|

نقل و انتقالات تابستان پرسپولیس؛ اتفاق بزرگی در راه است؟

به نظر می‌رسد در تابستان امسال شاهد آرام‌ترین و سردترین پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان طی سال‌های اخیر خواهیم بود؛ مگر این که اتفاق خاصی رخ …

لینک کوتاه کپی شد

با نزدیک‌شدن به هفته‌های پایانی لیگ برتر بار دیگر زمزمه‌های نقل‌وانتقالاتی اوج گرفته است. اصل این اتفاق به هیچ وجه عجیب نیست و همه‌جای دنیا چنین شرایطی وجود دارد. با این همه چیزی که در این مقطع کمی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، سکوت کامل خبری در مورد احتمال حضور بازیکنان مختلف در پرسپولیس است. همه ساله معمولا حجم قابل توجهی از شایعات در مورد این تیم وجود داشته است و سایت‌ها و مطبوعات هر فصل هزار بازیکن را سرخپوش می‌کنند، اما این روز‌ها بر عکس همیشه زمزمه چندانی در مورد ورودی‌های احتمالی به تیم وجود ندارد.

دلیل این مساله البته کاملا روشن است؛ این که پرسپولیس در اتفاقی نادر یک تیم بالانس و متعادل در اختیار دارد و شاید اگر همه نفرات فعلی حفظ شوند، اصلا نیازی به جذب بازیکن وجود نداشته باشد. به نظر می‌رسد در تابستان ۱۴۰۰ شاهد آرام‌ترین و سردترین پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان طی سال‌های اخیر خواهیم بود؛ مگر این که اتفاق خاصی رخ دهد.

دروازه‌بان پرسپولیس

پرسپولیس حامد لک را به عنوان گلر اصلی در اختیار دارد که در مجموع نمی‌تواند از او ناراضی باشد. لک طی ۲۳ بازی فقط ۱۲ گل خورده و اگرچه فراز و فرود‌هایی داشته، اما شرایط او هرگز طوری نبوده که تیم به صرافت جذب یک دروازه‌بان مدعی بیفتد. گلر دوم سرخپوشان هم بوژیدار رادوشویچ است که این روز‌ها به خاطر مشکلات مالی تهدید به فسخ قرارداد کرده و در کرواسی به سر می‌برد. اگر رادو برگشت که هیچ، در غیر این صورت پرسپولیس نیاز به جذب یک دروازه‌بان دوم خواهد داشت که پروژه چندان پرسروصدایی نیست.

خط دفاعی پرسپولیس

پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است. جلال حسینی به عنوان کاپیتان تیم حداقل برای یک فصل دیگر شرایط بازی دارد و اگر یحیی گل‌محمدی در مورد او تصمیم «مهدوی‌کیاطور» نگیرد، ستون عقب زمین سرخ‌ها حفظ خواهد شد. در عوض، اما شایعات زیادی در مورد جدایی محمدحسین کنعانی‌زادگان وجود دارد. قرارداد این بازیکن به‌زودی خاتمه خواهد یافت و اگر او برود، پرسپولیس به جذب یک دفاع وسط استاندارد نیاز پیدا خواهد کرد. اگر هم کنعانی ماندگار باشد که احتیاج مورد نظر رفع خواهد شد.

فراموش نکنیم در این منطقه فرشاد فرجی هم جذب شده است. در پست دفاع چپ جنس یحیی جور است؛ سعید آقایی نفر اصلی است و اگر مشکلی برای او پیش بیاید، وحید امیری جای این بازیکن را پر می‌کند. در پست دفاع راست هم سیامک نعمتی نفر اصلی است و خبر تمدید قرارداد مهدی شیری نشان می‌دهد که باشگاه تصمیمی برای خرید بازیکن جدید ندارد. ناگفته نماند که فرجی در این پست هم سابقه بازی دارد.

خط میانی پرسپولیس

پرسپولیس سه هافبک دفاعی ملی‌پوش دارد که همین طوری هم هر کدام از آن‌ها بیرون بماند حیف است. میلاد سرلک که قرارداد دارد و ماندگار است، کمال کامیابی‌نیا هم به احتمال زیاد می‌ماند و بعید است در این سن و سال پیشنهاد خوب خارجی داشته باشد. فقط بحث جدایی احمد نوراللهی وجود دارد. اگر او بماند که هیچ، اما حتی اگر به حضور در پرسپولیس ادامه ندهد هم سعید حسین‌پور در انتهای فصل با پایان قرارداد قرضی‌اش در ماشین‌سازی به جمع سرخپوشان برمی‌گردد. بین هافبک‌های هجومی هم نه‌تن‌ها خبری از کمبود بازیکن نیست، بلکه ترافیک هم وجود دارد. احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و وحید امیری ابزار کافی را در اختیار کادر فنی قرار می‌دهند. یک مربی بیش از این‌ها دیگر چه می‌خواهد؟

خط حمله پرسپولیس

تنها موضوع مهم به فراهم‌کردن امکان ادامه حضور شهریار مغانلو مربوط می‌شود. به نظر نمی‌رسد پرسپولیس برای متقاعد کردن سانتاکلارا در این زمینه کار سختی داشته باشد. اگر شهریار بماند، عیسی آل کثیر هم هست و یک زوج استثنایی تشکیل می‌شود. سرخپوشان مهدی عبدی را هم به عنوان بازیکن ذخیره در اختیار دارند و در صورت لزوم وحید امیری و امید عالیشاه نیز می‌توانند در این پست به میدان بروند.»

منبع: دنیای اقتصاد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها