|

سپاهان قلعه‌نویی بهتر بود یا سپاهان نویدکیا؟

سپاهان این روزها یکی از قدرتمندترین و خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ برتر است که جدی‌ترین مزاحم پرسپولیس در مسیر قهرمانی پنجم محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال سپاهان که در دو دهه اخیر فوتبال ایران همواره یکی از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می‌شده و توانسته خودش را به عنوان یکی از قطب‌های فوتبال ایران معرفی کند، با ۵ قهرمانی در ادوار مختلف لیگ برتر تا فصل گذشته از این نظر رکوردار بود که پرسپولیس با ۴ قهرمانی پیاپی و ۶ قهرمانی در مجموع جای آن را گرفت.

طلایی پوشان که پس از قهرمانی در لیگ چهاردهم چند فصل ناموفق را سپری کردند، حالا ۳ فصلی می‌شود که دوباره به جمع مدعیان بازگشتند ولی هنوز دستشان از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده است و قافیه قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرده‌اند.

سپاهان در دو فصل گذشته با هدایت امیر قلعه‌نویی مدعی جدی قهرمانی در لیگ برتر بود و نتایج خوبی کسب کرد و در لیگ بیستم هم با یک مربی جوان و تازه کار به نام محرم نویدکیا که اسطوره این باشگاه محسوب می‌شود کارش را شروع کرد و تا این لحظه نتایج خیلی خوبی گرفته و نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس است. آنها توانستند در هفته هفدهم برتری قاطعی مقابل آلومینیوم اراک با نتیجه ۶-۱ رقم بزنند و حالا اختلافشان با صدر جدول فقط یک تفاضل گل است.

به نظر می‌رسد سپاهان آماده این روزها می‌تواند نوار قهرمانی‌های پرسپولیس را قطع کند و هواداران این تیم امیدوار هستند بعد از ۵ سال بتوانند بار دیگر جام قهرمانی بالای سر ببرند ولی باید به این نکته اشاره کرد که سپاهان مسیر سختی تا پایان فصل در پیش دارد و برای رسیدن به قهرمانی باید راه دشواری را برود که پیش از این در آن ناکام بوده است.

شاید مقایسه سپاهان این فصل با دو فصل قبل که در آن با امیر قلعه‌نویی هم مدعی قهرمانی بود ولی در نهایت از رسیدن به آن باز ماند بتواند نتایج جالبی به همراه داشته باشد و درس‌هایی برای مجموعه کنونی که مراقب هفته‌های حساس و تعیین کننده پایانی فصل باشند.

مقایسه سپاهان نویدکیا و قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی در لیگ هجدهم در حالی به سپاهان پیوست که فصل قبلش توانسته بود ذوب آهن به نسبت کم هزینه را بالاتر از تیم‌هایی مثل استقلال و تراکتور در جایگاه دوم جدول قرار دهد و نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس باشد. از سوی دیگر سپاهان ضعیف‌ترین فصل تاریخ لیگ برتر خود را سپری کرده بود و با قرار گرفتن در جایگاه نازل چهاردهم جدول به نوعی آخرین تیم لیگ برتر بود که به لیگ یک سقوط نکرد و از همین رو مسئولان باشگاه سپاهان و هواداران این تیم چاره کار را در بازگشت قلعه‌نویی دیدند که خاطرات خوبی از همکاری با او در لیگ های نهم و دهم داشتند. قلعه‌نویی به سپاهان برگشت تا این تیم را دوباره به عرصه قدرت برگرداند و دو فصل در این تیم حضور داشت که حاصلش یک نایب قهرمانی، یک صعود به نیمه نهایی جام حذفی، نتایج قابل قبول در لیگ قهرمانان آسیا و حضور نیمه کاره در لیگ نوزدهم بود.

مقایسه نتایج سپاهان در فصل کنونی با دو فصل قبل نتایج جالبی به همراه دارد:

لیگ هجدهم

 

سپاهان قلعه‌نویی بهتر بود یا سپاهان نویدکیا؟

 

سپاهان در لیگ هجدهم و تا پایان هفته ۱۷ عملکردی بهتر از سپاهان حال حاضر داشت. یک امتیاز بیشتر کسب کرده بود و در مقایسه با عملکرد مشابه پرسپولیس با حال حاضر صدرنشین لیگ برتر بود. سپاهان در آن مقطع یک گل کمتر زده بود و ۷ گل هم کمتر دریافت کرده بود و بهترین تفاضل لیگ برتر را داشت و عملکردش با اختلاف اندکی بهتر از لیگ جاری بود.

 

سپاهان قلعه‌نویی بهتر بود یا سپاهان نویدکیا؟

 

با این وجود سپاهان در هفته‌های پایانی قافیه قهرمانی را به پرسپولیس باخت و حالا که نویدکیا با سپاهان نتایج خوبی کسب کرده و هواداران این تیم امیدوار هستند امسال به جام قهرمانی برسند باید مراقب هفته‌های پایانی باشند و در باد نتایج خوب حال حاضر نخوابند تا نتیجه زحماتشان را بگیرند.

منبع:خبر انلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها