|

از کجا بفهمیم ریه ها کرونایی شده اند؟

کانال آژیرخبر با انتشار اینفوگرافیکی به تشریح این موضوع پرداخت که از کجا بفهمیم ریه ها کرونایی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

سیدمهدی فرساد فوق تخصص جراحی قفسه سینه درمورد درگیری ریه در کرونا گفت: در حال حاضر اکثر افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند از نوع خفیف است، هیچ درگیری ریوی ندارند و دوره درمان آنها کوتاه است، اما در برخی درگیری ریوی به صورت خفیف و مزمن نیز وجود دارد.

وی با بیان این‌که «درگیری ریوی معمولا در هفته دوم این بیماری اتفاق می‌افتد»، توضیح داد: علائم این درگیری شامل درد بین دو کتف، درد شانه، قفسه سینه، تنگی ‌نفس، سرفه و کاهش یا از دست دادن حس بویایی و چشایی است. بیماران با توجه به این علائم و بروز هر کدام باید به پزشک مراجعه کنند. وجود این علائم نشان از درگیری ریه یا درگیری پرده جنب دور ریه دارد.

این فوق تخصص جراحی قفسه سینه با بیان این‌که «۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا از نوع خفیف بدون مصرف هیچ دارویی درمان می‌شوند» افزود: البته افرادی وجود دارند که نوع ابتلای آنها شدید است و باید دارو مصرف کنند. کرونا خود را با علائمی نظیر آبریزش ‌بینی، عطسه، سرفه، سردرد، بدن‌درد، تب، دل‌درد و اسهال نشان می‌دهد. این‌ علائم شبیه به بیماری سرماخوردگی یا آنفلوآنزا است، اما با وجود اپیدمی کرونا ما همه این علائم را به حساب بیماری کرونا می‌گذاریم.

وی گفت: بیماران در درجه اول باید مراقب علائم خود باشند و در صورت مشاهده هر کدام از این علائم به پزشک مراجعه کنند و در تمام مدت بیماری با پزشک در ارتباط و در قرنطینه باشند. ما از بیماران خود تقاضا داریم که این علائم را به حساب سرماخوردگی و آنفلوآنزا نگذارند. بیماران می‌توانند به پزشک عمومی، داخلی، عفونی و متخصص ریه مراجعه کنند. همچنین بیمارانی که می‌ترسند به مطب پزشک‌ها مراجعه کنند می‌توانند به ‌صورت آنلاین با پزشک در تماس باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها