|

ماجدی: اولویت حضور پرقدرت تیم ملی در جام‌جهانی قطر است

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید: اولویت فدراسیون حضور پرقدرت تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر است.

لینک کوتاه کپی شد

میرشاد ماجدی درباره اقدامات انجام شده برای کسب میزبانی مقدماتی جام جهانی در اعتراض به سیاست های کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: تیم حقوقی فدراسیون تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد و به دنبال احقاق حق ایران برای کسب میزبانی در این مسابقات است، اگر این اتفاق هم رخ ندهد، بدون شک تیم ملی فوتبال کشورمان در هر کشوری که مسابقات را برگزار کند، بهترین نتیجه را خواهد گرفت. 

رئیس کمیته جوانان اضافه کرد: در نخستین جلسه ای که در هیات رئیسه برگزار شد، قرار است کارگروهی تشکیل شود تا برای بررسی یک موسسه با ساختار حقوقی مشخص با سازوکارهای قانونی برای چگونگی برگزاری مسابقات تصمیم‌گیری و روش های اجرایی آن را مدیریت کند که اکنون این کارگروه در مرحله تحقیق است تا  نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون درباره مسابقات تیم ملی زیر ۲۳ سال آسیا گفت: این مسابقات در آبان ۱۴۰۰ در گروه‌های مختلف برگزار خواهد شد. کنفدراسیون آسیا اعلام کرده محل و شرایط برگزاری بازی‌های مقدماتی را بعدا ابلاغ می‌کند. فدراسیون فوتبال هم درخواست میزبانی مرحله مقدماتی را ارائه داده است.

وی ادامه داد: این رقابت‌ها در ۱۱ گروه (۶ گروه در مناطق غرب و مرکز و جنوب - ۵ گروه از شرق و منطقه آ. سه. آن) برگزار می‌شود، ۱۱ تیم صدرنشین به علاوه چهار تیم برتر رده دوم در کنار میزبان، تشکیل دهنده ۱۶ تیم مرحله نهایی خواهند بود. همچنین  مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا در ماه جولای سال ۲۰۲۲ در ازبکستان برگزار می‌شود.

ماجدی خاطرنشان کرد: بدون تردید بهترین امکانات را برای تیم های ملی در نظر گرفته است. همچنین از تمام رسانه ها و باشگاه‌ها می خواهم مثل گذشته که حامی فدراسیون فوتبال بودند، بار دیگر در این راه سخت به کمک ما بیایند تا با حمایت و همدلی یکدیگر شاهد بازی‌های درخشان تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی باشیم.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در کشور قطر برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها