|

کار سخت استقلال و پرسپولیس در ترسناک ترین ورزشگاه آسیا

الهلال، آماده‌ترین تیم آسیا، به روند بی‌نظیری که از سال قبل آغاز کرده، ادامه می‌دهد و بی‌رحمانه یکی پس از دیگری، رقبا را از سر راه برمی‌دارد

لینک کوتاه کپی شد

این تیم شب گذشته به دوازدهمین پیروزی متوالی خود در رقابت‌های این فصل دست یافت و التعاون را با دو گل شکست داد.

به گزارش «شایانیوز»  به نقل از ورزش سه؛ پس از بازسازی و انجام چند مراسم ویژه، الهلال در دو دیدار اخیر خود توانسته به استادیوم کینگدام آرنا بازگردد و در این ورزشگاه فوق العاده زیبا و مدرن به مصاف الفیحاء و التعاون رفته است. ورزشگاهی که قرار است میزبان استقلال و پرسپولیس نیز باشد و سرخابی‌های پایتخت کار سختی در این استادیوم خواهند داشت.

ورزشگاه «المملکه آرنا» (کینگدام آرنا)، استادیوم سرپوشیده چندمنظوره برای میزبانی مسابقات فوتبال، بسکتبال، تنیس، بوکس و سایر رشته‌های ورزشی طراحی شده و همچنین دارای سالنی برای کنسرت‌ها و رویدادهای گوناگون، از جمله برنامه‌های فصل ریاض است. ظرفیت این ورزشگاه برای مسابقات فوتبال ۳۰ هزار نفر و در صورت برگزاری رویدادهایی همچون کنسرت‌ها تا ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۴، این ورزشگاه دو بار وارد کتاب رکوردهای گینس شد؛ یک بار به‌عنوان بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده فوتبال از لحاظ مساحت و بار دیگر به‌عنوان بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده از نظر گنجایش. گینس این دو گواهی را به ترکی آل شیخ، رئیس هیئت عمومی سرگرمی، و فهد بن نافل، رئیس باشگاه الهلال، اهدا کرد.

براساس اطلاعات سایت stadiumdb، این استادیوم یکی از سریع‌ترین پروژه‌های ساخت ورزشگاه در جهان بوده و در مدت زمانی کوتاه و تنها طی مدت ۱۸۰ روز ساخته شد. این ورزشگاه علاوه بر سقف متحرک، دارای صفحه نمایش چهاروجهی معلق در مرکز آن است. این ورزشگاه دارای سیستم نورپردازی بسیار قوی با شدت روشنایی ۳۰۰۰ شمع بوده و سقف متحرکی دارد که امکان ورود نور خورشید را فراهم می‌کند.

2101444

این ورزشگاه در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ با برگزاری مسابقه‌ای بین تیم الهلال عربستان و اینتر میامی آمریکا در چارچوب جام فصل ریاض افتتاح شد. از آن زمان تا کنون، الهلال در 12 دیدار دوستانه و رسمی به میدان رفته که موفق شده در تمامی آنها به پیروزی برسد و هیچی تیمی حتی موفق به کسب تساوی برابر آبی پوشان نشده است.

2101445

الهلال در نخستین بازی که در این ورزشگاه انجام داد، در جام فصل ریاض، موفق شد با نتیجه چهار بر سه از سد اینتر میامی عبور کند. آنها سپس با نتیجه دو بر صفر النصر را شکست دادند و سپس در 10 مسابقه رسمی بعدی نیز یک به یک رقبای خود را از پیش رو برداشتند.

آبی‌های ریاض در نخستین بازی رسمی خود در لیگ عربستان، در کینگدام آرنا میزبان الاتحاد بودند و سه بر یک به پیروزی رسیدند. آنها سپس از سپاهان پذیرایی کردند و با همان نتیجه برنده از زمین خارج شدند. آبی پوشان سپس تیم‌های الفتح، الرائد، الاخدود، الاتحاد (لیگ قهرمانان)، العین (لیگ قهرمانان) و ضمک را در فصل قبل و در این ورزشگاه مغلوب کردند.

2101448

پس از آن دیدار بود که الهلال بازی‌هایش را به استادیوم‌هایی نظیر الملز و ورزشگاه الشباب منتقل کرد و پس از بازسازی، از هفته قبل و دیدار با الفیحاء، برای نخستین بار در این فصل بازی خود را در کینگدام آرنا برگزار کرد و سه بر صفر برنده شد و شب گذشته نیز التعاون را در این استادیوم شکست داد.

2101446

حالا الهلال در شرایطی باید سیزدهمین بازی خود را در کینگدام آرنا برابر استقلال برگزار کند که در دوازده دیدار قبلی (10 مسابقه رسمی و 2 بازی دوستانه) صاحب دوازده پیروزی شده، 32 گل به ثمر رسانده و 9 مرتبه دروازه این تیم باز شده است. در بازی‌های رسمی نیز این آمار 10 پیروزی در 10 مسابقه، 26 گل زده و تنها 6 گل خورده است.

استقلال که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، با حضور پیتسو موسیمانه امیدوار است تا به روزهای خوب خود بازگردد و بتواند از این بحران نجات پیدا کند. با این حال، آنها چهاردهم آبان ماه کار سختی در کینگدام آرنا مقابل تیم آماده الهلال خواهند داشت. ضمن اینکه پرسپولیس نیز باید 16 بهمن باید در همین ورزشگاه با آبی‌های ریاض روبرو شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها