلیون تومانی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال، شامل همه بازنشستگان نبوده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از پنجره نیوز؛ لاهوتی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در این زمینه گفت: «دولت به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته یک میلیون تومان پرداخت کرده، در حالی که ۴۰۰ هزار نفر مشمول دریافت نبوده‌اند. ما خواستار اجرای اصل قانون هستیم.» او همچنین تأکید کرد که منبع ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای همسان‌سازی از محل افزایش یک درصدی مالیات ارزش افزوده تعیین شده است.

سلمان ذاکر، عضو کمیسیون صنایع و معادن، بیان کرد که در حال حاضر حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص یافته و منابع آن نیز از افزایش مالیات ارزش افزوده تأمین شده است. او ادامه داد که بر اساس برنامه هفتم توسعه، باید ۴۰ درصد همسان‌سازی در سال جاری و ۳۰ درصد در سال‌های بعد انجام شود.

هادی محمدپور، عضو کمیسیون اقتصادی، تأکید کرد که دولت موظف است از محل افزایش مالیات ارزش افزوده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد و افزود: «یک ناترازی در مبلغ مصوب مجلس وجود دارد، زیرا برای همسان‌سازی به ۷۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.»

در نهایت، نمایندگان ابراز نگرانی کردند که با وجود وعده‌های دولت برای اجرای همسان‌سازی از مهرماه، شفافیت در پرداخت‌ها و نحوه اجرای این فرایند همچنان سؤال‌برانگیز است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها