|

2 بازیکن پرسپولیس به زودی جدا می شوند!

نقل و انتقالات تیم پرسپولیس به پایان رسیده اما این باشگاه دو چالش مهم را پیگیری می‌‍‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

 در فاصله دو هفته تا پایان نقل و انتقالات تابستانی، باشگاه پرسپولیس سبد خرید خود را تکمیل کرده و بعد از استخدام سه بازیکن خارجی، چهار بازیکن داخلی و ثبت قرارداد میلاد سرلک و مرتضی پورعلی‌گنجی، با لیست تکمیل به استقبال هفته چهارم لیگ برتر ایران می‌رود.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از ورزش سه؛ این در حالی است که سرخپوشان در فهرست خروجی خود هشت بازیکن بزرگسال را هم داشتند اما تا پایان پنجره قطعا این تعداد افزایش خواهد یافت چرا که هم اکنون لیست این تیم 21 بازیکن بزرگسال را در خود می‌بیند. نکته مهم اینکه پرسپولیس لیست زیر 23 و زیر 21 ساله تیم خود را نیز تکمیل کرده تا کارلوس گاریدو با شرایط جالبی تمرینات تیمش را هدایت کند.

روند نقل و انتقالات پرسپولیس در فصل جاری هم نکته جالبی بوده. چرا که این تیم بلافاصله بعد از پایان فصل و کسب جام قهرمانی، سرمربی خود را از دست داد و سپس در ادامه با خروج ناگهانی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی مواجه شد و بعد نوبت به جدایی عبدالکریم حسن رسید تا مدیران باشگاه با چندین شوک متوالی مواجه شوند. اما حالا بعد از گذشت حدود دو ماه از این زمان، آنها تا حد زیادی توانستند نقاط ضعف تیمشان را از نظر کمی پوشش بدهند.

اکنون نگاهی به لیست این تیم و همچنین عمق اسکواد سرخپوشان، وضعیت کلی این تیم را نشان می‌دهد:

دروازه‌بان: 1. الکسیس گندوز (امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی)

مدافع مرکزی: 2. گئورگی گولسیانی، 3. حسین کنعانی، 4. مرتضی پورعلی‌گنجی، 5. فرشاد فرجی (سهیل صحرایی)

مدافع راست: 6. ایوب العملود (یعقوب براجعه)

مدافع چپ: 7. میلاد محمدی (عرفان ملاپور)

هافبک دفاعی: 8. میلاد سرلک، 9. مسعود ریگی، 10. سینا اسدبیگی، 11. سعید مهری (سمیر حبوباتی)

هافبک مرکزی: 12. سروش رفیعی، 13. محمد خدابنده‌لو (یاسین سلمانی و علیرضا عنایت‌زاده)

وینگر راست: 14. سعید صادقی، 15. فرشاد احمدزاده

وینگر چپ: 16. اوستون اورونوف، 17. وحید امیری (حسین حاجی‌زاده)

مهاجم سایه: 18. امید عالیشاه (علیرضا خدادادی)

مهاجم نوک: 19. علی علیپور، 20. عیسی آل‌کثیر، 21. لوکاس ژوائو (ابوالفضل بابایی)

این لیست نشان می‌دهد که پرسپولیس تقریبا در تمام پست‌ها از بازیکنان باکیفیت برخوردار است و علاوه بر 21 بازیکن بزرگسال، نفراتی نظیر یاسین سلمانی و ابوالفضل بابایی را هم در لیست امید و جوانان خود قرار داده تا به این ترتیب مشکلی از بابت تعداد نیروی انسانی خود نداشته باشد اما مهم‌ترین تردید در خصوص کیفیت آنهاست.

2074905

سرخپوشان در این فصل بیشترین تعداد خرید را در بخش تدافعی خود داشتند که گندوز، محمدی، العملود و مهری را به خدمت گرفتند و در بخش تهاجمی علیپور، لوکاس و فرشاد احمدزاده را به لیست خود اضافه کردند. اگر گاریدو این 7 بازیکن را در شرایط آماده در اختیار خود داشته باشد و در چهار پست دیگر هم دو مدافع مرکزی به همراه یک هافبک مرکزی و اورونوف شرایط مطلوبی را رقم بزنند، پرسپولیس عملا مشکلی نخواهد داشت.

اما فراموش نکنید که تا پیش از پایان نقل و انتقالات، پرسپولیس باید دو مسئله را حل کند. نخست اینکه قرارداد سینا اسدبیگی باتوجه به جذب سعید مهری باید فسخ شود که البته تاکنون انجام نشده است. تا زمانی که این فسخ صورت نگیرد، مهری امکان همراهی پرسپولیس را نخواهد داشت.

از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کند تا نام اوستون اورونوف را از لیست بزرگسالان خارج و در بین نفرات زیر 25 ساله قرار دهد که در این صورت امکان خرید یک بازیکن دیگر در پنجره زمستانی وجود خواهد داشت وگرنه پرسپولیس باید با همین نفرات تا نیم فصل دوم کار خود را پیش ببرد.

در مجموع به نظر می‌رسد پرسپولیس از نظر کیفی نیز جایگاه خود در بین چهار تیم برتر لیگ ایران از نظر اسکواد را حفظ کرده و چه بسا اگر خریدهای این تیم آمادگی خوبی را از خود نشان بدهند، شرایط بهتری هم نسبت به فصل گذشته داشته باشد. در هر حال اگر سرخپوشان بعد از جدایی سه بازیکن داخلی و عبدالکریم، بتوانند دوباره قهرمان شوند، کار بسیار بسیار بزرگی انجام داده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها