|

پایانی بر جذاب‌ترین تابستان تاریخ نقل و انتقالات

رونالدو و مسی

فرارسیدن 31 آگوست در هر سال به معنای پایان فعالیت‌های بازار نقل و انتقالات و بسته شدن همه پرونده‌هایی است که تا آخرین لحظه در جریان بودند.

لینک کوتاه کپی شد

 پنجره نقل و انتقالات تابستان 2021 بسته شد و داستان یکی از عجیب‌ترین پنجره‌های انتقالاتی تاریخ فوتبال به پایان رسید. شاید جابه‌جایی سرخیو راموس، لیونل مسی و کریس رونالدو به تنهایی می‌توانست موجب گرمای بازار شود اما هر 3 بازیکن، همزمان و در یک تابستان تیم‌های خود را تغییر دادند تا دیگر کم‌تر کسی بتواند روزهای داغ تابستان 2021 را فراموش کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، فرارسیدن 31 آگوست در هر سال به معنای پایان فعالیت‌های بازار نقل و انتقالاتی و بسته شدن همه پرونده‌هایی است که تا آخرین لحظات در جریان بوده‌اند؛ پرونده‌هایی که یا بدون نتیجه خاصی بسته شده و بازیکن را در تیم مبدا نگه داشته‌اند و یا به سرانجام رسیده و تیم مقصد را در آخرین لحظات با تقویت قوا مواجه ساخته‌اند.به همین بهانه، «فوتبال ترانسفرز» نگاهی به 10 انتقال برتر روز پایانی پنجره نقل و انتقالات تابستانی انداخته که در ادامه خواهیم دید؛ انتقالاتی که خود به تنهایی، وزنه‌ای برای ماندگاری آن پنجره محسوب می‌شوند

رونالدو؛ اینتر به رئال مادرید، 46 میلیون یورو (2002)

در تابستان 1997 و با شکستن رکورد نقل و انتقالات از بارسلونا به اینتر آمده و در دو فصل اول، سن‌سیرو و سری‌ A را به آتش کشیده بود اما 2 مصدومیت سخت زانو، رونالدو را در 3 سال بعد در سایه قرار داد. گریه‌های او در روز پایانی فصل 2002-2001، زمانی که اینتر در برابر لاتزیو قهرمانی را از دست داد، فراموش نشدنی است. گفته بود تنها در صورت اخراج هکتور کوپر خواهد ماند اما موراتی ماندن کوپر را ترجیح داد و رونالدو را در روز پایانی به رئال فروخت.

وین رونی؛ اورتون به منچستریونایتد، 39 میلیون یورو (2004)

یونایتد برای جذب رونی، رقابتی سخت با چلسی داشت و برای پیروزی، مجبور به پرداخت رقمی شد که چشم همگان را خیره کند اما رونی در تک تک روزهای بعدی نشان داد ارزش هزینه کردن را داشته است. در اولین بازی با پیراهن یونایتد، مقابل فنرباغچه هت‌تریک کرد و 13 سال بعد در حالی اولدترافورد را ترک کرد که با 253 گل در 559 مسابقه، به آقای گل تاریخ باشگاه تبدیل شده بود.

زلاتان ابراهیموویچ؛ آژاکس به یوونتوس، 16 میلیون یورو (2004)

آخرین گل زلاتان با پیراهن آژاکس در آغاز فصل 05-2004 و زمانی که دفاع تیم بردا را با انواع و اقسام حرکات نابود کرد، به یکی از زیباترین گل‌های دوران فوتبال او تبدیل شد. همین گل موجب شد یووه با کمک مینو رایولا، برای جذب ایبرا اقدام کند. زلاتان 2 سال را در تورین گذراند و هنوز هم خیلی‌ها عقیده دارند «سرگرم‌کننده‌ترین» نسخه زلاتان را در روزهای حضور در پیراهن بیانکونری مشاهده کرده‌اند.

سرخیو راموس؛ سویا به رئال‌مادرید، 27 میلیون یورو (2005)

به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شد و اگرچه هیچ‌کس در استعدادهای او تردیدی نداشت اما احتمالا کمتر کسی چنین جایگاه اساطیری در رئال برای او متصور بود. 16 سال بعد با فتح 5 لالیگا و 4 لیگ قهرمانان، انبوهی از خاطرات فراموش نشدنی در ال‌کلاسیکو و البته خلق نماد «92:48» در فینال لیسبون، مادرید را به مقصد پاری‌سن‌ژرمن ترک کرد.

اشلی کول؛ آرسنال به چلسی، 7.4 میلیون یورو + ویلیام گالاس (2006)

احتمالا تا سال‌ها چنین انتقال جنجالی در میان تیم‌های لندنی به وقوع نخواهد پیوست. طرفداران آرسنال، خشمگین از تصمیم کول به او لقب »Cashley« داده و این بازیکن را به پول‌پرستی متهم کردند.اما از منظر فوتبالی، کول تصمیم درست را گرفت چون با چلسی قهرمان لیگ برتر و اروپا شد و البته جایگاه خودش به عنوان برترین دفاع چپ تاریخ لیگ برتر را تثبیت کرد.

کارلوس تبس و خاویر ماسکرانو؛ کورینتیانس و وستهام، رقم فاش نشده (2006)

عکس یادگاری آلن پاردو در کنار ستارگان برزیلی و آرژانتینی با پیراهن وستهام به یکی از ماندگارترین قاب‌های پنجره نقل و انتقالاتی تبدیل شد. هر 2 بازیکن تحت مالکیت شرکت MSI و کیا جورابچیان بودند که کار این انتقال را بسیار محرمانه پیش برد. ماسکرانو تنها نیم فصل در این تیم ماند و تبس هم یک سال بعد راهی  منچستر یونایتد شد. قانون مالکیت شخص ثالث در سال 2015 برای همیشه ممنوع شد.

دیمیتار برباتوف؛ تاتنهام به منچستریونایتد، 38 میلیون یورو (2008)

قهرمان وقت اروپا با حضور همزمان رونی، تبس و رونالدو، برباتوف را هم به ترکیب خود اضافه کرد تا ترسناک‌تر شود. او به جای سیتی، یونایتد را انتخاب کرد و در این تیم به 2 قهرمانی لیگ برتر، نایب قهرمانی اروپا و البته آقای گلی لیگ (مشترک با کارلوس تبس در فصل 2011-2010) دست یافت.

روبینیو؛ رئال مادرید به منچسترسیتی، 43 میلیون یورو (2008)

یکی از مهم‌ترین سرقت‌های تاریخ فوتبال. همه منتظر انتشار خبر حضور روبینیو در چلسی بودند که ناگهان ستاره 24 ساله برزیلی به اولین خرید عصر اماراتی ها تبدیل شد. با 14 گل و 5 پاس گل در 31 بازی، فصل اول خوبی در لیگ برتر داشت اما در فصل بعد تنها 10 بازی دیگر انجام داد. به سانتوس قرض داده شد و در نهایت، در تابستان 2010 به میلان پیوست.

مسوت اوزیل؛ رئال مادرید به آرسنال، 50 میلیون یورو (2013)

شاید در هنگام ترک آرسنال و به واسطه همه روزهای بدی که زمینه‌ساز این جدایی شد، کمتر کسی خاطرات خوب مسوت اوزیل را به خاطر آورد اما او آرسنال را به عنوان یکی از برترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر ترک کرد. در 8.5 فصل حضور در آرسنال و در 254 مسابقه آمار 44 گل و 77 پاس گل را ثبت کرد. حتما می‌گوید کاش آرسن ونگر هیچ گاه آرسنال را ترک نکرده بود!

گرت بیل؛ تاتنهام به رئال مادرید، 100 میلیون یورو (2013)

به عنوان گران‌ترین فوتبالیست تاریخ به رئال پیوست و با کریم بنزما و گرت بیل، مثلث مخوف BBC را شکل داد. در فصل اول گلزنی در فینال جام حذفی اسپانیا (بله، همان گل!) و لیگ قهرمانان را تجربه کرد و در فینال 2018 کیف با به ثمر رساندن 2 گل نقشی غیرقابل انکار در سومین قهرمانی پیاپی رئال ایفا کرد. سبک زندگی، عدم تمرکز کامل بر فوتبال و بی میلی به یادگیری زبان اسپانیایی همواره انتقادات زیادی را از او به همراه داشته و پس از یک فصل حضور قرضی در تاتنهام، کارلو آنچلوتی فرصتی دیگر برای درخشش در پیراهن رئال به مرد ولزی اهدا کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی