|

کنایه اسطوره استقلال به جواد نکونام و مدیران باشگاه

صادق ورمزیار: می‌بینیم که این بچه‌ها با اینکه نفرات تازه و بهتری هم اضافه شده و تقویت شده‌اند این بار از ارائه یک تاکتیک معمولی عاجز شده‌اند

لینک کوتاه کپی شد

صادق ورمزیار پیشکسوت استقلال درباره مصاف تیم‌های استقلال و السد قطر که منجر به شکست آبی پوشان در شهر دوحه شد اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش «شایانیوز»  به نقل از پارس فوتبال؛ وی در پاس به سوال " استقلال باز هم شکست خورد. انتظار این شکست را داشتید؟" گفت:

امیدوار بودیم که استقلال لااقل در این دیدار مثل بازی با الغرافه شرایط خوب همیشگی‌اش را داشته باشد. اما متاسفانه به آن چیزی که فکر می‌کردیم و از آن می‌ترسیدیم برخوردیم و استقلال شکست را متحمل شد. بله! پیش بینی می‌شد که استقلال به خاطر وضعیت این مدت و شرایط بد تاکتیکی تیم در طول هفته‌های گذشته باز هم امتیاز از دست بدهد که این اتفاق افتاد و متاسفانه امتیازات کامل بازی را هم از دست داد.

چرا استقلال به چنین وضعیتی دچار شده است؟

همه این‌ها به مدیریت و هدایت تیم در راس کادر فنی برمی‌گردد. این بچه‌ها همان نفراتی هستند که فصل قبل توانستند عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورند و حتی اگر آن اشتباه داوری در بازی آخر نبود می‌توانستند قهرمان شوند اما می‌بینیم که این بچه‌ها با اینکه نفرات تازه و بهتری هم اضافه شده و تقویت شده‌اند این بار از ارائه یک تاکتیک معمولی در فوتبال باشگاهی عاجز شده‌اند.

علت این موضوع چیست؟

نداشتن تمرکز و برهم ریختگی تفکر در کادر فنی صد در صد روی برنامه‌های تیمی تاثیر می‌گذارد و همه چیز تیم را به هم می‌ریزد. ما وقتی می‌بینیم شرایط در راس کادر فنی درست نیست و همه چیز به هم ریخته است نباید انتظار داشته باشیم که تیم شرایط خوبی برای خودش ایجاد کند و از چنین تیمی نمی‌توان انتظار موفقیت داشت. وقتی تمرکز بین بازیکنان بزرگتر تیم وجود نداشته باشد همین می‌شود.

اما استقلال بازی را خوب شروع کرد قبول دارید؟

این دلیل نمی‌شود که یک تیم وقتی بازی را خوب شروع کرد بتواند خوب هم تمام کند. ما در دیدار با پرسپولیس در دربی هم همین شرایط را داشتیم و یک شروع طوفانی را از استقلال شاهد بودیم اما دیدیم که آنجا هم بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تیم عقب کشید و پرسپولیس تا پایان سوار بر توپ و میدان شد. این فوتبال فوتبال قابل قبولی نیست. آنهایی که در گذشته تیم آلمان را می‌دیدند و فوتبال تیم ملی این کشور را به یاد دارند می‌دانند که تیم ملی آلمان فوق العاده با حوصله فوتبال بازی می‌کرد و برای تک تک دقایق حتی دقیقه ۹۰ برنامه داشت. اینکه ما برویم فوتبال را طوفانی شروع کنیم و در همان ۱۰ دقیقه اول گل بزنیم و بعد عقب بایستیم و از دروازه‌مان دفاع کنیم یک روش منسوخ شده قدیمی است که دیگر همه آن را بلدند. هر تیمی می‌داند وقتی به میدان می‌رود ممکن است حریفش، به ویژه اگر تیم گردن کلفتی باشد بخواهد در همان دقایق اول به گل برسد. به همین خاطر می‌روند و دفاع خوبی را استارت می‌زنند و بعد از اینکه تب و تاب شروع مسابقه از بین رفت کار خودشان را آغاز می‌کنند. استقلال هم در این چند بازی می‌خواست با چنین روشی کار کند حتی استقلال خوزستان هم فریب استقلال را نخورد.

پس چه اتفاقی می‌افتد که استقلال نمی‌تواند در ادامه از دروازه‌اش مراقبت کند؟

به هر حال تیم‌های مقابل هم فوتبال بلدند، آنها هم تاکتیک دارند. اینطور نیست که فقط ما بایستیم و دفاع کنیم و موفق باشیم یا ما برویم حمله کنیم و گل بزنیم. هر تیمی برای خودش بازیکنان خوبی دارد که روی آنها حساب می‌کند. تیم السد با داشتن اکرم عفیف و یکی دو مهره دیگر خوب الجزایری می‌دانست که از استقلال چه می‌خواهد. خوب شد السد در شرایط بحران زده و بدِ کادر فنی اش قرار داشت. من فکر می‌کنم این فوتبال اصلاً برازنده تیم استقلال نیست.

رقم خوردن سه شکست متوالی پشت سرهم چه شرایطی را برای استقلال به وجود می‌آورد؟

قطعاً کادر مدیریتی باید فکری برای این وضعیت انجام بدهد. اگر نکونام استعفا کرده بود و واقعاً این اتفاق از طرف خودش صورت گرفته بود باید به این خواسته کادر فنی احترام بگذارند. در بحث انتخاب جانشین هم مدیریت باید بداند نیمکت استقلال جای هر مربی نیست. دیگر استقلال فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارد. ما دو باخت متوالی در لیگ برتر داشتیم و حالا هم یک باخت در لیگ نخبگان آسیا. در چنین شرایطی واقعاً اگر اتفاق تازه‌ای رخ ندهد جای تعجب دارد. این اتفاق هم جزو اتفاقات عجیب و غریبی بود که امسال برای استقلال رقم خورد و در کارنامه این باشگاه ثبت شد.

ایراد از مدیریت است؟

همیشه هر مجموعه‌ای موفق شود در آخر یعنی مدیر آن موفق بوده و هر مجموعه‌ای زمین بخورد یا با شکست مواجه شود قطعاً مدیریت آن ایراد داشته است. متاسفم که آقای فرشید سمیعی کمترین توجه را به تیم استقلال و شرایط هواداران دارد. ما در این تیم استخوان خُرد کرده‌ایم و سال‌های سال لباس این تیم را از سرمان در نیاوردیم. می‌دانیم که الان هواداران چه زجری می‌کشند. این شرایط زیبنده تیم استقلال و باشگاه بزرگی که دو عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا دارد نیست. فقط کم مانده از تیم هوادار در ته جدول هم ببازیم تا آن وقت همه اهالی فوتبال از این نتایج برای ما سوژه درست کنند. به قول یکی از دوستان متعصب استقلالی به هوادار هم ببازیم کلکسیون‌مان تکمیل می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها