|

برهانی:دشمنان انتظار این موضوع را نداشتند

آرش برهانی، مربی تیم استقلال گفت: اتفاقاً اصلاً دشمنان ما فرضی نیستند بلکه خیلی هم حقیقی هستند و وجود آن ها کاملا حس می شود.

لینک کوتاه کپی شد

آرش برهانی درباره اتفاقات اخیر تیم استقلال و انتقاداتی که به تیم و خود او می‌شود حرف زد ولی از صحبت کردن درباره مسائل مرتبط با موضوع اعتراض وریا غفوری و انتقاد بازیکنان از مدیریت باشگاه حرفی به میان نیاورد. 

تیمی که در صدر جدول است باید این همه حاشیه داشته باشد؟

چه بگویم؟ ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم که بدون حاشیه تیمداری کنیم ولی به هر حال این حواشی دست از سر ما برنمی‌دارند. 

چرا! مخالفی دارید؟

وقتی تیم موفق می‌شود عده‌ای از این بابت ناراحت هستند و دوست دارند به طریقی چوب لای چرخ استقلال بگذارند. همه تلاش‌شان را هم می‌کنند و در این زمینه کم نمی‌گذارند. 

واقعاً دشمن دارید یا دشمنان فرضی را می‌گویید؟

اتفاقاً این سؤال را خیلی‌ها از من پرسیدند که باید بگویم اتفاقاً اصلاً دشمنان ما فرضی نیستند بلکه خیلی هم حقیقی هستند. من با استقلال ۵ بار جام قهرمانی را بالای سر برده‌ام و هر بار هم که در این تیم بودم به یاد دارم عده‌ای حتی استقلالی از بیرون بودن از تیم ناراحت بودند و برای استقلال حاشیه درست کردند. ظاهراً منافع‌شان با بودن عده‌ای دیگر به خطر می‌افتد و البته در این فصل این مسائل خیلی بیشتر شده است. 

گروهی بر این باورند که آرش برهانی با مدرک B و بدون تجربه مربیگری چه کمکی می‌تواند به فکری بکند؟

اولاً من ۲۰ سال سابقه فوتبال بازی کردن در رده باشگاهی و ملی دارم که در رده‌های پایه هم برای کشورم توپ زده‌ام. در ثانی من در لیگ‌های ۲ و ۳ مربیگری کرده‌ام و از طرفی قرار نیست همه اعضای کادر فنی حرفه‌ای باشند. اگر این‌طور بود که هرگز ۴ تا سرمربی سرشناس را کنار هم بالای سر یک تیم قرار نمی‌دادند. در صورتی که اگر به مربیان بزرگی مانند زیدان و گواردیولا هم نگاه کنید می‌بینید که در دوران مربیگری‌شان ابتدا دستیاران دو و یک بودند و بعد به درجه سرمربیگری رسیدند. پس باید آنها را هم انتخاب نمی‌کردند تا به سطح حرفه‌ای برسند؟ اصلاً چطور می‌رسیدند اگر جایی دستیاری نمی‌کردند؟ اینها همه بهانه‌هایی است که به اشکال مختلف از ابتدای فصل برای کادر فنی استقلال مطرح شده است. من و حنیف هم در این تیم گوشه‌ای از کار را گرفته‌ایم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم. ولی سؤال من این است که آیا صمد مرفاوی هم مربی کوچکی است؟ او همین حالا از نصف سرمربیان لیگ برتری تجربه بیشتری در امر مربیگری دارد و اگر مرفاوی را هم قبول ندارند باید گفت صددرصد با تیم استقلال مخالف هستند. 

پس همه به فکری کمک می‌کنید؟

بله! آقایان دفتری و قربانعلی‌پور که به تازگی به کادر فنی اضافه شده‌اند هم هستند. 

درست است که تیم‌تان آنالیزور خوبی ندارد؟

(خنده) این را هم تازه می‌شنوم. لابد این هم یک ایراد جدید است. اگر آنالیزور نداشتیم چطور الان بالای جدول هستیم. فکر کنم مدتی بعد که ایرادها تمام شود باز از ابتدا شروع می‌کنند و سراغ بازیکن و ناهماهنگی و این مسائل می‌روند. مگر یادتان نیست که درباره شفر می‌گفتند او پیرمردی کم‌حافظه است ولی همان شفر تیم را در بهترین وضعیت به زمین می‌برد و اگر فرصت به او داده می‌شد تیم را قهرمان هم می‌کرد. درباره استراماچونی هم می‌گفتند او تاکنون در خاورمیانه مربیگری نکرده و جوان است و کارنامه ندارد. فرهاد مجیدی هم که آمد گفتند او بدون تجربه مربیگری چطور می‌خواهد استقلال را هدایت کند. به هر حال این دشمنان یک چیزی برای مطرح کردن پیدا می‌کنند. فکر کنم چون امسال استقلال با صدرنشینی‌اش مخالفانش را سورپرایز کرده، شدت حملات بیشتر شده است. 

از بازی با نساجی حرفی نمی‌زنید؟

جلالی از مربیان خوب لیگ برتر است که از وقتی به نساجی رفته وضعیت این تیم را به کلی تغییر داده است. بازی‌ای که این تیم در آزادی روبه‌روی استقلال انجام داد مشخص می‌کرد چقدر با این تیم کار شده است. آنها به خوبی اصل پوشش و پرسینگ را رعایت می‌کردند و همه راه‌های نفوذ را روی تیم ما بسته بودند ولی با این همه بازیکنان ما خیلی باحوصله کار کردند و در نهایت گلشان را هم زدند. 

از بازی تیم رضایت داشتید؟

چطور می‌توان از استقلال ناراضی بود وقتی که با ۷۰۴ پاس در یک بازی رکورد قبلی خودمان را شکستیم؟ اگر توپی که سیاوش یزدانی در نیمه اول با سر از دست داد به گل تبدیل می‌شد نساجی از لاک دفاعی بیرون می‌آمد و آن وقت نتیجه بهتری برای ما رقم می‌خورد. ضمن اینکه ما بعد از گل باز هم حملات خوبی را ترتیب دادیم. 

برای بازی با سپاهان چه برنامه‌ای دارید؟

سپاهان با محرم نویدکیا نشان داده تیمی سختکوش و بابرنامه است که تا اینجا هم نتایج خوبی را کسب کرده است. فکر می‌کنم روبه‌روی این تیم باید صبور بازی کنیم و مراقب بازیکنان خوب این تیم باشیم. قطعاً بازی سختی در پیش داریم ولی با تمریناتی که در روزهای آتی انجام می‌دهیم خودمان را آماده می‌کنیم تا بهترین نتیجه را روبه‌روی سپاهان بگیریم. 

... و علی انصاریان؟!

واقعاً باورکردنی نیست. او یک ماه پیش برای دیدن پسرم (شاهان برهانی) به خانه‌مان آمده بود و کلی از دستش خندیدیم. همیشه می‌خندید و دل صافی داشت. از دوستان صمیمی‌ام بود و با هم چند بار هم جلوی دوربین رفته بودیم. روزی که خانه‌مان بود درباره کرونا گفت دیگر از این همه ماسک زدن و دور ماندن از یکدیگر خسته شده و اصلاً باور نمی‌کرد که روزی خودش با این بیماری از دنیا برود. من هنوز هم نتوانسته‌ام این بحث را هضم کنم. روحش شاد. مهرداد میناوند هم از دوستانم بود ولی ارتباط نزدیکی با هم نداشتیم اما سالی ۷، ۸ بار یکدیگر را می‌دیدیم.

منبع: خبرورزشی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها