|

اگه از اینا تو خونه استفاده کنی شلخته به نظر میای/ 6 چیزی که باید از شر آن خلاص شوید

گاهی اوقات ممکن است اتاق نشیمن به هم ریخته و شلوغ شود؛ چیزهایی وجود دارد که باید از شر آنها خلاص شوید تا اتاق خود را جذاب‌تر جلوه دهید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از اتاق‌هایی که در همه خانه‌ها وجود دارد و محل کنارهم قرار گرفتن همه اعضای خانواده است و همچنین میهمانان نیز در آن حضور پیدا می‌کنند هال یا اتاق نشیمن است؛ معمولا گمان می‌کنند برای افزایش زیبایی در این اتاق لازم است از ملزومات بیشتری بهره برد اما نکاتی در این خصوص وجود دارد که باید آن را رعایت کرد. در حقیقت اتاق نشیمن باید مکانی آرامش بخش برای معاشرت باشد، اما گاهی اوقات ممکن است به هم ریخته و شلوغ شود. خوشبختانه، چیزهایی وجود دارد که می‌توانید از شر آنها خلاص شوید تا کمی فضا آزاد کنید و اتاق خود را جذاب‌تر جلوه دهید. درواقع مواردی وجود دارد که باید از داشتن آنها در اتاق نشیمن خود اجتناب کنید. در ادامه به برخی نکات در این مورد خواهیم پرداخت که دانستن آن خالی از لطف نیست.

2

10

هر گونه آشفتگی را از اتاق نشیمن پاک کنید

اگر یک اتاق در خانه وجود داشته باشد که باید بدون شلوغی باشد، آن اتاق نشیمن است.  سعی کنید به جای انداختن کفش، کت، دستکش، اسباب بازی، کوله پشتی و غیره در این محل فضاهای مشخصی برای آن‌ها پیدا کنید. به این ترتیب، شما حداقل یک مکان دارید که می‌توانید به آن فرار کنید و از مهمانان غیر منتظره پذیرایی کنید.

3

مبلمان بزرگ را با قطعات کوچکتر جایگزین کنید

مبلمان بزرگ و حجیم متعلق به گذشته است! اگر اتاق نشیمن خیلی بزرگی ندارید از مبلمان بزرگ استفاده نکنید؛ در این صورت هال شما بهم ریخته و کوچک نشان داده می‌شود. یک کاناپه برای خانه های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلمان سنگین و باشکوه می‌تواند فضا را قدیمی و شلوغ کند. به جای آن مبل بزرگ، مبلمان کوچکتر و متناسب‌تر با فضای اتاق نشیمن را انتخاب کنید.

4

گال‌ها و گیاهان مصنوعی را کنار بگذارید

اگر نمی توانید یک گیاه طبیعی را زنده نگه دارید، شاید بهتر است در خانه خود فضای سبز نداشته باشید. اگر نمی‌توانید گل‌ها و گیاهان واقعی را تحمل کنید و فرصت نگهداری از آن را ندارید یا اتاقتان نور طبیعی کافی دریافت نمی‌کند، پس از آن استفاده کنید زیرا زیبایی به اتاق نشیمن خود اضافه نمی‌کنید.

5

استفاده از کوسن‌های زیاد را فراموش کنید

کوسن‌ها می‌توانند یک عنصر تزئینی به فضای شما اضافه کنند، اما وجود بیش از حد آن می‌تواند باعث شلوغ به نظر رسیدن اتاق نشیمن شما شود و طراحی اتاق را پایین می‌آورد و فضا را به هم ریخته می‌سازد. فقط چند کوسن را برای راحتی انتخاب کنید؛ سعی کنید بالش‌هایی را انتخاب کنید که روکش‌های قابل شستشو در ماشین لباسشویی دارند تا بتوانید ظاهری عالی داشته باشید.

6

آثار هنری تولید انبوه را با طرح‌های اصلی‌تر جایگزین کنید

استفاده زیاد از تابلو‌ها در خانه صرفا به آن زیبایی نمی‌بخشد؛ در صورت امکان باید آثار هنری ارزان‌تر و تولید انبوه را با قطعات اصلی تعویض کنید یا آن‌ها را در اتاق خواب و حمام بگذارید. اگر نمی‌توانید برای کل خانه‌تان آثار هنری اصیل بخرید، حداقل روی یک قطعه خوب برای اتاق نشیمن سرمایه‌گذاری کنید. هنر اصیل دارای شخصیت و روح است و جذابیت بیشتری به خانه شما می‌دهد.

7

پرده‌های سنگین و چند لایه می‌توانند فضای شما را سنگین کنند

پرده‌های ضخیم و شلوغ که روی میله‌های غول‌پیکر پوشانده شده‌اند، متعلق به گذشته هستند و می‌توانند ظاهر خانه را قدیمی و شلوغ کنند. همچنین این مسئله وجود دارد که پرده‌های بزرگ مانع از ورود نور به اتاق می‌شوند و اگر می‌خواهید فضای شما بزرگ‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد، نور طبیعی یکی از ملزومات است. اگر بقیه اتاق ساده باشد، می‌توانید پرده‌های دراماتیک‌تری را انتخاب کنید، اما به رنگ‌های خنثی، الگوها و خطوط پایبند باشید.

9

1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی