|

استقلال با سیستم جدید النصر را غافلگیر می کند؟

استقلال برای جبران باخت مقابل ذوب‌آهن و مقابله با النصر، تغییرات زیادی در ترکیب و سیستم بازی خود ایجاد می کند.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال پس از شکست سنگین ۳ بر ۰ برابر ذوب‌آهن در لیگ برتر، به نظر می‌رسد نیازمند تغییرات اساسی در ترکیب خود برای بازی مقابل النصر عربستان است.

به گزارش «شایانیوز»  به نقل از ایونانیوز؛ سهراب بختیاری‌زاده که به عنوان سرمربی موقت استقلال هدایت تیم را برعهده دارد، باید برای جلوگیری از تکرار چنین نتیجه‌ای، تصمیمات تاکتیکی و ترکیبی جدیدی اتخاذ کند. خط دفاعی استقلال که در بازی قبلی ضعف‌های زیادی نشان داد، نیازمند تقویت و تغییرات است تا بتواند مقابل ستارگان جهانی النصر مانند کریستیانو رونالدو و سادیو مانه مقاومت کند.

النصر، حریف استقلال، با حضور ستارگان بین‌المللی و هدایت استفانو پیولی، در فرم بسیار خوبی قرار دارد. پیولی از زمانی که به عنوان سرمربی النصر منصوب شده، در شش بازی متوالی تیمش را به پیروزی رسانده و حالا تیمش یکی از مدعیان اصلی صعود از مرحله گروهی به شمار می‌آید. استقلال باید برای مهار بازیکنان کلیدی النصر و به خصوص خط حمله قدرتمند این تیم، با تغییراتی مهم و هوشمندانه وارد میدان شود تا از فشار حریف کاسته و شانس خود را برای کسب امتیاز در این بازی افزایش دهد.

انتظار می‌رود که سهراب بختیاری‌زاده از سیستم چهار دفاعه در این مسابقه استفاده کرده و تیمش را با دو هافبک مرکزی به زمین بازی بفرستد تا بتواند جنگ مرکز زمین را از تیم حریف ببرد.

بازگشت سیدحسین به قفس توری
پس از پشت سر گذاشتن چند روز پرحاشیه، سیدحسین حسینی به تمرینات استقلال بازگشت تا گلر شماره یک و کاپیتان آبی پوشان در دسترس کادر فنی باشد. آبی‌ها در غیاب او و دیدار با ذوب‌آهن، سه مرتبه دروازه خود را باز شده دیدند و حالا امیدوارند تا سید بتواند مقابل خط حمله پرقدرت حریف سعودی ایستادگی کند.

* دشوارترین مأموریت سال برای مدافعان استقلال
خط حمله زهردار و ویرانگر النصر به سادگی قابل کنترل نیست. به نظر می‌رسد که بختیاری‌زاده برای این دیدار تصمیم بگیرد تا از خط دفاع چهار نفره استفاده کند. به نحوی که رافائل سیلوا و یکی از میان سامان فلاح یا محمدحسین مرادمند در قلب خط دفاعی بایستند تا بدین صورت تمرکز روی مهار مهاجمان النصر و بخصوص رونالدو صورت بگیرد.

در سمت راست نیز استقلال گزینه‌ای بجز رامین رضاییان ندارد و او به عنوان یار مستقیم سادیو مانه وارد عمل خواهد شد. در سمت چپ نیز با توجه به عملکرد تدافعی‌تر میلاد زکی‌پور، ممکن است که بختیاری‌زاده تصمیم بگیرد تا از این مدافع در سمت چپ خط دافعی تیمش بهره ببرد.

 استقلال

خط میانی با زبیر و خارجی‌ها
 
النصر از خط هافبک قدرتمندی بهره می‌برد و علاوه بر مارسلو بروزوویچ، شاهد حضور اوتاویو مونتیرو در مرکز زمین این تیم هستیم. سهراب می‌تواند از تجربه و توان دیدیه اندونگ به همراه زبیر نیک‌نفس در خط میانی بهره ببرد تا این دو بازیکن بتوانند با خط هافبک تیم قدرتمند سعودی مقابله کنند. جلوتر از آنها نیز گائل کاکوتا می‎تواند بازی کند تا برای خط حمله تیم موقعیت‌سازی کند.

 استقلال

جلال در برابر تیم سابق
جلال‌الدین ماشاریپوف که سابقه بازی در النصر را نیز دارد، برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد. هر چند که او در بازی با ذوب‌آهن کم فروغ بود اما برای این دیدار انگیزه‌های زیادی خواهد داشت. او در سمت چپ بخش هجومی تیم بازی می‌کند و مهرداد محمدی نیز که از تجربه بالایی برخوردار است، در پست وینگر راست به کار گرفته می‌شود.

  • بلانکو و طلسمی که نشکسته است
    گوستاوو بلانکو تاکنون موفق نشده است که در این فصل گلزنی کند. قطعاً اگر او در تیم مقابل این آمار را ثبت می‌کرد، خیلی زود باید به فکر جدایی از تیم می‌افتاد اما گلزنی برابر النصر می‌تواند به معنای فراموشی تمامی خاطرات بد در ابتدای فصل باشد و مهاجم آرژانتینی این فرصت را دارد تا دروازه حریف قدرتمند خود را باز کند.

استقلال

ترکیب احتمالی استقلال برابر النصر:
 
سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – سامان فلاح – میلاد زکی‌پور – رامین رضاییان – زبیر نیک‌نفس – دیدیه اندونگ – گائل کاکوتا – جلال‌الدین ماشاریپوف – مهرداد محمدی – گوستاوو بلانکو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها