|

از جذابیت های حیات وحش؛ شغالی که حواسش به شیر نبود و اومد کنارش اما تا دیدِش سکته رو زد

این ویدئو شغالی را نشان می دهد که در ابتدا متوجه حضور شیر نبود و رفت کنارِش اما تا چشمش بهش افتاد گرخید.

لینک کوتاه کپی شد
31

شایانیوز- این ویدئو که پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی ضبط شده است، شغال حواس پرتی را نشان می‌دهد که متوجه به سمت شیری می‌رود که در حال آب خوردن است. چند ثانیه بعد شغال تازه متوجه خطر می‌شود که ممکن است تبدیل به یک وعده غذایی برای شیر شود و به شکل طنزآمیری پا به فرار می‌گذارد.

شغال ها متعلق به خانواده سگ سانان هستند که با روباه و گرگ هم خانواده می باشند و از لحاظ ظاهری هم با آن ها شباهت دارند. شغال ها مثل شیر ها، فیل ها و کفتار ها اغلب به صورت گروهی و در گله هایی که بین 10 تا 30 عضو دارد زندگی می کنند.  آن ها به شدت  نسبت به قلمروی خود حساس هستند و آنجا را با ادرارشان نشانه گذاری می کنند. جالب است بدانید که شغال ها معمولاً به صورت زوج‌های تک‌ همسر هستند که همیشه با هم زندگی می‌کنند و از قلمرو خود در مقابل شغال‌های دیگر دفاع می‌کنند.

شغال نر و ماده با کمک یکدیگر لانه زیرزمینی درست می کنند که فرزندان خود را در آن جا به دنیا می آورند. شغال ماده در هر زایمان صاحب 2 تا 4 توله می شود. این توله ها در ابتدا بسیار کوچک و نابینا هستند و وزنشان کمتر از نیم کیلو گرم می باشد. آن ها به مراقبت مادر نیاز دارند و غذای کم و نرم مصرف می کنند. بعد از گذشت 10 روز توله ها چشم باز کرده و در 2 ماهگی می توانند غذای جامد بخورند.

این توله ها به دلیل جثه کوچک معمولا مورد حمله عقاب ها، پلنگ ها و کفتارها قرار می گیرند و اکثر آن ها تا 14 ماهگی زنده نمی مانند. مادر معمولا برای محافظت توله ها هر چند هفته لانه اش را عوض می کند. بعد از 6 ماه شغال های جوان آماده شکار می شوند و در سن 11 ماهگی یا والدین خود را ترک کرده و خانواده خود را تشکیل می دهند یا برای مراقبت از توله های دیگر نزد والدین خود می مانند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ذبیح.الله کریمی اقلیدی ارسالی در

    زیبا ودوست داشتنی

  • رضا ارسالی در

    خیلی خوشگله انشاالاه که خدا منو ببخشه خ

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی