|

آزمون بالاخره از زنیت دل کند

سردار آزمون

سردار آزمون، مهاجم نوک زنیت سن پترزبورگ با لیون بر سر قراردادی بلند مدت که احتمالا پنج ساله خواهد بود به توافق رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

 در پایان پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2021 فقط بحث کریستیانو رونالدو و کیلیان امباپه مطرح نیست. بسیاری از باشگاه‌ها در تلاش برای تقویت تیم خود پیش از سه شنبه شب هستند که پنجره بسته خواهد شد. مانند لیون که در فاصله سه روز به پایان پنجره امیدوار است که بتواند بازیکن جدیدی را به فهرست بازیکنانش اضافه کند. اقدامی که بدون شک به سود سردار آزمون نیز خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، لیون از مدت‌ها قبل تلاش برای جذب مهاجم ایرانی را آغاز کرده بود که اولویت پیتر بوش، سرمربی جدید، این تیم به حساب می‌آمد. مهاجم زنیت سن پترزبورگ هم حالا می‌خواهد به المپیک لیون منتقل شده و با پیراهن این تیم به میدان برود. اکیپ خبر داده بوش که پیش از این خواهان جذب او در بایرلورکوزن بود، این بازیکن را برای حضور در فرانسه متقاعد کرده است. مربی هلندی برای متقاعد کردن آزمون بارها با او تماس گرفته است.

آزمون 25 ساله تمامی پیشنهادات را رد کرده تا سال پایان قراردادش را نیز در زنیت سپری کند. اما حالا با لیون بر سر قراردادی بلند مدت که احتمالا پنج ساله خواهد بود به توافق رسیده است. این مهاجم از فوریه 2019 تا به حال دو قهرمانی لیگ روسیه ( 2019 و 2020 ) را با زنیت تجربه کرده و حالا می‌خواهد بازی در لیگ فرانسه را تجربه کند که از این فصل لیونل مسی را نیز به همراه دارد. 

01638426

آزمون دو روز پیش تعداد گل‌هایش در لیگ روسیه را سه‌ رقمی کرد و نخستین بازیکن ایرانی شد که به رکورد 100 گل زده در لیگ‌های خارجی می‌رسد. مهاجم گلزن تیم‌‌ملی در 27 سالگی به این رکورد دست یافته و همین موضوع عملکرد او را باارزش‌تر می‌کند. سردار در 27 سالگی به رکوردی رسیده که هیچ‌ یک از بزرگان فوتبال ایران در دوران فوتبال خود به آن نرسیده بودند.

گفته می‌شود روسای لیون چند روزی است مشغول مذاکره برای جذب بازیکن تیم ملی ایران ( با 37 گل زده در 55 بازی ) هستند و رقم 15 میلیون یورو را پیشنهاد داده‌اند. زنیت در ابتدا خواهان دریافت 25 میلیون یورو بود که برای شرایط مالی لیون بسیار زیاد به نظر می‌رسید و در نهایت دو طرف به همین رقم رضایت دادند. احتمال دارد که آزمون روز دوشنبه تست‌های پزشکی لیون را پشت سر بگذارد اما پیش از آن باشگاه روسی باید جانشینی برای او پیدا کند. کارلوس وینیسیوس ( بنفیکا )، آندره‌آ بلوتی (تورینو ) و لابورد ( مون پولیه ) جز گزینه‌های این باشگاه به حساب می‌آیند.

01638428

سردار آزمون که از سال 2013در لیگ روسیه بازی می‌کند در فصل 20-2019 بهترین فصل خود را از لحاظ گلزنی سپری کرد. او در آن فصل با 17 گل در لیگ روسیه به‌عنوان آقای گلی رسید و علاوه بر این 17گل، 2 گل در جام‌حذفی و 2 گل هم در لیگ قهرمانان اروپا زد. به این ترتیب فصل فوتبالی او با 21گل باشگاهی به پایان رسید که این بهترین آمار سردار در طول یک فصل بوده است. یک فصل بعد، سردار در لیگ 21- 2020 روسیه 19 گل زد اما با وجود اینکه 2 گل بیشتر از فصل قبل زده بود عنوان آقای گلی را به هم‌تیمی‌اش آرتم زیوبا واگذار کرد. سردار در 21-20 یک گل هم در جام‌حذفی زد و فصل را با  20گل باشگاهی به پایان رساند.با این آمار او یک هدف عالی برای لیون خواهد بود.

توییت های خبرنگاران فرانسوی نشان از قطعیت این انتقال دارد؛ انتقال به دومین شهر پرجمعیت فرانسه بعد از پاریس و درحالیکه با حضور مسی در لیگ فرانسه این رقابتها نیز اهمیت و جذابیت فوق‌العاده خود را خواهد داشت. لیون پایتخت ابریشم جهان و یک شهر فرهنگی بسیار جذاب و زیباست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها