|

بهترین لوله آب برای ساختمان چیست؟ معرفی بهترین لوله برای لوله کشی آب

تا انتهای نوشته همراه ما باشید تا مشخصات بهترین لوله آب ساختمان را با هم بررسی کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

لوله آب در همه ساختمان‌ها اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. این لوله‌ها از نظر ایمنی مهم هستند و در صورت استفاده از لوله‌های نامناسب و نصب لوله‌ها به شکل غیر استاندارد، احتمال بروز خسارت وجود دارد. با توجه به این موضوع، لازم است در خرید لوله آب برای ساختمان دقت ویژه‌ای داشت تا نه از نظر قانونی و نه از نظر فنی مشکلی به وجود نیاید.

در صورتی‌که مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید، تا انتهای نوشته همراه ما باشید تا مشخصات بهترین لوله آب ساختمان را با هم بررسی کنیم.

لوله آب مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پیش‌تر گفتیم که انتخاب لوله آب اهمیت ویژه‌ای داشته و سخت‌گیری‌های فنی و قانونی زیادی در مورد آن وجود دارد. از این رو نیازمند رعایت یک‌سری استاندارد‌ها و قوانین بعضا نانوشته برای انتخاب لوله مناسب در ساختمان هستیم. با توجه به این استاندارد‌ها، پیش از خرید هر لوله‌ای می‌بایست ویژگی‌های ضروری آن را بررسی کنیم که عبارتند از:

  • وزن مناسب
  • قیمت مناسب
  • دوام و استحکام بالا
  • مقاومت در برابر فشار
  • ابعاد استاندارد و مناسب
  • حفظ کیفیت آب آشامیدنی
  • مقاومت در برابر زنگ‌زدگی

این ویژگی‌ها لازم است در هر نوع لوله‌ای که تهیه می‌کنید، چه برای آب آشامیدنی و چه برای سیستم‌های گرمایشی رعایت شوند. البته شاید بین لوله‌های داخل و خارج ساختمان تفاوت‌هایی نیز وجود داشته باشد.

انواع لوله آب مناسب برای ساختمان

جدا از ویژگی‌های اساسی یک لوله آب، جنس لوله هم اهمیت دارد. توجه داشته باشید که ویژگی‌های اساسی یک لوله ممکن است در لوله‌هایی از جنس‌های مختلف وجود داشته باشند. برخی از رایج‌ترین و مناسب‌ترین انواع لوله آب برای ساختمان به شرح زیر هستند:

لوله پلی اتیلن

از رایج‌ترین و مدرن‌ترین لوله‌های مورد استفاده در جهان، لوله‌های پلی اتیلن هستند. این لوله‌ها سه ویژگی برجسته دارند؛ مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف، قابلیت اتصال آسان و از همه مهم‌تر وزن سبک. پلی اتیلن به شکل کلی چهار فرم اصلی دارند که عبارتند از:

  • پلی اتیلن با چگالی کم
  • پلی اتیلن با چگالی کم خطی
  • پلی اتیلن با چگالی متوسط
  • پلی اتیلن با چگالی بالا

انتخاب لوله مناسب می‌بایست بر اساس نیازها و انتظارات مشتری باشد و از این رو توصیه می‌شود اگر قصد خرید لوله پلی اتیلن را دارید، حتما از افراد متخصص مشاوره‌های لازم را بگیرید.

لوله برنجی

از قدیمی‌ترین لوله‌های آب به کار گرفته شده در ایران می‌توان به لوله برنجی اشاره کرد. لوله‌های برنجی از آلیاژ برنج تولید می‌شوند. برخی از ویژگی‌های این لوله‌ها عبارتند از انعطاف‌پذیری، قابلیت ماشین‌کاری، مقاومت در برابر سایش، خاصیت ضدمیکروبی، هدایت الکتریکی و گرمایی مناسب، رنگ زیبا، جلای خوب و مقاومت در برابر خوردگی. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، عمر مفید لوله‌های برنجی نیز بسیار جالب توجه است. امروزه می‌توانید ساختمان‌های بسیار قدیمی را پیدا کنید که در آن‌ها همچنان از لوله‌های برنجی قدیمی استفاده می‌شود و این به واسطه ویژگی‌های مناسب آلیاژ برنج است.

لوله مسی

لوله مسی نیز از لوله‌های قدیمی و رایج در ایران است. باورهایی وجود دارد مبنی بر اینکه فلز مس برای سلامتی مفید است و شاید دلیل رایج شدن لوله‌های مسی در ساختمان‌ها نیز همین باورها باشد. البته لازم به ذکر است هیچ سند علمی برای این باور وجود ندارد، اما حداقل می‌توان مطمئن بود که این فلز برای سلامتی ضرر ندارد.

لوله‌های مسی به واسطه رسانایی گرمایی بالا بهترین گزینه برای لوله‌های آب گرم هستند و همچنین از قابلیت چکش‌خواری بسیار خوبی برخوردارند. مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر آتش، وزن سبک و نصب آسان از دیگر مزایای لوله‌های مسی به شمار می‌روند. در مقابل این مزایا دو مشکل اساسی برای این لوله‌ها وجود دارد؛ اول حساسیت به فشار بالا و دوم حساسیت به محیط‌های اسیدی.

لوله گالوانیزه

لوله‌های گالوانیزه در واقع لوله‌هایی از فولاد نرم هستند که با پوشش گالوانیزه گرم یا سرد پوشیده شده‌اند. این لوله‌ها مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر خوردگی و محیط‌های اسیدی دارند. همین ویژگی باعث شده است تا طول عمر آن‌ها بسیار بالا باشد و با خیال راحت بتوان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین لوله‌های گالوانیزه بسیار سبک و مقاوم هستند، اما ممکن است طی بعد از چند سال دچار تغییر رنگ شوند. این نوع لوله‌ها از مقاومت فیزیکی مناسبی هم برخوردارند و در برابر ضربه به سادگی نمی‌شکنند.

البته باید توجه داشته باشید که لوله‌های گالوانیزه گرم و سرد نیز هر کدام دارای برخی ویژگی‌های اختصاصی خود هستند. از این رو پیش از خرید لوله آب باید ویژگی‌های اختصاصی هر کدام را نیز به شکل کامل بررسی کنید.

لوله‌های PVC

یکی دیگر از لوله‌های مدرن ساختمانی لوله‌های PVC هستند که به لوله‌های پلی اتیلن شباهت زیادی دارند. این لوله‌ها بیشتر برای مصارف داخلی ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شوند اما به واسطه مقاومت و طول عمر بالا، استفاده از آن‌ها برای خارج ساختمان هم مشکلی ندارد.

قیمت لوله آب PVC نسبت به سایر لوله‌های مذکور پایین‌تر است، اما در مقابل، مقاومت و طول عمر قابل توجهی دارند.

خرید انواع لوله آب فلزی با بهترین قیمت

کیفیت لوله‌های آب فلزی به دو جهت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ یکی اینکه لوله‌های ضعیف خطرساز هستند و دوم اینکه استفاده از ناخالصی در لوله‌های بی‌کیفیت می‌تواند تا حدودی آب آشامیدنی را مسموم کند. برای خرید لوله آب باکیفیت از تولیدکنندگان معتبر، پیشنهاد ما استفاده از خدمات فروش ویژه شرکت نفت آهن پاسارگاد است که با برند تجاری آیرومارت شناخته می‌شود. در آیرومارت محصولات معتبرترین تولیدکنندگان کشور، با قیمت رقابتی و مشاوره رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، بررسی قیمت محصولات و خرید می‌توانید از طریق دو راه ارتباطی وبسایت به آدرس www.iromart.com و تماس با شماره تلفن 02145306 اقدام نمایید.

کلام آخر

یکی از مراحل پیچیده و بسیار مهم در ساخت هر سازه‌ای، لوله کشی آب است. از آنجا که لوله کشی، آب آشامیدنی را منتقل می‌کند، توجه به کیفیت این لوله‌ها اهمیت بالایی دارد. با توجه به این موضوع، ما در این نوشته کوشیدیم تا بهترین انواع لوله آب ساختمان به شما معرفی کنیم و امید است مطالب مذکور برای شما مفید بوده باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها