|

طرح جدید برای محروم کردن تیم ملی ایران از میزبانی!

مرحله نهایی پیکارهای انتخابی جام جهانی از شهریور امسال برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان باید به مصاف رقبای خود برود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از روزنو، قرعه‌کشی این مرحله همین هفته برگزار می‌شود. بدون شک این مسابقات از نظر فنی حساسیت‌ها و دشواری‌های خاص خود را دارد، ولی ظاهراً علاوه بر موارد فنی باید به شدت نگران لابی‌های پشت پرده باشیم.

مسابقات متمرکز؛ بهانه جدید علیه ایران

به گزارش روزنو، کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به‌صورت رسمی درباره نحوه برگزاری این مرحله اطلاع رسامی نکرده است، اما از ۴۸ ساعت قبل این شایعه مطرح شده که طرحی توسط چند کشور عربی مدنظر قرار گرفته که به موجب آن مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی به شکل متمرکز در یک یا چند کشور برگزار شود.

به موجب این طرح، هر هفته که قرار است بازی‌ها انجام شود، تمام تیم‌ها در یک کشور (یا در دو کشور منطقه غرب و شرق آسیا) دور همدیگر جمع شوند و مسابقات را برگزار مَی کنند.

اگرچه طرح مذکور با توجیه ویروس کرونا ارائه شده، ولی دقیقاً می‌توان شیطنت بعضی کشور‌ها را احساس کرد.

برای مثال اگر ایران با عربستان هم‌گروه شود و قرار باشد مسابقات به صورت رفت و برگشت صورت بگیرد، سعودی‌ها دیگر هیچ بهانه‌ای برای سفر به تهران نخواهد داشت و کاملاً بدیهی است که از تمام قدرت خود برای عدم وقوع چنین اتفاقی استفاده می‌کنند.

سابقه خوش‌خدمتی شیخ سلمان هم نشان داده که اصلاً نمی‌توان روی اقتدار کنفدراسیون حساب باز کرد.

موضع ایران؛ دیدار‌های رفت و برگشت

یک منبع آگاه در این رابطه به خبر ورزشی گفت: ما هم شایعه مذکور را شنیده‌ایم و کاملاً با انجام چنین طرحی مخالفیم. اسکوچیچ و فدراسیون تمایل دارند مسابقات رفت و برگشت باشد و حق میزبانی ایران سلب نشود.

وی أضافه کرد: ما امکان میزبانی از تمام تیم‌های آسیایی را داریم و انتظار داریم مسابقات به صورت رفت و برگشت باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها