|

چرا نکونام مثل استادش رفتار نمی کند؟

بعد از شکست مقابل استقلال خوزستان، اعتماد و اعتقاد مدیران هلدینگ خلیج فارس به جواد نکونام از بین رفته است.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که فقط 3 هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر گذشته است جواد نکونام با اولین شکست در آستانه برکناری از سرمربیگری استقلال قرار گرفته است. اتفاقی که ظرف چند ساعت آینده خواهد افتاد و یک مربی دیگر جای نکونام را روی نیمکت استقلال خواهد گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، درست ساعاتی پس از شکست استقلال مقابل استقلال خوزستان «فوتبالی» خبردار شد که مدیران هلدینگ با فرهاد مجیدی مذاکره کرده‌اند تا او را به عنوان جانشین جواد نکونام به استقلال بیاید. اما مذاکرات نهایی خوب پیش نرفت و باعث شد مدیران استقلال به سراغ گزینه‌های دیگری بروند. گزینه‌هایی که همه‌‌شان خارجی بودند.

ابتدا خیلی‌ها نمی‌خواستند این خبر را باور کنند اما جزییات بیشتری که از این ماجرا منتشر شد مشخص شد واقعا این اتفاق افتاده است. بعد از افشای این خبرها انتظار می‌رفت نکونام در اعتراض به مذاکره مدیران هلدینگ با یک مربی دیگر استفعا بدهد. اما امروز که 8 روز از انتشار خبر مذاکره با مجیدی می‌گذرد نکونام هنوز هم استعفا نداده است!

جالب این است که بعد از آن روز باشگاه استقلال با چند مربی خارجی هم مذاکره کرده است و همه متوجه این قضیه شده‌اند که باشگاه دیگر نکونام را نمی‌خواهد. حتی خود نکونام هم شب گذشته در یک مصاحبه به این ماجرا اشاره کرد و گفت: «اصلا من می‌گویم هر کسی را دوست دارند بیاورند، هیچ ایرادی ندارد. من بالا و پایین این فوتبال را دیده‌ام. ولی یک سوال می‌پرسم. آیا خیلی قشنگ نیست که یک تماس بگیرند و بگویند آقای نکونام، دست شما درد نکند، زحمت کشیدید و خداحافظ؟ اگر نمی‌خواهید ادامه بدهید، ایرادی ندارد. جدا شدن به این کارها نیازی ندارد.»

واقعیت این است که رفتار باشگاه استقلال در چند روز گذشته، پیام روشنی برای نکونام داشته است و مشخص نیست که نکونام منتظر چه اتفاقی است. خیلی‌ها در چنین موقعیت‌هایی سعی می‌کنند شأن و پرستیژ خودشان را حفظ کنند و قبل از این که کار به صدور حکم برکناری برسد استعفا بدهند.

اهالی فوتبال در ایران رفتارهای نکونام را کاملا شبیه رفتارهای کارلوس کی‌روش می‌دانند. نکونام تا مدت‌ها کاپیتان کی‌روش در تیم ملی ایران بود و به نظر می‌رسد رفتارهایش خیلی شبیه به کی‌روش شده است. کی‌روش با خیلی از مدیرانی با آنها کار می‌کرد درگیر می‌شد و علیه‌شان مصاحبه می‌کرد. مدیران مستقیمش را دور می‌‌زد و با مدیران رده‌بالاتر ارتباط برقرار می‌کرد.

این رفتاری است که نکونام هم در پیش گرفته است. او در تمام فصل گذشته با علی خطیر درگیری داشت. حالا هم با فرشید سمیعی و احمد شهریاری درگیر شده است. اما در مورد استعفا رفتار نکونام شبیه رفتار کی‌روش نیست. کی‌روش یک بار در واپسین روزهای سال 1393 در اعتراض به دعوت سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به اردوی تیم امید استعفا داد. چون حس می‌کرد در کارش دخالت شده است. اما نکونام با وجود این که اطلاع دارد باشگاه استقلال حداقل با 5 مربی مذاکره کرده هنوز استعفا نداده است!

خیلی عجیب است که نکونام در این مورد شبیه استادش عمل نمی‌کند. نکونام حتی سبک بازی تیم‌هایش هم دقیقا شبیه سبک بازی تیم‌های کارلوس کی‌روش است. رفتارهایش کنار زمین هم همین طور. اما به دلیلی که مشخص نیست تصمیم گرفته در این یک مورد شبیه کی‌روش عمل کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها