|

در دربی جام حذفی استقلال پرسپولیس پنالتی عبدی و آل کثیر باید تکرار می شد؟

در دربی جام حذفی استقلال و پرسپولیس در زمان دو پنالتی آخر پرسپولیس پای سید حسین حسینی روی خط نبود و باید تکرار می شد

لینک کوتاه کپی شد

دربی کم اتفاق و کم هیجان جام حذفی، به فغانی کمک کرد قضاوت آرامی داشته باشد. بازیکنان دو تیم هم نسبت به همیشه، کمتر به داوری اعتراض می‌کردند. با این حال، به نظر می‌رسد کشیدن بازی به ضربات پنالتی، کار را برای داور و کمک‌هایش سخت کرده است. پرسپولیسی‌ها در ضربات پنالتی، دو بار نتوانستند گل بزنند. عیسی آل‌کثیر، پنالتی را بیرون زد و ضربه مهدی عبدی، توسط حسین حسینی مهار شد. در مرور تصاویر آهسته، به نظر می‌رسد حسینی در لحظه زده شدن این دو ضربه کمی از خط جلوتر است.

طبق قانون فعلی، لحظه زده شدن ضربه پنالتی حداقل یک پای دروازه‌بان باید روی خط قرار داشته باشد. قانونی که حسینی، چندان آن را رعایت نمی‌کرد. روی هر دو پنالتی گل نشده پرسپولیس هم، او نتوانسته یکی از پاهایش را روی خط نگه دارد. البته توجه به این موضوع، جزو وظایف داور وسط مسابقه نیست و کمک داور، باید در صورت رعایت نکردن قانون توسط دروازه‌بان به داور تذکر دهد. در مسابقات اروپایی هم معمولا، از طریق VAR چنین مواردی را بررسی می‌کنند و داور، درباره آن تصمیم می‌گیرد.

دربی برگشت این فصل لیگ برتر، برخورد امیری و قایدی در دقایق ابتدایی باعث شد صدای استقلالی‌ها از نبود VAR دربیاید. صحنه‌ای که خیلی زود، استقلال را صاحب پنالتی می‌کرد. این بار به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها، از نبود VAR شاکی باشند. تکنولوژی که می‌توانست پنالتی‌های از دست رفته‌شان را تکرار کند و سرنوشت مسابقه را به نفع آن‌ها تغییر دهد. به خصوص که لک، بر خلاف حسینی روی خط می‌ماند و آن‌ها با تکرار پنالتی‌های آل‌کثیر و عبدی، دوباره شانس‌شان را برای گلزنی امتحان می‌کردند.

972799_278

972798_873

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها