|

مردها زودتر عاشق می شوند یا زن ها؟ و عاشقی در قلب است یا مغر؟

واقعاً عاشق کسی شدن می تواند چیزی بین ۲ هفته تا ۴ ماه طول بکشد. این امر برای زنان بیشتر به طول می انجامد.

لینک کوتاه کپی شد
1

عشق احساسی پیچیده است که درک آن می تواند دشوار باشد. بعضی آن را با یک نگاه تجربه می کنند و برای بعضی هم بسیار بیشتر طول می کشد تا چنین احساسی پیدا کنند. با این حال، محققان پژوهش هایی درباره ی مدت زمانی که به طور متوسط طول می کشد تا عاشق کسی شویم انجام داده اند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از روزیاتو؛ دانشمندان تصمیم گرفتند درباره ی محل شکل گیری عشق تحقیق کنند. آن ها از پژوهش های خود به این نتیجه که این اتفاق نه در قلب، بلکه در مغز رخ می دهد، اما قلب هم به این امر بی ربط نیست، چرا که مفهوم پیچیده ی عشق از طریق فرآیندهایی شکل می گیرد که از مغز به قلب و برعکس انجام می گیرند.

در حقیقت، بخشی از مغز فعال می شود و ضربان قلب را بالا می برد و بعد از آن است که نشانه های عاشق شدن را حس می کنید.

عشق ۱۲ بخش از مغز را تحت تأثیر قرار می دهد

عاشق شدن یک تجربه ی جادویی است، اما آیا می دانستید که برای آن توضیح علمی هم وجود دارد؟ وقتی عاشق می شوید، ۱۲ بخش مختلف از مغزتان باهم شروع به کار کردن می کنند و مواد شیمیایی ای آزاد می کنند که به شما حس سرخوشی می دهند، مانند دوپامین، اکسی توسین، آدرنالین و وازوپرسین. این مواد شیمیایی یک حس لذت و پاداش به شما می بخشند، امری که عشق را به یک تجربه ی واقعاً اعتیادآور تبدیل می کند.

علاوه بر بخش های لذت، عشق بخش های مربوط به تفکر را هم در مغز تحت تأثیر قرار می دهد. به همین دلیل است که شکست در روابط عاطفی می تواند به افسردگی و پریشانی عاطفی شدید بیانجامد. وقتی یک عشق به نتیجه نرسد، ممکن است حس یک شکست شخصی را برایتان داشته باشد، امری که می تواند به احساس خودارزشمندی شما آسیب بزند و حتی شما را دچار بحران های هویتی کند.

جالب است که محققان پی بردند تنها یک پنجم ثانیه طول می کشد تا مغز تصمیم بگیرد با فرد مناسب ملاقات کرده است یا خیر. این همان لحظه ی آغاز عاشق شدن است و همه ی این ها به دلیل آزاد شدن همان مواد شیمیایی ای است که حس سرخوشی می دهند.

a4ffa85082922ba02d81b00681

زن ها دیرتر عاشق می شوند

برای واقعاً عاشق کسی شدن می تواند چیزی بین ۲ هفته تا ۴ ماه طول بکشد. این امر برای زنان بیشتر به طول می انجامد.

پژوهش دیگری می گوید مردان اغلب بعد از ۱۰۸ روز به عاشق شدن خود اعتراف می کنند، اما این امر برای زنان به طور متوسط ۱۲۳ روز به طول می انجامد. اما هم مردان و هم زنان از مدت ها پیش از به زبان آوردن «دوستت دارم»، فکر کردن درباره ی اذعان به علاقه ی خود را آغاز می کنند. این امر بین ۲ تا ۲/۵ ماه بعد از آشنایی با یک فرد طول می کشد.

و البته فرآیند ساده ای هم نیست؛ شما باید از بودن در کنار هم لذت ببرید و ارزش ها و علائق یکسانی داشته باشید. با این حال، برای دوست داشتن عمیق یک شخص، باید ابعاد خوب و بد او را باهم بپذیرید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، ممکن است رابطه موفقی داشته باشید.

عشق سلامت جسمی، عملکرد شناختی و حتی قدرت تصمیم گیری ما را تحت تأثیر قرار می دهد. چه سیل اندورفین بعد از عاشق شدن باشد و چه مزایای بلند مدت یک رابطه متعهدانه، در تأثیر عمیقی که عشق می تواند بر زندگی ما داشته باشد، شکی نیست. بنابراین اگر به دنبال زندگی شادتر، سالم تر و رضایت بخش تری هستند، واضح است که باید یک عشق رشد دهنده را در اولویت خود قرار دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها