|

چرا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد مهم است؟

«عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد حامل خسارت های جدی برای رژیم اشغالگر قدس است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تازگی در یک رای تاریخی، با اکثریت 143 رای مثبت، 9 رای مخالف و 25 رای ممتنع، به پیش نویس طرح عضویت کامل فلسطین در این نهاد ین المللی رای مثبت داد. اقدامی که با واکنش توام با عصبانیت مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس همراه شد و حتی نماینده این رژیم در سازمان ملل اقدام به پاره کردن منشور ملل متحد جلوی چشم افکار عمومی جهان و دوربین های تلویزیونی کرد. با این حال، برخی به طور خاص نسبت به طرح این سوال اقدام می کنند که چرا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد مهم ارزیابی می شود؟ به نظر می رسد در پاسخ به این سوال می توان به 3 مولفه اشاره کرد.

اولا|، شناسایی موقعیت فلسطین به عنوان یک دولت مستقل و عضو کامل سازمان متحد موجب می شود تا تعدی و تجاز اشغالگران صهیونیست به منافع ملت فلسطین بسیار پرهزینه تر شود. به بیان ساده تر، کوچکترین تعدی صهیونیست ها به قلمرو و خانه و کاشانه مردم فلسطین با واکنش سنگین ترِ بین المللی و به مثالبه تعدی به یک کشور مستقل و نه ملتی که سرزمینشان اشغال شده و تحت ستم هستند، ارزیابی می شود. موضوعی که حامل خسارت های جدی برای اسرائیل است.

دوم اینکه رژیم اسرائیل چندین دهه است که به انحا مختف سعی دارد تا موجودیتی به اسم ملت و مقاومت فلسطین را محو کند. با این حال، شناسایی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد دقیقا در نقطه مقابل این دستورکار قرار دارد و بیش از هر زمان دیگری موجب برجسته شدن مساله فلسطین خواهد شد.

و در نهایت سوم اینکه، شناسایی فلسطین به عنوان عضو کامل و نه ناظر سازمان ملل متحد سبب می شود تا اعطای کمک های خارجی به رژیم اشغالگر قدس جهت به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین، به امری به شدت پرهزینه و سخت در عرصه بین المللی تبدیل شود که با تبعات جدی از نظر حقوقی و بین المللی همراه است. موضوعی که به ویژه برای اسرائیل به واسطه حمایت های بی حد و حصر از آن از طریق کمک های مالی و تسلیحاتی جهان غرب، یک خسارت بسیار جدی محسوب می شود. اساسا به همین دلایل است که صهیونیستها به شدت از رای تاریخی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد فلسطین عصبانی هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها