|

از جذابیت های حیات وحش؛ حیوون های بی رحمی که تو سه سوت بچه هاشونو لقمه پیچ میکنن!

حیات وحش

حیات وحش گاهی با منطق انسانی جور در نمی آید و ما را به تعجب وامیدارد. مانند حیواناتی که به دلایل گوناگون فرزندان خود را میخورند.

لینک کوتاه کپی شد
9

شایانیوز- حیات وحش جذاب است اما ظالم، البته که ما انسان ها هزاران سال است که از آن فضا دور شده ایم و دیگر به درستی نمیتوانیم تشخیص دهیم در بین حیونات چه چیز درست است و چه چیز اشتباه، ما انسان ها تمام موجودات را با یک متر قضاوت میکنیم انگار که جز ما هیچ موجودی سلیمی نیست و ماییم که مرکز کل جهانیم، پس مشهود است که ما فکر میکنیم بعضی کارهای حیوانات اشتباه و غیرمنطقی اند. شاید هم برخی از کارهای حیوانات اشتباه باشند اما به قطع نمیتوان قضاوت کرد و همیشه جای شبهه را خالی باید گذاشت. حیواناتی هستند که بنا به دلایلی هم نوع خود را میخوردند، گاه هم نوع و گاه حتی فرزندان خود را، حیات وحش زیبا نیست بلکه حیات وحش فریبنده است و عبثی را پشت پرده ای سبز قایم میکند. در حیات وحش امروز به یکی از این کارهای به اصطلاح اشتباه میپردازیم.

1.گربه

Thinking-of-getting-a-cat

باورش سخت است که تصور کنیم حیوانی بامزه مانند گربه فرزند خود را میخورد اما این اتفاق واقعا می افتد. خوشبختانه به ندرت این اعمال در گربه ها پدیدار میشود اما هم در نرها و هم در ماده ها اینچنین رفتارهایی دیده شده است، گربه هایی که فرزندان خود را میخورند از کمبود نوتریژن رنج میبرند و یا استرس شدید دارند.

2. شامپانزه

حیات وحش

انسان ها و شامپانزه ها 99درصد اشتراک DNA دارند و نزدیک ترین خویشان هم هستند در بین حیوانات. شمپانزه ها بسیار باهوش هستند اما به همنوع خواری شناخته میشوند. اغلب وقتی فرزندشان جان میدهند آن را در گوشه ای رها میکنند اما بارها دیده شده مادرها فرزند متوفی خود را میخورند.

3. موش

حیات وحش

فرزندان خود را به دلیلی هدفمند میخورند. خیلی وقت ها زمانی که فرزندی بیمار میشود مادر او را میکشد و خوراک دیگر فرزندانش میکند تا هم خللی در مسیر رشد فرزندان سالمش پیش نیاید و هم خوراکی را فراهم آورده باشد.

4. شیر

حیات وحش

این عمل در این نوع از حیوانات غریب نیست بلکه بسیار دیده شده است. اغلب مادرهایی که تجربه زیادی ندارند نوزادانی را که بنظرشان عجیب رفتار میکنند و یا با آنها کنار نمی آیند را میخورند. دانشمندان میگویند که نو مادران نیازمند آن هستند که نوزادان حس مادرانه را در آنها القا کند و اگر این اتفاق نیوفتد نوزادشان را غریبه میپندارند و میخورند.

5. خرگوش

حیات وحش

حیوانی است بامزه و زیبا اما در مواقعی ترسناک! خرگوش ها زمانی که احساس خطر کنند فرزند تازه به نیا آمده خود را میخورند. این خطر دقیقا چیست؟ خطر شکار شدن. زمانی که مادر حس میکند دیگر فرزندان و خودش بدلیل بوی نوزاد در معرض شکارچی ها هستند نوزاد را میخور تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.

6. همستِر

حیات وحش

شاید بسیار عجیب باشد که همسترها فرزندان خود را میخورند اما تقریبا منطقی است. این کار در بین همسترها معمول است و آنها به دفعات اینکار را انجام میدهند. گاهی بدلیل استرس و گاهی بخاطر تغذیه دیگر فرزندانش و حتی شده فرزندش را چون بوی دیگر فرزندانش را نمی دهد بخورد زیرا فکر میکرده که نوزادش نیست.

7. عقرب

حیات وحش

عقرب ها در هربار زایمان ممکن است بالای صد فرزند به دنیا بیاورند پس عجیب نیست اگر مادر تعدادی را در زمان کمبود غذا بخورد و شکلی هم برایش پیش نیاید.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی