|

ویارئال اسپانیا مقصد جدید سردار آزمون + جزئیات

سردار آزمون

بعد از منتفی شدن حضور آزمون در لورکوزن رسانه‌ها مقصد جدیدی را برای او مطرح کرده‌اند و گفته می‌شود شاید فصل بعد او را با لباس ویارئال ببینیم.

لینک کوتاه کپی شد

تنها یک روز پس از اینکه نشریه کیکر آلمان از منتفی‌شدن انتقال سردار آزمون به بایرلورکوزن خبر داد، حالا شایعاتی مبنی‌بر احتمال حضور او در لالیگا شنیده می‌شود. آزمون که تنها یک فصل دیگر از قراردادش با زنیت سن‌پترزبورگ باقی مانده است، در این تابستان با چندین پیشنهاد مواجه شد که اصلی‌ترین آنها ظاهرا از بایرلورکوزن و رم بود که به نظر می‌رسد حضورش در هر دوی این تیم‌ها منتفی شده است. حالا رسانه‌ها مقصد جدیدی را برای او مطرح کرده‌اند و گفته می‌شود شاید فصل بعد او را با لباس ویارئال در لیگ اسپانیا ببینیم.

به گزارش«شایانیوز»، سایت اسپانیایی «ال‌گل دیجیتال» در گزارشی با اشاره به شرایط نه‌ چندان خوب پاکو آلکاسر در ویارئال از تصمیم اونای امری برای یافتن جانشینی برای این مهاجم با تجربه گفته و نوشته است: «یکی از نقاط منفی ویارئال در فصل قبل عملکرد ضعیف آلکاسر در خط حمله این تیم بود. این مهاجم باتجربه اصلا در شرایط خوبی قرار نداشت و به همین دلیل در بیشتر بازی‌های تیم این کارلوس باکا بود که در ترکیب اصلی تیمش به میدان می‌رفت و حتی در فینال لیگ اروپا برابر منچستریونایتد هم امری به آلکاسر اعتماد نکرد.

در چنین شرایطی ظاهرا این مربی اسپانیایی تصمیم دارد جانشینی مناسب برای مهاجم تیمش پیدا کند و یکی از گزینه‌های مدنظرش سردار آزمون، مهاجم زنیت روسیه است. امری به‌ دنبال مهاجمی است که تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد و در گلزنی هم عملکرد خوبی داشته باشد اما در عین‌ حال ارزا‌ن‌قیمت و با بودجه کم این تیم سازگار باشد. آزمون می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای او باشد؛ چرا که تقریبا تمام این شرایط را دارد. او که در روزهای اخیر تا آستانه حضور در بایرلورکوزن پیش رفته بود در نهایت به‌دلیل خواسته بالای تیم روسی نتوانست فرصت بازی در بوندس‌لیگا را پیدا کند و این انتقال به نظر منتفی شده است.

ویارئال حالا به سراغ این مهاجم 26 ساله ایرانی رفته و تصمیم دارد تا او را به ترکیب تیمش اضافه کند. این مهاجم گلزن فصل گذشته در 24 بازی برای تیمش 19 گل و 2 پاس گل داشت و در فصل جدید نیز توانسته برای تیمش گلزنی کند. او با زدن 2 گل در 2 مسابقه فصل تازه را نیز در فرمی خوب آغاز کرده و نشان داده در شرایط مناسبی قرار دارد. در شرایطی که او تنها یک‌ سال دیگر با تیمش قرارداد دارد شاید فروش او گزینه‌ای منطقی برای زنیت باشد تا بتواند از فروش او پول خوبی کسب کند. در غیر این‌صورت او سال آینده به‌ عنوان بازیکن آزاد می‌تواند راهی هر تیمی که دلخواهش بود، بشود و زنیت نیز پولی دریافت نخواهد کرد. مذاکرات برای تمدید قراردادش هم فعلا به نتیجه نرسیده و ظاهرا تمایلی به انجام این کار ندارد.

زنیت حاضر به تخفیف نیست

در چنین وضعیتی زنیت منتظر پیشنهادی مناسب است تا مهاجمش را به‌ فروش برساند. تا چند روز پیش حضور آزمون در لورکوزن قطعی به نظر می‌رسید اما در نهایت مذاکرات به بن‌بست خورد. انتقالی که می‌توانست با رقمی بین 10 تا 15 میلیون‌ یورو انجام شود، حالا به 25 میلیون‌ یورو افزایش پیدا کرده است و در شرایطی که تیم‌های زیادی خواستار خرید این ملی‌پوش ایرانی هستند زنیت هم حاضر نیست تخفیفی در این باره به مشتریانش بدهد.

البته اینکه بازیکن در آخرین سال قراردادش قرار دارد باعث می‌شود تا عملا قیمتش کمتر شود و به همین دلیل ویارئال هم در تلاش است با قیمتی مناسب‌تر او را به خدمت بگیرد. امری و تیمش فصل بعد در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارند و این مربی در تلاش است با خرید یک مهاجم آماده، زوج خوبی را در کنار جرارد مورنو تشکیل دهد و بتواند در این تورنمنت نتایج خوبی به دست آورد.»

منتفی شدن حضور آزمون در لورکوزن 

اگرچه کیکر روز دوشنبه از منتفی شدن حضور آزمون در لورکوزن خبر داده اما روز گذشته نیکولو اسکیرا، خبرنگار ایتالیایی از ادامه مذاکرات طرفین خبر داد و حتی توافقات اولیه در این زمینه هم حاصل شده است. اگرچه هنوز مشخص نیست این شایعات تا چه حد صحت دارد اما آزمون طی سال‌های اخیر بارها در راس اخبار نقل‌وانتقالاتی فوتبال اروپا قرار گرفته اما هربار درنهایت جدایی او از فوتبال روسیه محقق نشده و این مهاجم ایرانی ترجیح داده تا همچنان در این کشور به بازی ادامه دهد.

آزمون فصل جدید را هم در فرم مطلوبی آغاز کرده و این روند خوب می‌تواند در مذاکرات پوئن مثبتی برای زنیت محسوب شود. سایت اسپورت‌اکسپرس روسیه درباره شرایط آزمون می‌نویسد: «آزمون اگرچه سال گذشته در رده دوم جدول آقای گلی قرار گرفت اما اگر پنالتی‌ها را کنار بگذاریم بهترین گلزن لیگ بود و در شرایط کنونی یکی از آماده‌ترین بازیکنان روسیه محسوب می‌شود. او در پرش و همچنین سرعت برتری محسوسی نسبت به سایر بازیکنان دارد و جدایی احتمالی او از این تیم می‌تواند لطمه بزرگی برای باشگاه باشد. او با توانایی‌های بالایی که دارد قادر است تا در هر لیگ معتبر اروپایی بازی کند و توانسته در زنیت آمار بسیار خوبی از خود به‌جای بگذارد.

زوج موفق آزمون و زیوبا در زنیت

او پس از پیوستن به زنیت توانست به سرعت پیشرفت کند و درکنار آرتم زیوبا زوجی موفق را تشکیل داد. سرگئی سماک و دستیارانش به‌خوبی توانستند این مهاجم ایرانی را به اوج برسانند و از او بهترین بازی را بگیرند. این مربی موفق سال گذشته تغییراتی در تاکتیک تیمش ایجاد کرد و با بالاتر بردن خط دفاعی تیمش افزایش پرس روی خط دفاعی حریف فوتبالی تهاجمی‌تر را ارائه داد که باعث شد آزمون هم عملکرد بهتری داشته باشد. او تاثیرگذاری زیادی در ترکیب زنیت دارد و جدایی احتمالی این بازیکن می‌تواند مشکلات زیادی را برای این تیم ایجاد کرده و باعث افت تیم شود.»

منبع: فرهیختگان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها