|

آدامس مثل سیریش چسبیده به لباست بیخیال بشو نیست؟ خب با این ترفندا از شرش خلاص شو

قطعا برای شما هم پاک کردن لکه آدامس یه کار سخت و نشدنیه که در این مطلب یاد می گیریم چطور با این مشکل روبرو بشیم و حلش کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به شخصه میگم آدامس از بهترین اختراعات بشر بود که حداقل اینکه به پریدن خواب کمک زیادی میکنه! البته که این مزاحی بیش نبود اما خب باید گفت آدامس از پر طرفدار ترین خوراکی های دنیاست که از طرفی هم میتونه به شدت اذیت کننده باشه. چرا که چسبیدن آدامس به یه جا همانا و کندن سخت و گاهی نشدنیش همانا! پاک کردن جوهر و یا لکه عرق از رو لباس هم کار به شدت سختیه، اما نه به اندازه آدامس. به خصوص اینکه لباس و یا فضای حساسی باشه. اگر شما هم از دست افرادی هستید که با این چالش روبرو شدین و نتونستین حلش کنین پس حتما با این مطلب همراه باشید که راه حل مشکل شما اینجاست.

میدونستید سرکه داغ دشمن آدامسه؟

در این بخش ابتدا از ساده ترین ماده طبیعی و در دسترس شروع می کنیم که میشه سرکه. احتمالا سرکه تو همه خونه ها پیدا میشه و فقط کافیه که شما یک فنجان سرکه رو در ماکروویو و یا روی بخار گرم کنید. دقت داشته باشید که لازم نیست سرکه به نقطه جوش برسه و تنها گرم بودنش کافیه. بعد یک مسواک بردارید و به سرکه آغشته کنید و سپس بر روی قسمت لکه آدامس بکشید تا بشه. شاید با یکبار انجام این کار کاملا تمیز نشه که در این حالت باد انقدر ادامه بدین تا پاک بشه. 

pak-adams-lebas

راه حل فوری میخوای؟ اسپری مو

در این مرحله باید اسپری مو داشته باشید که خب یه راه حله مشکل گشاست. این مدلی که باید به قسمت آدامس چسبیده اسپری مو رو بزنید و بعد کمی صبر، آروم آدامس رو بردارید. این کار رو اونقدری انجام بدید تا کاملا آدامس پاک بشه و در نهایت هم لباس رو در ماشین لباسشویی بشویید تا باقی مونده اسپری هم پاک بشه. 

فریز کردن یه روش طبیعی واسه برداشت آدامس

اگه هیچ کدوم از موارد گفته شده رو در دسترس ندارید میتونید از روشی طبیعی استفاده کنید و اون چیزی نیست جز فریزر کردن. این یه روش عالیه که شما باید لباس رو در یک کیسه قرار بدید و چند ساعتی بذاریدش تو فریزیر، چرا که آدامس در دمای پایین منجمد میشه و از لباس جدا میشه. با یک چاقو کند به آرومی آدامس رو بردارید و مراقب باشید که به لباس آسیبی نرسونه.

127121

نوار چسب روشی آسون برای برداشت آدامس

دیگه واقعا نوار چسب تو همه خونه ها هست و شما میتونید با استفاده از نوار چسب این مشکل رو حل کنید. این مدلی که چسب رو بر روی آدامس بچسبونید و بعد محکم بکَنید تا آدامس از روی لباس جدا بشه و این کار رو اونقدر تکرار کنید که آدامس کاملا تمیز بشه. البته که بافت باس نباد خیلی نرم و نخی باشه چون ممکنه بهش آسیب برسه.

بنزین و مایع فندک هم کمک کننده هستند!

یکی از روشای مفید واسه جدا کردن آدامس از لباس، استفاده از بنزین می باشد. این ماده شیمیایی آدامس رو حل میکنه و رویه اش رو نرم میکنه به طوری که با استفاده از یه چاقو یا مسواک، آدامس به راحتی از بین میره و مشکل حل میشه. در حین استفاده از بنزین باید با دقت عمل کنید چرا که این ماده قابل اشتعال هستش و خطرناک، و اگر به میزان زیاد ازش استفاده بشه میتونه خطرناک بشه. به همین دلیل، بهتره که مقدار کمی ازش استفاده بشه.

بعد از پاک شدن آدامس، لباس رو با استفاده از شوینده‌های معمولی بشورید تا اگه بو و یا رنگی باقی‌ مونده از بنزین از بین بره و لباس به حالت اولیش برگرده. در صورتی که دسترسی به بنزین ندارید، میتونید از مایع فندک هم استفاده داشته باشید. این مایع نیز خاصیت شبیه به بنزین داره و به شکل موثری آدامس رو حل میکنه.

Untitled

آب جوش و بخار کتری چه خوب آدامسو جدا میکنن

از دیگر روش های کمک کننده برای حل این مشکل حرارت هستش. به این شکل که شما میتونید اون قسمت از لباس رو که آدامسیه درون آب داغ قرار بدید و با یه چاقو یا مسواک سعی به برداشتش داشته باشید. این کار رو به آرومی اونقدری انجام بدید تا آدامس کاملا پاک بشه. بعد از خشک شدن لباس هم اگر باز چیزی مونده بود با همین روند تکرار کنید.

در قسمتی که گفتیم از بخار کتری هم میشه استفاده کرد، بهتره که آب کتری رو بذارید جوش بیاد و بعد قسمتی از لباس رو که آدامسی هستش بر روی بخار نگه دارید تا بخار مستقیما به آدامس برسه و  آدامس رو با یک مسواک از لباس جدا کنید.

جدا کردن آدامس با اتو و مقوا

روش دیگه ای که برای حذف آدامس از لباس وجود داره استفاده از اتو و یک تکه مقوا هستش. برای این کار، قسمتی از لباس که آدامس بهش چسبیده رو روی تکه مقوا قرار بدید و بعد اون قسمت رو اتو کنید. با این کار آدامس به مقوا میچسبه و از لباس جدا میشه. این حرکت رو تا جدا شدن کامل آدامس از لباس ادامه بدید تا مشکل کاملا حل بشه.

637571649485625764

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها