|

نوین کناف فروشنده معتبر انواع پروفیل گالوانیزه کناف

اجزای گوناگون پروفیل کناف در کنار هم تکمیل کننده ساخت و ساز بوده و امروزه شاهد استفاده به وفور از این ساختارها در صنعت ساختمان سازی هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

نوین کناف تولید کننده انواع پروفیل کناف، این محصول را در انواع ضخامت های مختلف به صورت عمده یا خرده با قیمتی مناسب عرضه می نماید.

پروفیل کناف چیست و چه کاربردی دارد؟!

پروفیل کناف شامل ساختارهای گوناگونی می شود، هر کدام از این  ساختارها در مکان های مختلفی استفاده می شود. اجزای گوناگون پروفیل کناف در کنار هم تکمیل کننده ساخت و ساز بوده و امروزه شاهد استفاده به وفور از این ساختارها در صنعت ساختمان سازی هستیم.

یکی دیگر از دلایل استفاده از پروفیل کناف مزایای بیشمار این مصالح و هزینه پایین این مصالح نسبت به مصالح رایج است، همینطور سازگاری این مصالح با محیط زیست، دوام و ماندگاری بالای آن می باشد.

فروشگاه نوین کناف علاوه بر تولید انواع پروفیل کناف، جهت دسترسی راحت تر مشتریان اقدام به فراهم آوردن تمامی ساختارهای ساختمان سازی به صورت یکجا با قیمت مناسب درب کارخانه می باشد.

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت و ثبت سفارش خود میتوانید با شماره 09129380351 تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با انواع پروفیل کناف

برای خرید و استفاده از انواع پروفیل کناف لازم است در ابتدا انواع پروفیل کناف و کاربرد هر یک از این ساختارها در دیوار و سقف کناف آشنا شوید، در این مقاله ابتدا پروفیل کناف، سپس کاربرد انواع پروفیل کناف مزایا و معایب آن را بیان خواهیم نمود:

پروفیل: به مقاطع فولادی گالوانیزه با طول نسبتا ثابت اطلاق می شود که جهت زیر سازی و محکم نمودن کناف از آن استفاده می شود.

کناف: به صفحات گچی از پیش ساخته شده ای گفته می شود، از ترکیبات گچ بسیار ریز و الیاف سنگ جهت عایق صوتی و حرارتی در ساخت آن استفاده می نمایند.

از پروفیل کناف در صنعت ساختمان سازی خشک، در سقف کاذب کناف یا سیستم درای وال بهره می گیرند.

با توجه به نوع و کاربرد هر یک از انواع پروفیل کناف به دو دسته تقسیم می شوند:

  • پروفیل کناف سقفی
  • پروفیل کناف دیواری

پروفیل کناف سقفی شامل پروفیل F47 ، U36 و نبشی گالوانیزه L25 شامل می شود، شکل هر یک از این مقاطع بیانگر نام آنها بوده، این مقاطع از ورق های گالوانیزه در ضخامت های مختلف به روش نورد سرد تولید می شود و با دستگاه رول فرمینگ شکل می یابند، با توجه به روش تولید، این مقاطع در دسته پروفیل های سبک قرار دارند.

پروفیل کناف دیواری: همانند پروفیل سقفی از ورق های گالوانیزه به روش نورد سرد ساخته می شوند، شکل U, C این مقاطع بیانگر نام آنهاست کاربرد این سازه ها در زیر سازی دیوارکاذب جداکننده یا دیوار پوششی کناف می باشد.

نکته قابل توجه و بسیار مهم در استفاده از سازه های کناف این است که در مناطق با رطوبت نسبی بالا قسمت برش خرده این سازه ها باید با پرایمر روی پوسانده شود تا دچار خراشیدگی نگردد.

پانل گچی کناف:

گچبرگ کناف یا پانل گچی کناف به صفحات از پیش ساخته شده ای اطلاق می شود که از گچ دانه های بسیار ریز همینطور از الیاف سنگ جهت عایق صوتی و حرارتی در تولید آن استفاده می نمایند.

سطوح و قسمت طولی این صفحات با کاغذ گرافت مخصوص پوشانده شده است، هر یک از این گچبرگ ها با توجه با خصوصیات آن در مکان های مختلفی بکار می رود.

با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی می توان از هر یک از این گچبرگ ها استفاده نمود، به طور کلی به 3دسته تقسیم می شوند:

  1. پانل گچی کناف MR عایق در برابر رطوبت
  2. پانل گچی کناف FR عایق در برابر حریق
  3. پانل گچی کناف FM عایق در برابر رطوبت و حریق

اجزای پروفیل کناف

پروفیل کناف از اجزای به هم پیوسته تشکیل شده است که با توجه به کیفیت و همینطور مهارت در اجرا، نقش تعیین کننده ای در کیفیت پروژه و دوام و مقاومت بالای آن دارد. اجزای پروفیل کناف شامل موارد فوق می باشد عبارتند از:

  • پروفیل گالوانیزه کناف
  • صفحات روکش دار گچی و سیمانی
  • پیچ و اتصالات و میخ و چاشنی کناف
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب
  • بتونه درزگیری و سایر مصالح درزگیری

مزایای پروفیل کناف

تولید پروفیل کناف و استفاده از این ساختار در ساختمان سازی مزایای بیشماری برای استفاده کننده گان این محصولات داشته است، استفاده از این محصولات همچنان رو به افزایش است. برخی از مزایای پروفیل کناف شامل موارد ذیل میباشد:

  • صرفه اقتصادی: پروفیل کناف نسبت به سایر ساختار ساختمان سازی رایج از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد .
  • سبکی وزن: سبک بودن ساختار پروفیل کناف باعث سبک سازی بار ساختمان می شود به دنبال آن باعث کاهش بار ساختمان گردیده و مقاوم سازی ساختمان در برابر حواث طبیعی چون زلزله را تضمین می کند.
  • سرعت و سهولت اجرا: در چندین سال اخیر شاهد رواج استفاده از این ساختار در صنعت ساختمان سازی هستیم یکی از ویژگی ممتاز این نوع ساختار سهولت و سرعت در اجرا می باشد که این امر برای کارفرمایان و مصرف کننده گان بسیار خوشاینده می باشد.
  • انعطاف پذیری: انعطاف این ساختار جهت خلق انواع طرح های با قوس تند و متنوع و همینطور ایستایی و انعطاف پذیر این ساختار در هنگام زلزله یکی از دیگر ویژگی های ممتاز این نوع مصالح می باشد.

معایب پروفیل کناف

هیچ روش یا هیچ ساختاری در جهان وجود ندارد که از هر لحاظ بدون عیب باشد، در کنار مزایا کاستی هایی هم دارند همینطور پروفیل کناف نیز از این امر مثتنی نبوده، اما وجود بیشمار مزایا این مصالح نسبت به عیوب اندک، باعث نادیده گرفتن عیوب آن شده است.

  • هنگام استفاده از پروفیل کناف باید مراقب باشید ضربات شدیدی به آن وارد نکنید.
  • برای اجرای کناف از نصاب ماهر و با تجربه استفاده کنید.
  • هر یک از ساختار کناف با توجه به مکان و موقعیت خودش بکار رود.
  • با کمی دقت در اجرا، رعایت استاندارد هر یک از ساختار، دوام و ماندگاری این ساختار را تضمین می کند.

تولید کنندگان پروفیل کناف

استفاده از پروفیل کناف با توجه به محبوبیت و گسترش استفاده از این ساختار در صنعت ساختمان سازی موجب گردیده تا خط تولید این ساختار با توجه به تقاضای آن نیز گسترش یابد.

اولین تولید کننده پروفیل کناف شرکت knauf آلمان می باشد، به مرور زمان در تمام جهان شعباتی جهت تولید پروفیل کناف راه اندازی شد.

در کشورهای توسعه یافته از جمله  ایران در ابتدا خط تولید پروفیل کناف زیر نظر کناف آلمان فعالیت خود را آغاز نمودن و در حال حاضرشرکت های  متعدد تولید پروفیل کناف با تکیه بر دانش متخصصین این فن اقدام به تولید پروفیل کناف با کیفیت نموده اند و این نقطه قوت رشد اقتصاد ایران و گام نهادن در مسیر نوین درعرصه ساختمان سازی به شمار می آید.

یکی از شرکت تولید کننده پروفیل کناف ، فروشگاه نوین کناف می باشد که اقدام به تولید و عرضه انواع پروفیل کناف در متریال های بالا و عرضه به سراسر ایران و همینطور صادرات به کشورهای همسایه دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها