|

انتقاد از گزارش بازی ایران-هنگ‌کنگ توسط جواد خیابانی

برق اتاق جواد خیابانی را قطع کنید!

گزارش روز گذشته بازی تیم ملی با هنگ کنگ که توسط جواد خیابانی صورت گرفت، چندان مورد توجه هواداران فوتبال قرار نگرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

گزارش اخیر جواد خیابانی دوباره مورد انتقاد هواداران فوتبال قرار گرفته است. او که روز گذشته بازی تیم ملی با هنگ کنگ در جریان بازی‌های انتخابی جام جهانی را گزارش می‌کرد بار‌ها از عبارت‌هایی استفاده کرد که ضدونقیض به نظر می‌رسیدند. حمایت بی اندازه او از سعید عزت اللهی هم دیگر سوژه‌ای بود که کاربران فضای مجازی به آن اشاره کرده اند.

گزارش جواد خیابانی همچنان زیر ذره بین دیگر سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم رفته به طوری که «ایلنا» در واکنش به این نوع گزارش می‌نویسد: «تیم ملی فوتبال ایران در بازگشت به مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی قطر، در ورزشگاه المحرق بحرین مصاف تیم هنگ کنگ قرار گرفت و موفق شد با نتیجه سه بر یک به برتری دست پیدا کند. درحالیکه کسب سه امتیاز این مسابقه برای ما اهمیت زیادی داشت و شروع مجدد بازی‌ها این بار زیر نظر اسکوچیچ قابل توجه بود، اما عدم وجود لحظات هیجانی زیاد در طول مسابقه با گزارش زنده جواد خیابانی، موجب شد تا اظهارات و اصطلاحات بکار گرفته شده از سوی این گزارشگر باسابقه ورزشی بسیار بیشتر از جریان و نتیجه بازی مورد توجه باشد.

اگرچه توجه به تمامی صحبت‌های خیابانی و یادداشت آن‌ها برای استفاده در این گزارش کار سختی بود، اما در ادامه بخش قابل توجهی از اظهارات خیابانی در جریان گزارش بازی ایران و هنگ کنگ را می‌خوانید:

«پرکرنر‌ترین بازی تاریخ فوتبال» به دنبال ضربات ایستگاهی کرنر زیادی که تیم ملی در نیمه اول به دست می‌آورد، خیابانی ترجیح داد که با این عنوان کرنر‌های بازی را تشریح کند.

بعد از گل قلی زاده خیابانی گفت: «از اونا که محمد صلاح میزنه، دیدید که چطور بچه‌ها چطور با گل رسیدند، سخت بود، واقعا سخت بود، اما بچه‌های با تکنیک ایران. اما بچه‌های ایران به گل رسیدند...»

بعد از گل دقیقه ۲۳، جواد خیابانی این بار توضیح کم اهمیتی نداشت و برخلاف همیشه، نتوانست هنگ کنگ را درست تلفظ کند. خیابانی پس از شوتی که از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت، گفت: حالا یک فرصت برای «هونگ‌گیگ‌ها» ...

خیابانی در توضیح وضعیت جدول و صعود تیم ملی به دور بعدی گفت: «صبر کنیم تا بازی‌ها به پایان برسه... فقط اینطور نیست که ما چهار بازی رو ببریم... بحرین و عراق و کامبوج هم میتونن امتیاز از دست بدن...» یکی از کاربران فضای مجازی در این خصوص نوشت::مهم نیست که ما همه رو ببریم مهم اینه اگه اونا همه رو ببرن ما باید همه رو ببریم؟»

رطوبت بالای محل مسابقه باعث شد تا در نیمه اول هم داور استراحتی به دو تیم بدهد تا آب بنوشند و کمی استراحت کنند. خیابانی به سبک خودش از این توقف توصیف جالبی داشت: «حالا کولینگ بریک رو داریم تا بازیکنا آبی بخورن و موتورشون رو خنک کنن...»

بعد از اینکه شجاع خلیل زاده موفق نشد با ضربه سر روی دروازه هنگ کنگ خطرساز شود، خیابانی ترجیح داد تا ضربه او را نادیده بگیرد و از پرش او تعریف کند: «شجاعِ خوش پرش فوتبال ایران».

شروع نیمه دوم با اظهار نظر قابل توجه خیابانی در قبال محمدرضا احمدی همراه بود. خیابانی برای شروع مجدد گزارشش پس از استراحت ۱۵ دقیقه‌ای گفت: «سلام ویژه به محمدرضا احمدی، دوست جوان و دانشمند خودم!»

«شوت. واقعا شوت. تنها چیزی که می‌تواند دفاع هنگ کنگ را شکست بدهد فقط شوت. باید آنقدر شوت بزنند که دروازه هنگ کنگ را تهدید کنند.» خیابانی پس از گلزنی وحید امیری سعی کرد ارتباط خوش یمنی بازوبند کاپیتانی و گلزنی مدافع تیم ملی را اینطور توصیف کند.»

به گزارش فرارو، کاربران فضای مجازی هم نسبت به گزارش جواد خیابانی واکنش نشان داده و در توییتر به اشتباهات زیاد او در این بازی اشاره کرده اند. درخواست عده‌ای از این کاربران هم در نوع خود جالب است.

واکنش فضای مجازی به اظهارات جواد خیابانی

× از اداره برق خواهش دارم اتاق گزارش خیابانی رو بیاره اول لیست قطع برق امروز.
× باهاتون شرط می‌بندم ادمین ۴ تا از فن‌پیجای عزت‌اللهی جواد خیابانیه.
× کاش اوس جواد بیشتر توضیح میداد منظور از خنک‌کاری چیه!
× کاش خیابانی رو با تیم فرستاده بودیم، تا الان کریم باقری پا شده بود سراغش قطعاً.
× خیابانی حتی وقتی میخواد از بقیه تعریف کنه پای عزت اللهی رو میاره وسط، میگه احمد هم مثل سعید شوت زنه.
× خیابانی دعا می‌کنه که کامبوج از بحرین امتیاز بگیره. ۵ دیقه بعد میگه نتایج تیم آخر جدول حساب نمیشه پس فرقی نداره تیمی به کامبوج ۱۲ تا بزنه.
× خیابانی میگه اگه بقیه تیما چارتا بازیشونو ببرن ما باید همه بازیامونم ببریم. آخه مرد مومن اگه چهار تا بازیاشونو ببرن ینی ما هم میبرن اون وقت چیجوری ما باید همه بازیامونو ببریم.
× یه برنامه با عنوان تاریخچه فوتبال با حضور دکتر صدر و خیابانی باید تو تلویزیون پخش بشه.
× خیابانی میگه ورزشگاه خوش‌یمنیه توش پرسپولیس با المحرق صفر صفر کرده:))
× پس تو این گروه ۴ تا بازی رو ببریم دست‌نیافتنی می‌شیم آقای خیابانی؟! فکر کن دو دوره پشت هم بریم جام جهانی چی می‌شه.
× خیابانی فکر کرده اون اسپری که احمدی تبلیغ کرده رو خود احمدی ساخته که بهش میگه دانشمند
× روزایی که جواد خیابانی گزارش می‌کنه فقط زنش خوشحاله. اونم بخاطره اینه که جواد خونه نیست.

منبع: فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها