|

شعبده‌بازی قایدی در آسیا: مدافع الدحیل چطور محو شد؟

یکی از مورد توجه‌ترین لحظات رویارویی استقلال و الدحیل قطر هنرنمایی مهدی قایدی برابر مدافع حریف بود.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال به عنوان نماینده ایران در گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امشب به مصاف تیم الدحیل قطر رفت و در بازی تماشایی که با نتیجه 4 بر سه پایان رسید، از سرخپوشان شکست خورد و سه امتیاز را از دست داد.

استقلال در این مسابقه تلاش زیادی برای کسب برتری داشت و با وجود اینکه دو مرتبه از حریف عقب افتاد اما بازی را با تساوی کشاند اگرچه دقیقه 84 اولونگا برای سومین بار از اشتباهات خط دفاعی استقلال استفاده کرد و با هت‌تریکی که داشت نتیجه بازی را به سود همبازیانش رقم زد.

استقلال هر اندازه که در خط دفاعی نتوانست یک تیم مدعی باشد، در خط حمله شب فراموش نشدنی را برای مدافعان حریف رقم زد. گل زودهنگام مطهری نوید یک شب سخت را به مهدی بن عطیه و همبازیانش در مقابل دروازه الدحیل را می‌داد اما آنها با هماهنگی که بین دیاباته، مطهری و مهدی قایدی قرار داشت سه مرتبه دروازه تیم‌شان را باز شده دیدند.

قایدی برخلاف مطهری و دیاباته شاید در گلزنی و ارسال پاس گل مثل دو بازی گذشته تاثیر بسزایی نداشت اما تکنیک و مهارت فردی او در این مسابقه چندین مرتبه به رخ حریف کشیده شد. او اگر کمی خوش شانس بود می‌توانست با ضربه پنالتی که داور آن را نادیده گرفت بتواند با گلزنی هم خودش و هم تیمش را از شکست نجات بدهد اما در دقیقه 81 او تصمیم گرفت تا انتقام عجیبی داشته باشد.

ارسال بلند از خط دفاعی استقلال توسط وریا غفوری در حوالی محوطه جریمه الدحیل فرود آمد و درحالیکه قایدی سعی داشت به توپ نزدیک شود، اسماعیل محمد، مدافع 31 ساله و باتجربه برای مهار این بازیکن به کناره‌ها آمد اما قایدی که این روزها در لیگ قهرمانان به نیمار آسیا لقب گرفته همانند این بازیکن برزیلی تکنیک نابی از خود نشان داد تا از سمت چپ و راست توپ را از میان پای این بازیکن رد کند و تعادل او را به گونه‌ای بهم بریزد که نتواند مانع از فرارش شود.

قایدی که در بازی گذشته هم با پاسی دیدنی موجب گلزنی محمد نادری شده بود، این بار پس از محو کردن اسماعیل محمد فرشید اسماعیلی را در موقعیت مناسب برای گلزنی قرار داد اما ضربه او به مدافعان برخورد کرد و راهی کرنر شد. نمایش بازیکن ریزنقش خط حمله آبی‌ها برابر محمد به اندازه‌ای تماشایی بود که پیمان یوسفی، گزارشگر بازی هم گفت: "اسماعیل محمد مثل آبِ خوردن جا موند."

مهاجم 22 ساله که در بهترین فرم آمادگی‌اش قرار دارد و به یکی از مهره‌های کلیدی خط حمله استقلال تبدیل شده با ارائه چنین بازی‌های چشم نوازی مطمئنا مورد توجه باشگاه‌های بزرگی قرار خواهد گرفت که در میان صف باشگاه‌های خواهان او قرار می‌گیرند.

منبع:ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها