|

این 4 باشگاه آزمون را می خواهند

سردار آزمون

شایعات درباره سردار آزمون، جدی‌تر از هر سال شده‌اند. ستاره ایرانی زنیت، قصد جدایی دارد و این موضوع را به اطلاع باشگاه هم رسانده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

نقل و انتقالات فوتبال اروپا، به روزهای شلوغی رسیده و بحث انتقال سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت هم دوباره مطرح شده است. شایعات درباره انتقال آزمون به یکی از 5 لیگ برتر جهان، موضوع تازه‌ای به حساب نمی‌آید. گاهی این شایعات،‌ در حد انتقال به لیورپول اغراق آمیز بوده‌اند و گاهی، مثل پیشنهاد فصل گذشته ناپولی تایید شده‌اند. با این حال، هیچوقت این موضوع عملی نشده و آزمون همچنان در روسیه بازی می‌کند.

به گزارش«شایانیوز»، با توجه به باقی ماندن فقط یک سال از قرارداد آزمون و زنیت، این باشگاه قصد تمدید قرارداد یا فروش مهاجم ایرانی در همین پنجره را دارد. همین موضوع هم باعث شده نام آزمون، بیشتر از گذشته روی بورس باشد. 4 باشگاه، جدی‌ترین گزینه‌ها برای آینده آزمون هستند.

جانشین ژکو

بحث انتقال آزمون به رم، از همان روزهای ابتدایی نقل و انتقالات به صدر اخبار درباره تیم مورینیو رسید. مربی تازه رم، قصد خرید یک مهاجم را داشت و آزمون، یکی از گزینه‌های اصلی آن‌ها محسوب می‌شد. طبق اعلام رسانه‌های معتبر ایتالیا، رم با زنیت و آزمون پای میز مذاکره هم نشست اما قیمت بالای باشگاه روسی، باعث شد سراغ الدار شاه‌مرادوف برود. بازیکنی که هم قیمت بهتری داشت هم، امتحانش را در سری آ پس داده است. با این حال جدایی ادین ژکو، برنامه‌های رم را بهم ریخت. آن‌ها باید جانشینی برای بهترین گلزن سال‌های اخیرشان پیدا کنند. تامی آبراهام، فعلا گزینه اصلی رمی‌هاست و آزمون، گزینه دوم‌شان به حساب می‌آید. خرید آبراهام، پروژه دشواری برای رم خواهد بود و آن‌ها تماس‌ها با مدیربرنامه آزمون را دوباره آغاز کرده‌اند.

دومینوی لورکوزن

لورکوزن تا چند هفته قبل، جدی‌ترین مشتری آزمون محسوب می‌شد. آزمون خیلی زود با این انتقال موافقت کرد و مذاکرات لورکوزن و زنیت، در مراحل پیشرفته‌ای قرار داشت. جراردو سیوآنی سرمربی تازه لورکوزن آزمون را برای سیستم دو مهاجمه تیمش می‌خواست. قرار بود آزمون، در لورکوزن جای لوکاس آلاریو را بگیرد اما گره خوردن خروج آلاریو، باعث شد انتقال آزمون هم متوقف شود. لورکوزن تا زمانی که آلاریو را نفروشد، توانایی خرید آزمون را نخواهد داشت. فعلا ناکامی لورکوزن در فروش مهاجم آرژانتینی، تاثیرش را روی خروج آزمون از زنیت هم گذاشته است.

رقیب مسی

لیون، فعلا جدیدترین مشتری آزمون در فوتبال اروپاست. پیتر بوش، سرمربی تازه لیون اهداف بزرگی در این باشگاه دارد و می‌خواهد ژردان شکیری و سردار آزمون را به این تیم منتقل کند. لیون این فصل از فروش بازیکنانش، 30 میلیون یورو به دست آورده است. دیپای، مهاجم اصلی فصل گذشته لیون از این تیم جدا شده و موسی دمبله دیگر مهاجم این تیم از دوران اوجش فاصله زیادی دارد. با توجه به خریدهای بزرگ پاری‌سن ژرمن، آزمون در صورت حضور در فرانسه حداقل دو بار با مسی و یارانش بازی می‌کند.

ماندن در روسیه

شروع خوب آزمون در این فصل روسیه، شاید باعث شود زنیت ریسک جدایی رایگان او را به قیمت نگه داشتنش تا سال آینده بپذیرد. در صورتی که آزمون این فصل هم در زنیت باقی بماند، فصل آینده می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی می‌خواهد برود. انتقال‌های آزاد، در سال‌های اخیر و به خصوص پس از ضرر و زیان باشگاه‌ها بخاطر پاندمی کرونا بیشتر از همیشه شده‌اند. البته زنیت، هنوز این شانس را هم دارد تا با افزایش حقوق، قرارداد آزمون را تمدید کند. در این شرایط، شاید آزمون ماندن در روسیه را به کاهش حقوق و حضور در لیگی تازه، ترجیح بدهد.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی