|

(عکس) بحران کمبود اکسیژن در هند برای مقابله با کرونا

هند رکورد بالاترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز در بین کشورهای جهان را شکسته است.

لینک کوتاه کپی شد

بیمارستان های هند برای درخواست کمک از مردم با هدف یافتن اکسیژن و سایر تجهیزات مهم برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا دست به دامان شبکه های اجتماعی شده اند. 

به گزارش گاردین، هند رکورد بالاترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز در بین کشورهای جهان را شکسته است. 

تنها 2 ماه قبل بود که برخی از مردم در این کشور 1.3 میلیارد نفری تصور می کردند که ویروس کرونا را شکست داده و این پیروزی را جشن گرفتند. بخش زیادی از محدودیت هایی که بر زندگی عادی مردم اعمال شده بود، لغو شد و مردم بار دیگر به بازارها، استادیوم های کریکت و مراسم مذهبی و دینی بازگشتند. 

از اواسط مارس بود که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند بار دیگر روند صعودی گرفت و طی هفته جاری به بیش از 300 هزار نفر در روز رسیده است. تلفات ویروس کرونا در هند نیز هم اکنون به بیش از 2 هزار نفر رسیده که این رقم از اوج تلفات کرونا در ماه های جولای و سپتامبر 2020 نیز بیشتر بوده است. 

کمبود شدید اکسیژن طی هفته جاری زنگ خطر را در هند به صدا آورده است. بیمارستان ها، دولت های محلی و مردم با استفاده از شبکه های اجتماعی مثل توئیتر، واتس آپ به دنبال یافتن کپسول های اکسیژن ، تخت در واحد مراقبت های ویژه و دارو برای مقابله با ویروس کرونا هستند. 

یک خبر فاجعه آمیز نیز در این بین جامعه هند را شوکه کرد. نشت اکسیژن در یک بیمارستان در ایالت ماهاراشترا منجر به مرگ حداقل 24 نفر از بیماران کرونایی شد. 

برخی منابع بر این باورند که آمارهای واقعی فوتی های ناشی از بیماری کرونا در هند بسیار بیشتر از ارقام رسمی اعلام شده از سوی دولت این کشور است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها