|

چیدمان اصولی و خلاقانه تابلوهای هنری روی دیوار/ هماهنگی و هارمونی را درنظر بگیرید

نحوه نصب تابلو به دیوار، تاثیر مهمی در جذابیت بصری محیط دارد و باید طوری نصب شود که هماهنگی و هارمونی ایجاد و جذابیت محیط را چندین برابر ک…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آثار هنری همچون تابلو‌های نقاشی و قاب‌های عکس از جمله وسایلی هستند  که اگر در هر خانه‌ای درست و اصولی نصب شوند توجهات را به خود جلب می‌کند. در حقیقت نحوه نصب تابلو به دیوار، تاثیر مهمی در جذابیت بصری محیط دارد و بهتر است طوری به دیوار آویخته شود که علاوه‌بر ایجاد هماهنگی و هارمونی در فضا، جذابیت محیط را نیز چندین برابر کند. انتخاب تابلوهای نامتقارن با محیط، هماهنگی فضا را برهم ‌میزند و جلوه نامناسبی به محیط می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، دانستن اصول نصب تابلو در منزل اهمیت بسیار دارد. همچنین لازم است در نصب تابلو، دیواری را انتخاب کنید که کاغذ رنگی نداشته باشد. البته استفاده از تابلو روی کاغذ دیواری کاملاً به سلیقه خودتان بستگی دارد. در این زمینه می‌توانید تابلویی انتخاب کنید که با طرح کاغذ دیواری متناسب باشد یا اینکه تابلوهایی با طرح‌های ساده و مینیمال را انتخاب کنید. محل مناسب نصب تابلو، ارتفاع درست و نحوه چیدمان تابلو جملگی باید بنا بر اصول چیدمان و طراحی داخلی باشد تا زیبایی را برای خانه به ارمغان بیاورد. در این مقاله نشان خواهیم داد تابلوهای هنری خود را چگونه آویزان کنید که زیبا باشد.

5

شومینه همیشه نقطه کانونی یک اتاق است

شومینه یکی از فضاهایی است که مرکز توجه بوده و نقطه کانونی اتاق محسوب می‌شود. بخش بالایی شومینه یکی از فضاهایی است که تابلوهای نقاشی را می‌توانید روی آن نصب کنید تا جلوه‌گری کند. در این زمینه باید دقت داشت تا اندازه تابلوها از دهانه شومینه بزرگتر نباشد. همچنین از یک قطعه بزرگ یا چند قطعه کوچک که به صورت یک واحد ظاهر می‌شوند استفاده کنید.

4

به یاد داشته باشید که در حال تزئین یک دیوار هستید

اصل کلی این است که قطعات کوچکتر را برای دیوارهای باریک و قطعات هنری بزرگتر را برای دیوارهای بزرگ انتخاب کنید. برای فضاهای کوچک مثل راه پله و ورودی خانه  بهتر است تعداد قطعات زوج باشد در این صورت جلوه‌ای از پنجره می‌دهد. رنگ‌های روشن این جلوه را افزایش می‌دهند. تعداد تابلوهای زوج برای فضاهای بزرگ نیز مناسب است به متعادل کردن فضای بزرگ یا یک دیوار بلند عالی عمل می‌کند.

6

7

ایده های دکور دیوار

قرار دادن متقارن تابلوهای هنر روی دیوار

این روش برای قطعاتی که از نظر اندازه، شکل و موضوع مشابه هستند عالی است، این روش به شما امکان می‌دهد گروه‌بندی ایجاد کنید که تعادل بصری داشته باشد و روی مجموعه‌های مبلمان بزرگ یا دیوارهای شومینه عالی است.

8

3

چگونه سه تابلو را آویزان کنیم؟

بهترین گزینه برای نصب سه تابلو، چیدمان عمودی است. البته می‌توانید به صورت مثلثی یا اریب هم چیدمان کنید. این روشی ایده آل برای دیوار راهرو یا پشت مبل است. آویزان کردن آثار هنری بلند یا باریک به شما امکان می‌دهد بدون شلوغ به نظر رسیدن خانه به حجمی درست دست پیدا کنید. برای این سناریو، تعداد فرد قطعه برای چشم جذاب‌تر است و از نظر بصری متعادل است. 

2

تعادل نامتقارن

چیدمان نامتقارن تابلوهای بزرگ و کوچک درکنار یکدیگر یک راه حل عالی برای زمانی است که شما گروهی از تابلوهایی را در اختیار دارید که لزومات تکمیل کننده یکدیگر نیستند اما هماهنگی‌ای با هم دارند و حداقل یک عنصر مشابه دارند، مانند موضوع یا طرح رنگ. می‌توانید قطعات را به‌طور نامتقارن بچینید تا همچنان به تعادل ارگانیک خوبی برسند.

1

در نحوه نصب تابلو به دیوار در نظر داشته باشید تابلویی مناسب دیوارهای خانه است که با وسایل دیگر در اتاق هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال، تابلو باید با طرح کاغذ دیواری، فرش، رنگ‌پرده و مبل از تناسب بصری برخوردار باشد. همچنین سبکی که برای چیدمان دکوراسیون منزل به کار بردید نیز تعیین‌کننده طرح تابلو است. برای نمونه، در خانه‌هایی که با سبک‌ مینیمال یا کلاسیک طراحی شدند، بهتر است از تابلوهایی با طرح مینیمال یا کلاسیک استفاده کنید. درحالی‌که تابلوهای مینیاتور مناسب خانه‌هایی با دکوراسیون سنتی است.

9

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها