|

از جذابیت های حیات وحش؛ نجات معجزه آسای پلنگ حواس پرت از حمله برق آسای شیر فرصت طلب

در این ویدیو می‌بینیم که پلنگ با سرعت وارد علفزار‌ها می‌شود و شیر هم به دنبالش می دود تا بلکه ناهاری برای خودش تدارک ببیند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- در این ویدئو که توسط والنتین لاویس، زیست شناس ۲۴ ساله فرانسوی ضبط شده پلنگی را می بینید که آمده بود تا آب بنوشد اما به هیچ وجه متوجه شیر ماده ای که در نزدیکش بود نشد. پلنگ پس از نوشیدن آب به راه افتاد و در همین لحظه شیر او را تعقیب می‌کرد. به نظر می‌رسید که شیر دارد خودش را برای کشتن پلنگ ماده بخت برگشته آماده می‌کند، در آن سو هم پلنگ همچنان به سمت دامی که شیر پهن کرده بود، حرکت می‌کرد.

طبق گفته والنتین لاویس، شیر بلند شد و چند قدمی به پیش آمد تا به نزدیک‌ترین فاصله به پلنگ برسد. بعد نشست و به پلنگ خیره شد، در یک آن پلنگ متوجه حضور شیر شد و برای یک ثانیه این دو حیوان شکارچی به چشمان یکدیگر خیره شدند. پس از آن بلافاصله پلنگ با تمام توان شروع به فرار کرد و شیر نیز به تعقیب پلنگ پرداخت.

در نهایت هم در این ویدیو می‌بینیم که پلنگ با سرعت بالای خود وارد علفزار‌ها می‌شود و شیر که می‌داند توان رسیدن به پلنگ را ندارد، منصرف می‌شود و به جای اولش باز می‌گردد تا استراحتش را از سر بگیرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی