|

طوطی های گرررون که قیمت طلارو دارن؛ هم واست می رقصه هم شعر میخونه هم...

نگهداری حیوانات از مواردیه که خیلی ها به خصوص افرادی که تنها هستند بهش علاقه دارند که با توجه به جذابیت و سخنگو بودن، طوطی گزینه خوبیه.

لینک کوتاه کپی شد

این روزها تو خیلی از خونه ها حیوانات خونگی هستند و به نوعی عضوی از خانواده شدند اما خب خیلی ها هستند که حالا یا شرایط نگهداری درستی رو برای اون حیوان ندارند یا اصلا براشون اهمیت خاصی نداره و بهش کم توجهی می کنند! خلاصه حیوانات به خصوص خونگی ها موجودات بی زبان اما قشنگی هستند که سگ و گربه و خرگوش و طوطی و... نداره همگی نیاز به مراقبت شما دارند.

به گزارش«شایانیوز» سگ و گربه تو خیلی از خونه ها هست اما حیوان دیگری که علاقه مند زیاد داره و خیلی هم محبوبه طوطی ها هستند که اگر سخنگو هم باشند دوست داشتنی تر نیز می شوند. طوطی کاسکو از دسته طوطی های جذاب و بسیار باهوشی می باشد که بسته به سن و سالم بودن و یادگیری هایی که داشته قیمتاش با هم فرق دارن.

البته که به قول دیوار جان (سایت دیوار) حیوان کالا نیست؛ بهتر است به جای خرید حیوانات خانگی، سرپرستی آن‌ها را به عهده بگیرید! اما اگر به صورت خرید و فروش انجام بشن قیمت های مختلفی دارند که در ادامه نگاهی به برخی از باحال ترین آن ها می اندازیم.

کاسکو سوپر سخنگو پر رو کلام، بالا درشت، پر سالم خانگی

ظاهرا این کاسکو جان که اسمشونم فندقه از باحال ترین طوطی ها هستند چرا که حودا 500 کلمه بلده و از کله صبح تا 12 شب واستون حرف میزنه! ناگفته نماند قیمت 22 میلیون تومان روش گذاشته شده.

آقا فندق کلی حرف بلده، شعر میخونه براتون، یک تا پنج میشماره، هیکلش درشت و کشیدست، هیچ بیماری و پر کنی نداره، از کسی هم خوشش بیاد رو دستش میشینه و از همه مهم تر انگلیسی بلددده! 

Untitled

کاسکو دم قرمز

مورد بعدی از طوطی ها عسل جان هستند که احتمال خیلی زیاد ماده هستند و 16 میلیون تومان قیمت گذاری شده. این طوطی دمی قرمز دارد و سخنگو هم می باشد و حدودا 150 کلمه هم حرف میزنه.

عسل خانوم اهلی، رام، با ادب، دستی و بسیار باهوشه. ظاهرا خیلی هم بانمکه و براش آهنگ هم بزارید میرقصه و کلی ادا در میاره!

هیچ مشکل و بیماری نداره واکسن هاش رو هم به صورت مرتب زده. 

Untitled

کاسکو ماده و کاملا دستی

این طوطی خوشگل اسمش pepe هستش و دختر خانومهستند و قیمت گذاریشون 17 میلیون تومان می باشد. 8 سالشه و کاملا دستیه و رو دست همه میره! این طوطی جون کارای باحالی میکنه که در ادامه میگیم.

مهربون و باهوش و همه چیز رو سریع یاد میگیره. شعر میخونه برو برو یارت نمیشم دل دارت نمیشم و آهو دارم خوشگله!

تا تلفن زنگ بخوره میگه الو سلام خوبی. ازش سوال کنید پیشی چی میگه بعبعی و هاپو و خروس چی میگه صداشون در میاره بهش بگید شب بخیر سریع صدای خروپف در میاره! اگه کار بدی انجام بده خودش میگه وای وای وای.

pepe خانوم تا ببینه دارین ورزش می کنید زود مشیمره وان یک دو سه چهار!

این طوطی با مزه بالای 100 کلمه حرف میزنه هنگ شادم بزارین براتون میرقصه. عادت نداره داخل قفس باشه فقط موقع خواب میره داخل قفس!

Untitled

طوطی برزیلی نر، کاسکویی دستی

اما یکسری طوطی هم هستن که خب کوچولو ترن و رنج قیمتیشون هم فرق داره. مثلا این طوطی برزیلی 500 هزار تومان قیمت گذاری شده اما خب دستی و رامه.

سالم و سلامته و خیلی هم شیطونه!

Untitled


پرنده هایی که نام بردیم و ازشون گفتیم همگی کاسکو بودند و سخنگو اما اگر شما هم پرنده دوست هستید و نمیدونید اصلا کاسکو چه مدل طوطی هستش در ادامه توضیح خواهیم داد.

اما معرفی کاسکو

طوطی خاکستری آفریقایی یا همان کاسکو (Psittacus erithacus) از تبار Psittacus و از گونه erithacus هستند که زادگاه آن ها در قاره آفریقا قرار دارد. تبار Psittacus در بین سایر موجودات باهوش ترین هستند و طوطی کاسکو در بین تبار خود باهوش ترین است به طوری که قادر است بیش از صدها کلمه فرا بگیرد. برخی از آن ها قادرند روزانه یک کلمه فرا بگیرند که بستگی به روحیات و خلقیات خود پرنده دارند. طوطی خاکستری آفریقایی یا همان کاسکو ها به سه زیرگونه دم قرمز کاسکوی کنگو، تیمنه (دم خرمایی یا دم شکلاتی)، "غنا" یا کاسکوی پرنسپس نیز تقسیم می شوند.

طوطی ها در کل پرنده هایی شیطون  هستند که نیاز به مراقبت های زیادی دارند و البته محیطی باز و در کل نمیشه طوطی رو توی قفس کاملا نگه داشت! و همینطور اگر شما روحیه ای دارید که میتوانید سر و صدا و حرف زدن زیاد رو تحمل کنید و به حیوان عشق بدید طوطی گزینه خوبی هستش اما اگر از سر و صدا بیزار هستید و یا با چرخیدن پرنده تو خونه مخالفت دارید طوطی برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها