|

تصمیم قطعی استراماچونی و بدهی ۴۵ میلیاردی

استراماچونی برنده یک پرونده جنجالی از استقلال شد و توانست به ازای کمتر از نیم فصل حضور در این تیم، به اندازه دو فصل آبی‌ها را بدهکار کند و…

لینک کوتاه کپی شد

آندره استراماچونی سرمربی سابق و ایتالیایی آبی پوشان که از ابتدای فصل نوزدهم هدایت این تیم را بر عهده داشت و قبل از پایان نیم فصل همان فصل به دلیل عدم وصول مطالباتش تهران را ترک کرد، اخیراً به صورت رسمی به تیم الغرافه پیوسته تا سرنوشت خود را در لیگ ستارگان قطر دنبال کند.

استراماچونی برنده یک پرونده جنجالی از استقلال شد و توانست به ازای کمتر از نیم فصل حضور در این تیم، به اندازه دو فصل آبی‌ها را بدهکار کند و رای خود را هم از کمیته انضباطی فیفا دریافت نماید.

هرچند استقلالی‌ها این رای را در دادگاه عالی ورزش هم به چالش کشیدند، اما بدیهی است احتمال شکسته شدن این رای در CAS بسیار پایین است و در آینده نه چندان دور برای باشگاه استقلال در این خصوص ضرب العجل تعیین می‌شود.

مطالبات استراماچونی و دستیارانش از استقلال بدون محاسبه سود روزشمار سالانه ۵ درصد، معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو است که ممکن است این مطالبات تا یک و نیم میلیون یورو نیز افزایش یابد.

این مبلغ، هزینه دو فصل قرارداد استراماچونی با استقلال بود و آبی‌ها در حالی باید این مبلغ را به وی پرداخت کنند که تنها ۱۳ هفته از او استفاده کردند. یک حساب حدودی نشان می دهد که در صورت صادر شدن رای نهایی با قیمت یورو فعلی استقلال باید حدود ۴۵ میلیارد تومان به این مرد ایتالیای پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: یک استقلالی بازهم سد راه قهرمانی پرسپولیس می‌شود؟ روایتی شنیده نشده از روزهای عجیب طارمی در پرسپولیس/ ستاره پورتو از گشنگی غش کرد

 از افراد نزدیک به استراماچونی در ایتالیا کسب اطلاع کرده که سرمربی سابق آبی پوشان قصد ندارد به هیچ وجه بر سر مبلغ و نحوه دریافت مطالباتش از باشگاه استقلال کوتاه بیاید و مترصد آن است که در فرصتی که پس از تایید این رای در CAS از طریق فیفا به عنوان ضرب العجل اعلام می‌شود، تمام مطالبات خود را همراه با سود روزشمار آن دریافت کند.

بدیهی است در صورتی که باشگاه استقلال نتواند این مطالبات را در موعد مقرر پرداخت نماید اولین اقدام فیفا بستن پنجره نقل و انتقالات و دومین اقدام نیز کسر امتیاز خواهد بود.

چندی پیش که علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق آبی پوشان سری به تمرینات استقلال زد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد مجیدی نگران مطالبات استراماچونی و کسر احتمالی ۶ امتیاز است. به نظر می‌رسد با توجه به شرایطی که باشگاه استقلال دارد، نگرانی‌های مجیدی در این رابطه خیلی هم بی مورد نباشد.

باشگاه استقلال در شرایطی با این خطر بزرگ مواجه است که باشگاه رقیب هم به خاطر پرداخت نکردن مطالبات کالدرون شرایطی مشابه دارد و در صورتی که نتواند مطالبات این مربی را پرداخت کند با محرومیت و کسر امتیاز مواجه خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها