|

روش از بین بردن لکه از لباس / لکه رو مخته و دلت میخواد بزنیش؟ نزنش اینجوری تمیزش کن

روش از بین بردن لکه از لباس

لک هایی که بر روی لباس زیبای ما میریزن میتونن نمایی ناجور به لباسمون بدن و پاک کردنشون سخته که در این مطلب در باب همین موضوع کلی ترفند داریم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب ظاهر ما از لباسمون تشکیل شده. لباس هایی که استایل و شخصیت و سلیقه ما رو نشون میدن و مهمن که چه شکلی باشن. مثلا اگه شما یک فرد رو ببینید که لباسش با انواع و اقسام لک و کثیفی ها پر شده، قطعا حساب چندانی روش نمیکنید. اما اگه شما از دست افرادی هستید که خیلی رو لکه ها و تمیز بودن لباس اهمیت میدین ، پس باید حواستون باشه که لکه ها دشمنان کوچیکی هستن که اگه لحظه ای غافل بشید یهو می بینید یک لکه از هر جایی که فکرشو میکنید و نیم کنید، به لباس شما چسبیده و ظاهرتون رو به هم ریخته.

قبلنا هرچی کثیف میشد رو با وایتکس میشستن، تا اینکه وایتکس به لباس خورد و دیدین نخیررر! این مایع شوینده واسه لباس خودش یه پا لکه به حساب میاد اونم لکه ای که به شدت قدرتمنده و با هر چیزی از بین نمیره! خب وقتی تمیز کنندگیش اونقد قویه باید هم قوی از روی سطحی که نخواد بره، نره دیگه! پس بهتره ابتدا با همون وایتکس شروع کنیم و راه حلی جذاب براش بگیم. اگر شما هم از دست افرادی هستید که براتون مهمه کدوم لک چجوری میره و لباس تمیز میشه، با ادامه این مطلب همراه باشید.

wash-baby-clothes12

روش از بین بردن لکه از لباس ؛ لکه وایتکس

وایتکس از موادی تشکیل شده که باعث میشه وقتی بر روی لباس میریزه رنگ رو از بافت جدا کنه. شما تنها زمانی میتونید از این موضوع جلوگیری کنید که همون اول کار زود تند سریع با |آب فراوون قسمت مورد نظر رو بشویید. اینجوری آب نمیذاره وایتسک پخش بشه و بعد با جوش شیرین و آب یه ماده خمیری شکل بسازید و بمالید به قسمت لکه و بعد با آب شستشو دهید.

برای از بین بردن رد وایتکس از روی لباس مشکی و یا رنگی میتونید از الکل ایزوپروپیل استفاده کنید. ابتدا پنبه رو به الکل آغشته کنید و بعد بمالید به محل لکه و شستشو دهید. مراقب باشید این کار رو از سمت تمیز به سمت لکه بکشید و انجام دهید تا رنگ لباس پخش بشه. البته که این حرکت برای لکه های ریز خوبه و اگه درست حسابی وایتکس ریختین رو لباستون دیگه هیچ راهی برای رسیدن به روز اولش نیست.

وایتکس

روش از بین بردن لکه از لباس سفید

لباس سفید از دست لباس هایی هستش که اگه ذره ای لکه روش ریخته بشه به سرعت خودش رو نشون میده که در این هنگام ابتدا قسمت لکه رو زیر آب گرم بگیرید. بهتره از سمت پشت لکه باشه تا لکه سست بشه و بریزه.

اما اگه نریخت بهتر که کمی جوش شیرین روی لکه بیرزیر و با اون رو با سرکه سفید خیس کنید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید. اگه باز هم این ترفند براش کارساز نبود اینبار کمی مایع سفید کننده رو با آب رقیق کنید و بریزید بر روی لکه پارچه سفید. اما نکته اینجاست که این حرکت رو برای پارچه های ظریفی مثل حریر انجام ندین. 

از-بین-بردن-لکه

روش از بین بردن لکه از لباس ؛ لکه روغن

لکه روغن هم از دست لکه هایی هستش که به راحتی پاک نمیشه. مثلا شما فکرشو کنید تو محل کارتون هستین و یهو ماکارونی میوفته رو لباس سفیدتون. اگه همون لحظه اقدام به تمیز کردنش نکنید دیگه هیچوقت لکه نارنجیش از بین نمیره. در این حالت ابتدا چربی رو با پست چاقو بردارید. بعد با یه دستمال مثل دستمال کاغذی بدون هیچ طرحی، روی لکه بگذارید تا چربی رو به خودش بکشه. کمی مایع ظرفشویی رو بر روی لکه بمالید تا مایع به خورد لباس بره، بعد از چند دقیقه با آب کاملا بشویید و بعد هم بهتره که در ماشین لباسشویی بی اندازید.

Untitled

روش از بین بردن لکه از لباس ؛ لکه قهوه

پاک کردن لکه قهوه هم میتونه به شدت دردسرساز باشه. برای پاک کردن چنین لکه ای یک لیتر آب ولرم رو به نصف قاشق چای‌ خوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری سرکه‌ سفید مخلوط کنید. لباس رو به مدت 15 دقیقه خیس کنید و بعد با آب بشویید. پس از اتمام در هویا باز بذارید تا خشک بشه.

اگر با این ترفند از بین نرفت پس باید به سراغ مواد شیمیایی رفت و ابتدا برچسب لباس رو نگاه کنید تا مطمئن بشید مایع سفید کننده به بافت لباس آسیبی نمیرسونه. سپس یک‌ چهارم فنجون سفید کننده رو با ۴.۵ لیتر آب مخلوط کنید و لباس رو ۵ دقیقه درش خیس کنید. پس از اتمام لباس رو در ماشین لباسشویی بی اندازید.

digiwash3

روش از بین بردن لکه از لباس بافتنی

برای لباس های از جنس بافتنی به دلیل جنس به شدت حساسی که دارن باید دقت داشته باشید همونطور که واسه شستنش باید حواس جمع باشید که لباس کش پیدا نکنه، برای تمیز کردن لکه هم باید مراقب آسیب ندیدن بافت بشید. برای از بین بردن لکه اول به وسیله پشت چاقو تا جایی که میشه اونچه که باعث لکه شده رو از روی لباس بردارید.سپس با یه دستمال تمیز و یا یک حوله بر روی لکه فشار دهید تا بچسبه بهش.

سرکه سفید و ماده شوینده مناسب پشم رو به میزان نصف نصف مخلوط کنید و محلول رو در یک ظرف پر از آب خنک بریزید و بعد از حل کردن همه اونها با هم، لباس رو درش خیس کنید. 

همینجوری که لباس خیسه با یه دستمال تمیز به قیمت لکه لباس ضربه بزنید تا لکه ازش جدا بشه. وقتی لباس کاملا از لک پاک شد به روش معمول بشویید و در هوای آزاد بذارید خشک بشه.

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها