|

ضروری ترین لوازم مورد نیاز برای آرایش روزانه

همه بانوان علاقه دارند هنگام رفتن به محل کار یا حتی در خانه، آراسته و زیبا به نظر برسند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، ابتدا باید…

لینک کوتاه کپی شد

همه بانوان علاقه دارند هنگام رفتن به محل کار یا حتی در خانه، آراسته و زیبا به نظر برسند. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، ابتدا باید اطلاعاتی درباره انواع لوازم آرایشی روزانه بدست آورید. اگر یک فرد مبتدی هستید و اطلاعات چندانی درباره لوازم آرایشی ندارید، بهتر است ابتدا با لوازم آرایشی ساده که از برندهای معتبر هستند، شروع کنید.

برای آرایش روزانه علاوه بر انتخاب لوازم آرایشی مناسب، باید از بهترین مارک لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم لوازم مورد نیاز برای آرایش روزانه را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر به دنبال یک چهره بی عیب و نقص و جذاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

·پرایمر صورت

یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی که برای آرایش روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، پرایمر صورت است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند پرایمر صورت برای آرایش روزانه ضروری نیست. در حالی که یک مرحله مهم و حیاتی برای آرایش کردن، استفاده از پرایمر است. تا زمانی که از پرایمر استفاده نکنید، لوازم آرایشی به خوبی روی بافت پوست قرار نمی‌گیرند.

هدف اصلی از آرایش روزانه این است که پوست شما صاف و شفاف نظر برسد. میکاپ صورت بدون پرایمر نتیجه معکوس دارد. یعنی باعث می‌شود پوست، کدر و تیره‌تر به نظر برسد. بنابراین بهتر است همین حالا برای خرید یک پرایمر باکیفیت اقدام کنید.

سوال مهم این است که پرایمر چیست؟ پرایمر به عنوان زیرساز آرایش شناخته می‌شود و سطح پوست را برای سایر لوازم آرایشی مثل کرم پودر هموار می‌سازد. البته این تنها کاربرد پرایمر نیست. این نوع از لوازم آرایشی، برای مرطوب کردن صورت، کنترل چربی و آکنه و مواردی مانند این مورد استفاده قرار می‌گیرد.

·کرم پودر

4d1ad6ae-b816-426e-975c-fd4243190945

دومین لوازم آرایشی که برای آرایش روزانه به آن نیاز دارید، کرم پودر است. البته پیشنهاد می‌کنیم برای آرایش روزانه از Cc کرم استفاده کنید. سی سی کرم بافت سبک‌تری نسبت به کرم پودر دارد و راحت‌تر روی پوست می‌نشیند. به همین دلیل، برای افرادی که به آرایش روزانه علاقه‌مند هستند، مناسب‌تر است.

بافت کرم پودر کمی سنگین بوده و در دراز مدت آسیب زیادی به سطح پوست وارد می‌کند. بنابراین بهتر است یک سی سی کرم از برندی معتبر، متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین معایب سی‌ سی‌ کرم این است که تنوع رنگبندی آن در بازار بسیار محدود است. سی سی کرم، معمولا برای افرادی با پوست تیره مناسب نیست.

کرم پودر به شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از انواع کرم پودر بافت شل و خامه‌ای دارند. کرم پودرهایی که امروزه وارد بازار می‌شوند، در دو دسته کرم پودرهای اصل و کرم پودرهای فیک قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم از پرداخت هزینه برای خرید کرم پودر فیک خودداری کنید. زیرا آسیب بسیار زیادی به پوست شما وارد می‌کند.

·ریمل

اگر به آرایش روزانه علاقه داشته و در عین حال مژه‌های کوتاهی دارید، حتماً به ریمل نیاز خواهید داشت. ریمل یکی از انواع لوازم آرایشی است که وظیفه بلند کردن و حجیم ساختن مژه‌ها را برعهده دارد. علاوه بر این، ریمل برای تغییر فرم مژه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توان با استفاده از ریمل، مژه‌ها را به سمت بالا فر کرد. ریمل در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای آرایش روزانه از ریمل مشکی استفاده کنید.

انتخاب یک ریمل با کیفیت، اهمیت بسیار زیادی دارد. ریمل‌های غیر اورجینال و بی کیفیت، به مرور زمان موجب ریزش مژه‌ها می‌شوند. برای استفاده از ریمل، ابتدا باید سایر مراحل آرایش چشم را تکمیل کنید. یعنی ابتدا باید از کرم پودر، سایه چشم، خط چشم و در نهایت از ریمل استفاده کنید. البته استفاده از سایه چشم و خط چشم برای آرایش روزانه الزامی نیست.

·رژ لب

fbc6475a-a43d-4a7f-a0c0-b0729379b183

یکی دیگر از لوازمی که برای آرایش روزانه به آن نیاز دارید، رژ لب است. اگر سری به بازار بزنید، متوجه می‌شوید که رژ لب انواع مختلفی دارد. برخی از انواع رژ شامل رژ مدادی، مایع، تینت لب و مواردی مانند این هستند. رژ لب یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی است که باید حتما هنگام میکاپ روزانه از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، چهره شما بی روح و خسته به نظر می‌رسد.

انتخاب نوع رژلب به فرم لب‌ها و سلیقه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از افراد به رژ لب مدادی علاقه دارند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند از رژ مایع استفاده کنند. اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بیرون از منزل بمانید و فرصتی برای تمدید آرایش ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از تینت لب استفاده کنید.

رژگونه

478ec4d1-4005-455e-823c-a7841be212e5

از دیگر لوازم آرایشی مناسب برای آرایش روزانه، رژگونه است. شاید برای شما جالب باشد که رژ گونه از دوران مصر باستان مورد استفاده قرار می‌گرفت. کاربرد این نوع لوازم آرایشی، سرخ کردن گونه‌ها و برجسته سازی آن است.

با توجه به رنگ رژلب یا رنگ لباس خود، می‌توانید از رنگ‌های مختلف رژگونه استفاده کنید. البته برخی از افراد معتقد هستند استفاده از رژگونه برای آرایش روزانه الزامی نیست. بنابراین بهتر است صرفاً برای رنگ و روح بخشیدن به صورت، از مقدار کمی رژگونه استفاده کنید.

انتخاب و خرید رژگونه کار چندان ساده‌ای نیست. قبل از خرید این لوازم آرایشی، باید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید. اولین نکته توجه به رنگ پوست است. برخی از افراد ته رنگ پوست گرم و برخی دیگر ته رنگ پوست سرد دارند.

اگر برای انتخاب رنگ رژگونه با مشکل مواجه هستید، بهتر است ابتدا چند دقیقه بافت گونه خود را نیشگون بگیرید. سپس سعی کنید رژگونه‌ای همرنگ با رنگ گلگون گونه‌های خود انتخاب کنید.

·فیکساتور

آخرین چیزی که بعد از آرایش روزانه به آن نیاز دارید، فیکساتور است. فیکساتور باعث می‌شود مواد آرایشی برای چندین ساعت روی پوست صورت شما حفظ شوند. فیکساتور به شکل اسپری و پودر فیکس کننده وارد بازار می‌شود.

حتما برای شما هم پیش آمده که ریخته شدن لوازم آرایشی در هوای گرم را تجربه کنید. این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره دارد. به خصوص اگر در یک جمع مهم حضور داشته باشید. بنابراین استفاده از فیکساتور، یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش روزانه است که باید به آن توجه کنید.

برای دریافت بهترین نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم بعد از هر مرحله آرایش از فیکساتور استفاده کنید. به این ترتیب، لوازم آرایشی به خوبی روی پوست شما تثبیت خواهد شد.

اهمیت نوع پوست در انتخاب لوازم آرایشی روزانه

آرایش روزانه باید به صورت اصولی انجام شود. متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند، این است که برای آرایش روزانه از لوازم آرایشی سنگین مثل کانتور، کانسیلر، خط چشم، سایه چشم و مواردی مانند این استفاده می‌کنند. برای آرایش روزانه، باید آرایش ساده و سبکی داشته باشید. به همین دلیل، در این محتوا چند نمونه از لوازم آرایشی مناسب برای آرایش روزانه به شما پیشنهاد شد. بهتر است از لوازم آرایشی با کیفیت استفاده کنید و از خرید لوازم آرایشی فیک خودداری کنید.

توجه کنید که محصول مناسب برای انواع پوست با یکدیگر متفاوت اند. اینکه شما پوست چرب، خشک یا مستعد آکنه دارید، تعیین می کند که چه لوازم آرایشی برای شما مناسب است. به عنوان مثال همانطور که در این مطلب از بهارنیوز هم به آن اشاره شده است، لوازم آرایش مناسب پوست چرب بهتر است به صورت پودری و فاقد مواد اولیه مضر به خصوص برای پوست های چرب باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی