|

زیدان نگران تکرار فروپاشی سال 2004

در حالی که رئال مادرید دومین پیروزی خود در ال‌کلاسیکو را در این فصل جشن گرفت، زین الدین زیدان، سرمربی سپیدپوشان مادرید، هشداری جالب توجه دا…

لینک کوتاه کپی شد

زین الدین زیدان معتقد است که بازیکنان او در رئال مادرید به سر حد توان فیزیکی خود رسیده اند و او مطمئن نیست که رئال به رغم اینکه همچنان در کورس قهرمانی حاضر است و در چمپیونزلیگ نیز موقعیت خوبی دارد، این فصل را چطور به پایان خواهد برد.

در بازی های اخیر رئال مادرید خستگی مزمن بازیکنان مشخص بوده و وینیسیوس جونیور نیز به تازگی درباره اینکه چقدر احساس خستگی می کند، صحبت کرده است. اما رئال مادرید هنوز هشت بازی دیگر در لالیگا پیش رو دارد و در صورت موفقیت در چمپیونزلیگ نیز ممکن است حداکثر چهار بازی دیگر در رقابت های اروپایی در پیش داشته باشد.

زیدان بیش از هر کس دیگری می داند که چقدر مدیریت صحیح این وضعیت اهمیت دارد؛ در سال 2004 زیدان نیز در فروپاشی رئال مادرید کارلوس کیروش که قصد فتح سه‌گانه را داشت، حاضر بود.

در آن زمان رئال مادرید در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ برتری 4-2 برابر موناکو داشت، شرایطی که به برتری 3-1 این فصل رئالی ها برابر لیورپول نیز بی شباهت نیست،اما در دیدار برگشت از هم فرو پاشید.

حرف‌های زیدان خطاب به ژولی

در ششم آوریل سال 2004 مکالمه زیدان با لودوویک ژولی، ستاره آن زمان موناکو، تیتر روزنامه ها شد.

ستاره موناکو که امیدی به برگرداندن نتیجه بازی رفت نداشت، به شوخی گفته بود که رئال مادرید باید بگذارد آنها ببرند. زیدان در پاسخ گفته بود: "لودو نمی بینی که کار ما تمام است؟"

داستان مشابه

رئال مادرید در آن سال در فینال کوپا دل ری برابر رئال ساراگوسا باخت اما این باخت برابر موناکو بود که میخ آخر را به تابوت آنها کوبید. پس از آن شکست و پس از یک رشته ناکامی در لیگ، والنسیا قهرمان لالیگا شد.

هشت بازیکن در آن تیم از مرز 4000 دقیقه بازی گذشتند و دو بازیکن دیگر نیز بیش از 3000 دقیقه بازی کرده بودند.

در این فصل نیز موج مصدومیت ها تیم زیدان را به ستوه آورده است. آنها در 41 مسابقه به میدان رفته اند، در مجموع 3720 دقیقه، در این میان چهار بازیکن لوس بلانکوس بیش از 3000 دقیقه برای این تیم بازی کرده اند. 10 بازیکن دیگر نیز بیش از 2000 دقیقه بازی کرده اند و ناچو تنها 22 دقیقه با عبور از 2000 دقیقه فاصله دارد.

قدرت ذهنی

در حالی که فصل به مقطعی بسیار حساس رسیده است، رئالی ها خسته هستند. اما برخلاف سال 2004، این تیم روحیه پیروزی‌خواهی دارد. آنها این روحیه را در فصل قبل نشان دادند و در این فصل نیز دوباره نشان می دهند.

آنها در ماه ژانویه به بدترین شرایط خود رسیدند اما از آن زمان تا کنون با قدرت ظاهر شده اند. زیدان بهتر از همه می داند که برای عبور از این شرایط و رسیدن به هدف چه چیزهای لازم است، اما مطمئن نیست که بازیکنانش انرژی لازم برای سر و سامان دادن به اوضاع را داشته باشند.

منبع:ورزش3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها