|

شگفتی های حیات وحش؛ سگ های وحشی آفریقایی به گراز بخت برگشته شبیخون زدن خطرناک! (ویدیو)

در این ویدیو سگ های خوفناک رو می بینید که گراز تنها رو دوره می کنن و بعد شکار.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا اگر از افرادی نباشید که روحیه لطیفی دارند، حیات‌ وحش یکی از مضوعات جذاب برای شما می تواند باشد. بزرگترین کمپانی های مستند سازی هر ساله بودجه بسیار زیادی را در حوزه حیات وحش خرج می کنند تا لحظه هایی را ثبت کنند که قلب شما را به طپش بیاندازد.

سگ وحشی آفریقایی تنها سگ‌سانی است که 4 انگشت در پایش دارد (دیگر سگ سانان 5 انگشت دارند). جمجمه این حیوانات مانند جمجمه کفتار است و فکی بزرگ دارد که آنها را گوشتخوارتر از دیگر سگ‌سانان می‌ کند. وزن این جانوران 18 تا 36 کیلوگرم است و ارتفاع قد آنها تا شانه 60 تا 80 سانتی‌متر است.

این سگ ها اول به سراغ شکار پستانداران بزرگ مثل گراز و گونه های مختلف شاخ داران می رود و رژیم غذایی خود را با خوردن جوندگان، مارمولک ها، پرندگان و حشرات تکمیل می کند.  البته این حیوان به شکار گیاهخواران بسیار بزرگ تری مانند کل یال دار که به علت بیماری یا جراحت آسیب پذیر شده اند نیز شهرت دارد.

گراز ها که از خانواده خوک ها به حساب میان موجودات بسیار قوی هستند و می توانند روزانه حدودا ۲۰ کیلومتر را با سرعت تقریبا ۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کنند. برخلاف جسته گراز ها در شنا کردن بسیار ماهر هستند و به راحتی از هر رودخونه ای عبور می کنند. گراز نر وزنی بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم داره. در زمان گرازها موهای پشت و پهلوی خودشون را سیخ می کنند تا جسه بزرگتری از خودشون نشون بدهند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها